  • 121. Data: 2011-12-18 17:47:41
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 18 Dec 2011 17:56:14 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No nie wiem - pi razy drzwi bedzie tego tyle samo ile sprzedaja.
    >W najblizszym supermarkecie ruchu wielkiego w swietlowkach nie widac, ale
    >skoro dowoza towar, to czemu maja samochody wracac puste ?
    >
    >J.

    Bo tzreba meic zaklady utylizacji takich rzeczy. A jak nie ma, to
    owszem, ludnosc zbieara do pojemnikow, w poczuciu dobrze spelnionego
    obowiazku,a potem te rzeczy laduja na tym samym wysypisku co reszta

    A.L.

  • 122. Data: 2011-12-18 18:40:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Bo tzreba meic zaklady utylizacji takich rzeczy. A jak nie ma, to
    > owszem, ludnosc zbieara do pojemnikow, w poczuciu dobrze spelnionego
    > obowiazku,a potem te rzeczy laduja na tym samym wysypisku co reszta

    Nie wim czy te pojemniki w sklepach, to dobry pomysł. Przecież jak się
    ciepnie w taki kubeł, to przynajmniej część świetlówek się rozbije. To
    już lepiej walnąć do śmietnika gdzieś pod gołym niebem -- truć będzie
    bardziej demokratycznie, całą okoliczną ludność, a nie tylko tych co
    akurat byli w sklepie.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2011-12-18 19:07:42
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.12.2011 17:56, J.F. pisze:

    > No nie wiem - pi razy drzwi bedzie tego tyle samo ile sprzedaja.
    > W najblizszym supermarkecie ruchu wielkiego w swietlowkach nie widac, ale
    > skoro dowoza towar, to czemu maja samochody wracac puste ?

    To zabiera firma specjalistyczna do utylizacji. W zamykanych pojemnikach.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 124. Data: 2011-12-18 19:27:11
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A jakież to bardziej złożone mogą być powody za głosowaniem na kołchoz?
    > Bardzo mnie to ciekawi.

    A jakiez to powody trzymaja stany w obrebie USA?

    --
    (STS)
    Prawda nigdy nie triumfuje - wymieraja tylko jej przeciwnicy. [Max Planck]

  • 125. Data: 2011-12-18 19:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 11:47:41 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > owszem, ludnosc zbieara do pojemnikow, w poczuciu dobrze spelnionego
    > obowiazku,a potem te rzeczy laduja na tym samym wysypisku co reszta

    ale takie zaklady sa. Byc moze nawet unia sypnela groszem i dofinansowala
    je.

    Ciekaw jestem co prawda na ile sa skuteczne :-)

    J.

  • 126. Data: 2011-12-18 21:04:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 20:27:11 +0100, Stanislaw Sidor napisał(a):

    > A jakiez to powody trzymaja stany w obrebie USA?

    Kilka sie kiedys usilowalo odlaczyc, ale przegraly wojne i juz wiecej nie
    probuja :-)

    J.

  • 127. Data: 2011-12-18 21:27:41
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 12:04:58 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisał(a):

    > Co więcej, wszyscy coraz bardzie korzystamy z prądu w domach. Kiedyś
    > było to co najwyżej wspomniane 100W na suficie + rubin 200 W + lodówka i
    > radio i reszta jeszcze ze 100 W.
    > Dzisiaj, plazma 200 W, dvd, komputer, kilka laptowów, ładowarki,
    > tablety, netbooki, access pointy, rutery, serwery plików i multimediów,
    > mikrofalówki, piekarniki elektryczne, co raz częściej płyty indukcyjne,
    > klimatyzatory, rekuperatory, pompy cieplne, wszystko wszyskto jest na
    > prąd. Więc jak tu oszczędność?

    I to jest właśnie w tym wszystkim najśmieszniejsze. Wycofuje się z rynku
    zwykłe żarówki bo sa nieefektywne i większość pobieranej energii
    elektrycznej zamieniają w ciepło. A w tym samym czasie wzrasta ilość
    urządzeń w domu z których większość (a na pewno cały sprzęt RTV i
    komputerowy) prawie całą energię elektryczną zamienia w ciepełko. Gdzie
    sens, gdzie logika? Co komu do tego czy kWh pobierane przeze mnie idą na
    ogrzewanie domu przy pomocy żarówek, oglądanie filmów na 42" plaźmie,
    granie na pobierającym kilkaset W komputerze albo też np. na
    hobbystyczną obróbkę drewna bo ktoś ma akurat taką pasję? Skoro tak się
    uwzięli na te żarówki to powinni też wprowadzić klasy efektywności
    energetycznej dla sprzętu RTV - momentalnie by wyleciały z rynku
    audiofilskie wzmacniacze klasy A...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 128. Data: 2011-12-18 21:27:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:53:40 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > "Twoja gwarancja jest ważna tylko jeśli mogą ciebie złapać" ;->

    Kupiłem kiedyś komapktówkę Philipsa w Castoramie, taką lepszą, ok. 30 zł
    dałem. Padła po niecałym roku użytkowania w kuchni - wymienili od ręki
    bez żadnego problemu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 129. Data: 2011-12-18 21:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:27:41 +0100, badworm napisał(a):
> [...]
    > urządzeń w domu z których większość (a na pewno cały sprzęt RTV i
    > komputerowy) prawie całą energię elektryczną zamienia w ciepełko. Gdzie

    Ale przy okazji tego zamieniania robia jakies uzyteczne rzeczy.
    Zarowka swieci ... ale jesli mozna tyle samo swiatla wyprodukowac zuzywajac
    20% energii, to chyba jest sens ?

    Mozna tez sobie kupic notebooka, one z reguly tez oszczedniejsze.

    > Co komu do tego czy kWh pobierane przeze mnie idą na
    > ogrzewanie domu przy pomocy żarówek, oglądanie filmów na 42" plaźmie,

    Plazma nie dostanie klasy A :-)

> [...]
    > uwzięli na te żarówki to powinni też wprowadzić klasy efektywności
    > energetycznej dla sprzętu RTV - momentalnie by wyleciały z rynku

    A nie ma ?

    J.

  • 130. Data: 2011-12-19 03:49:26
    Od: A.L. <l...@a...com>