  • 171. Data: 2011-12-28 22:42:34
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 23:28:02 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

    > Kłania się czytanie ze zrozumieniem.
    > 1l oleju opałowego kosztuje 4,20 PLN.
    > 10,5kWh prądu (po ok. 0,50 PLN/kWh) kosztuje 5,25 PLN, powiedzmy że w
    > niektórych okolicach już te wspomniane wyżej 6 PLN.

    Ze zrozumieniem to trzeba czytac rachunki.
    Mialem gdzies zapisane w pamieci ze prad kosztuje ponizej 40gr/kWh.

    A ty faktycznie - obecnie jakies 43gr plus vat.
    Plus jakies inne oplaty.

    > A to jest wciąż o połowę drożej niż koszt 1l oleju.
    > Dlatego taniej grzać
    > olejem (a ogólnie prawie że czymkolwiek w tym kraju) niż prądem. Może w
    > innych krajach prąd jest relatywnie tańszy, nie wiem.

    Poczekaj az ropa pojdzie w gore, a zlotowka w dol :-)

    J.

  • 172. Data: 2011-12-28 22:44:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > kurde, faktycznie, i to chyba za jakies 4 zl.

    U mnie wychodzi 57 groszy za kWh, nie wliczając w to stałych opłat
    miesięcznych. Jak ktoś ma dwie taryfy, to może ma taniej.

    > OO drozszy od pradu ?

    Na to wygląda. Przynajmniej prawie równy. Za to bardziej upierdliwy.

    > A jak jest z gazem ?

    1,75 zł/m3 i 8,96 kWh/m3, czyli 19,5 grosza za kWh. Jednak połowę taniej.
    Litr LPG, to 6,95 kWh, a kilogram węgla -- około 8kWh.

    --
    Jarek

  • 173. Data: 2011-12-28 22:46:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > olejem (a ogólnie prawie że czymkolwiek w tym kraju) niż prądem. Może w
    > innych krajach prąd jest relatywnie tańszy, nie wiem.

    Jednak mniej niż o połowę. A jeśli uwzględnić sprawność kotła i mniejsze
    możliwości regulacyjne centralnego ogrzewania o sporej bezwładności, to
    wychodzi prawie na jedno.

    --
    Jarek

  • 174. Data: 2011-12-28 22:53:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

> [...]
    > A to jest wciąż o połowę drożej niż koszt 1l oleju. Dlatego taniej grzać
    > olejem (a ogólnie prawie że czymkolwiek w tym kraju) niż prądem.

    Tylko przy załozeniu 100% sprawnosci kotła/pieca i braku taryfy
    nocnej...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 175. Data: 2011-12-28 22:59:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Jest. Na przykład w Norwegii oraz Islandii, ale tam grzeją
    > w większości wodą z kranu :-).

    Ponieważ tani islandzki prąd trudno jest wyeksportować z braku
    odpowiedniego druta pociągniętego do tej wyspy na końcu świata,
    to wywozi się go stamtąd pod postacią aluminium. Boksyty płyną
    statkami z Ameryki Południowej. Jeśli światowe ceny surowców
    energetycznych dalej będą szły w górę, to być może zacznie się
    opłacać abarot zamiana islandzkiego aluminium na prąd (w ogniwach
    aluminiowo-powietrznych).

    --
    Jarek

  • 176. Data: 2011-12-29 06:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 23:38:45 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Jest. Na przykład w Norwegii oraz Islandii, ale tam grzeją w większości wodą
    > z kranu :-).

    W Norwegii to kran maja duzy - cale niebo nad glowa.
    Plus te gory i fiordy, ktore sa idealne do zamiany tej wody na prad.
    Plus naturalna przechowalnia, bo snieg tam lezy do maja, a wyzej to caly
    rok.

    A u nas to tylko geotermia :-(

    J.

  • 177. Data: 2011-12-29 09:02:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 28 Dec 2011 23:38:45 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >Jest. Na przykład w Norwegii oraz Islandii, ale tam grzeją w większości wodą
    >z kranu :-).
    Mhm, kupując go ze Szwecji i Wielkiej Brytfanni, na ten przykład ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 178. Data: 2011-12-29 13:45:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Mhm, kupując go ze Szwecji i Wielkiej Brytfanni, na ten przykład ...

    Że co?? Islandia ma nadmiar energii elektrycznej i na pewno jej nie
    importują. A energię elektryczną importują tylko w formie akumulatorów i
    bateryjek. Wody nie kupują też. Mają więcej zasobów słodkiej wody niż
    wszystkie kraje europejskie do kupy.

    Waldek

  • 179. Data: 2011-12-29 14:58:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 29 Dec 2011 14:45:33 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >Że co?? Islandia ma nadmiar energii elektrycznej i na pewno jej nie
    Rze w Norwegii ;)

    Tej ,,zimy'' jeszcze artykułów o problemach z prądem nie było. Ale
    niech tylko ich porządnie przymrozi to płacz i zgrzytanie zębów.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 180. Data: 2011-12-29 16:00:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Rze w Norwegii ;)
    >
    > Tej ,,zimy'' jeszcze artykułów o problemach z prądem nie było. Ale
    > niech tylko ich porządnie przymrozi to płacz i zgrzytanie zębów.

    OK, ale o ile mnie skleroza nie myli, to Norwegia "pożycza" sobie prąd z EU
    w zimie, jak im elektrownie zamarzają, ale oddają z nawiązką w pozostałym
    czasie. Jak rozmawiałem z jedną norweżką, to u nich cena 1kWh była coś koło
    15-20% naszej. Osobiście podobały mi się słupki z gniazdkami na parkingach
    przed restauracjami i hotelami, coby sobie samochód podłączyć można było i
    to za friko. Ale to widziałem w 1986 roku, jak tam ostatnią razą byłem.

    Waldek