  • 21. Data: 2011-12-12 16:45:29
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Newsuser A.L. (l...@a...com) wrote:

    > Jest jeszcze jedno zrodlo "osczednosci" swietlowkowych. Zarowki owe,
    > po pewnym czasie uzywania, maja te zalete ze jak sie je wlaczy, to
    > potzrebuja pewnego czasu zeby dojsc do pelnego swiecenia. Potrafi to
    > byc i 30 sekund. Wiec nie mozan wejsc do ciemnego pokoju i zapalic
    > swiatlo na 10 sekund aby na przykald wziac cos z biurka. Wiec trzyma
    > sie swiatlo zapalone na stale.

    Z tym walcza producenci. Obecnie juz po 5-10s mamy prawie pelna jasnosc,
    tyle, ze taka zarowka jest zauwazalnie drozsza od tej starszej generacji.

    > Dochodzi tez aspekt psychologiczny. Jak zwracam uwage domownikom aby
    > gasili niepotzrebne swiatla, odpowiedz jest: "No pzreciez mamy
    > oszczedne zarowki!"

    Z tego wniosek, ze brak autorytetu :)

    --
    (STS)

  • 22. Data: 2011-12-12 17:05:59
    Od: "Sylwester Lazar" <i...@a...pl>

    > Chcialem sie przekonac ilez to oszczednosci przynioslo skasowanie zarowek
    > przez EU, wiec spojrzalem na http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid=77
    > i porownalem niedziele 20.11.2011 z niedziela 21.11.2010
    >
    > W tym roku wieczorny szczyt mial ~19.3GW, poprzedni ~18.3 :-(
    > Ale .. popatrzmy dla porownania w poludnie - w tym roku tez o ~1GW wiecej.

    Moim zdaniem dane dotycza ZUZYCIA ENERGII w calosci, a nie OSWIETLENIA.
    Takie porównanie nie ma wiekszego sensu.

    Oprócz oswietlenia w domu moga znajdowac sie takie odbiorniki:
    - kuchenka elektryczny 5000 W
    - kuchenka gazowa z piekarnikiem elektrycznym 1000W
    - zmywarka 2000W
    - wentylator 2000W z funkcja grzania z supermarketu za 39 zl.
    - wylaczony skaner, drukarka, ladowarka do akumulatorów itp. z wlozonym do
    gniazdka zasilaczem. razem: 100W/24h/7dni w tygodniu/365dni w roku
    - lodówka 600W
    - klimatyzator rewersyjny 3500 W
    - telewizor 45 '' 200W
    - pompa do ogrzewania podlogowego.
    - sterownik podlogówki
    - maszynka do pieczenia chleba
    - odkurzacz 2000W z (za)malym i przepelnionym workiem
    - kolejka PIKO
    - tez kolejka, ale LEGO z akumulatorkami: 12 szt., które trzeba ladowac ze
    sprawnoscia 30%.
    - nowo otwarta filia niemieckiego producenta AGD
    - 2000 nadajników telefonii komórkowej.

    itp. itd.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-12-12 17:11:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 12 Dec 2011 17:45:29 +0100, "Stanislaw Sidor"
    <s...@u...eu.org> wrote:

    >Z tym walcza producenci. Obecnie juz po 5-10s mamy prawie pelna jasnosc,
    >tyle, ze taka zarowka jest zauwazalnie drozsza od tej starszej generacji.

    Niestety, zauwazylem ze jest dokladnie odwrotnie: stare zarowki ktore
    mam od lat, zapalaja sie szybko. Nowe dostaja "opoznienia" po 2 - 3
    miesiacach uzytkowania. Na dodatek sa coraz drozsze.

    Poza tym, sporo z nich zaczyna brzeczec po mniej wiecej pol roku, a
    pewna czesc sie przepala, zwlaszcza jezeli znajduja sie w zamknietej
    obudowie.

    W kazdym razie, jak przedtem mialem w szafie zapas normalnych zarowek,
    teraz mam zapas swietlowek. Bo nie wiadomo kiedy i ktora tzreba bedzie
    wymienic. Tyle ze za paczke zarowek "normalnych" (5 sztuk) placilem 2
    dolary, teraz za paczke swietlowek place 15 dolarow.

    Swietlowki daja mnie oszczednosc ktora w Polsce jest malo znaczaca,
    mianowicie na klimatyzacji. W kuchni mam 11 "punktow swietlnych",
    normalnie wyposazonych w zarowki 60W. To daje 660W. Klimatyzator musi
    to odprowadzic na zewnatrz. Teraz mam okolo 100W. Po wymianie zarowek
    na swietlowki gdzie sie dalo, zauwazylem znaczny spadek oplat za
    kliimatyczacje (mam osobny licznik ktory to liczy)

    A.L.

  • 24. Data: 2011-12-12 17:16:07
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Newsuser Sylwester Lazar (i...@a...pl) wrote:

    > Moim zdaniem dane dotycza ZUZYCIA ENERGII w calosci, a nie OSWIETLENIA.
    > Takie porównanie nie ma wiekszego sensu.
    >
    > Oprócz oswietlenia w domu moga znajdowac sie takie odbiorniki:
    [...]
    > - kolejka PIKO

    Znaczy sie zasysa moc jak lokomotywa ... 3 MW ciaglej :)))

    --
    (STS)

  • 25. Data: 2011-12-12 17:30:03
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Newsuser A.L. (l...@a...com) wrote:

> [...]
    >
    > Poza tym, sporo z nich zaczyna brzeczec po mniej wiecej pol roku, a
    > pewna czesc sie przepala, zwlaszcza jezeli znajduja sie w zamknietej

    No to jakies rozne zarowki mamy ... a mam ich z 10 najmniej.
    Ostatnio do punktow, gdzie wymagane jest natychmiastowe oswietlenie,
    wkrecilem halogeny z normalnymi oprawkami gwintowanymi. Maja o 40% lepsza
    sprawnosc niz zarowki, ale nadal sporo ciepla wydzielaja.

> [...]
    > wymienic. Tyle ze za paczke zarowek "normalnych" (5 sztuk) placilem 2
    > dolary, teraz za paczke swietlowek place 15 dolarow.

    A ja nadal mam zarowki 60W i jak sie swietlowka spali, to wkrecam zarowke i
    jest cacy - zwlaszcza w zimie, bo ciepelko potrzebne :)
    Takie 60W sa nadal do kupienia. Chyba maksymalnie 75W.

> [...]
    > na swietlowki gdzie sie dalo, zauwazylem znaczny spadek oplat za
    > kliimatyczacje (mam osobny licznik ktory to liczy)

    No taaaak, w PL klimatyzacji nie ma, bo tylko w USA ona jest, a nie na takim
    zadupiu jak Centralno-Wschodnia Europa.

    --
    (STS)

  • 26. Data: 2011-12-12 18:08:59
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-12 18:30, Stanislaw Sidor pisze:

    > Takie 60W sa nadal do kupienia. Chyba maksymalnie 75W.

    Do kupienia są wszystkie, w normalnym sklepie. Tylko
    muszą mieć napis "specjalna" i kosztować 5 złotych
    zamiast 1 zł. Widziałem dzisiaj w sklepie elektrycznym
    żarówki 75W, 100W, 200W - wszystkie "specjalne".

    Z rzeczywiście specjalnych bywają halogenowe w oprawie
    takiej, jak "zwykłe" żarówki E27 (za 10 zł). Poza tym
    - żarówki z różowo-fioletowym szkłem neodymowym,
    podwyższającym temperaturę barwową.

    P.

  • 27. Data: 2011-12-12 18:25:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne napisał:

> [...]
    > takiej, jak "zwykłe" żarówki E27 (za 10 zł). Poza tym
    > - żarówki z różowo-fioletowym szkłem neodymowym,

    Ale zdaje się, że najwięcej jest jakichś wstrząsoodpornych
    o przedłużonej trwałości. One mają dłuższe chłodniejsze
    włókno i tym samym mniejszą sprawność. Czyli efekt jest
    odwrotny, niż przekręciarze (podobno) chcieli osiągnąć --
    zamiast oszczędności energii, zużywa się jej więcej.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2011-12-12 18:36:47
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 12 Dec 2011 18:30:03 +0100, "Stanislaw Sidor"
    <s...@u...eu.org> wrote:

> [...]
    >wkrecilem halogeny z normalnymi oprawkami gwintowanymi. Maja o 40% lepsza
    >sprawnosc niz zarowki, ale nadal sporo ciepla wydzielaja.

    Sporo. Wystarczajaco zeby mi zniszczyc plastikowa oslone

    A.L.

  • 29. Data: 2011-12-12 18:44:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > Moim zdaniem dane dotycza ZUZYCIA ENERGII w calosci, a nie OSWIETLENIA.
    > Takie porównanie nie ma wiekszego sensu.
    > Oprócz oswietlenia w domu moga znajdowac sie takie odbiorniki:
    > - kuchenka elektryczny 5000 W

    Na raz?

    > - kuchenka gazowa z piekarnikiem elektrycznym 1000W

    Mało - licz 2-3kW

    > - zmywarka 2000W
    > - wentylator 2000W z funkcja grzania z supermarketu za 39 zl.

    Znaczy farelka?

    > - wylaczony skaner, drukarka, ladowarka do akumulatorów itp. z wlozonym do
    > gniazdka zasilaczem. razem: 100W/24h/7dni w tygodniu/365dni w roku

    Niepotrzebne do tego samego wora wrzucasz drukarkę i ładowarkę - już o
    tym pisałem w tym wątku.

    > - lodówka 600W

    Tylko w czasie pracy.

    > - klimatyzator rewersyjny 3500 W

    Co Ty chcesz klimatyzować? Domowe mają poniżej 1kW!

    [....]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-12-12 18:52:39
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 12 Dec 2011 18:05:59 +0100, "Sylwester Lazar" <i...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >sprawnoscia 30%.
    >- nowo otwarta filia niemieckiego producenta AGD

    Pralka i suszarka?..

    A.L.