    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Date: Wed, 14 Dec 2011 11:08:42 +0100
    <4ee7d06d$0$1198$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2011-12-13 22:13, J.F. pisze:
    >Głupie nie jest, ale jak to się kiedyś mówiło socjalizm zwalcza
    >kłopoty które sam sobie stworzył. Najpierw wprowadzają ROHS, a potem
    >jest problem że elektrośmieci przybywa. Była niedawno dyskusja na
    >grupie o trwałości AGD.

    Akurat jednego z drugim (i z trzecim ?) bym nie laczyl.

    >Gdyby udało się przerwać produkcję tandety (która dodatkowo
    >nadmiernie wyczerpuje zasoby naturalne) i wypracować mechanizm
    >promujący trwałe produkty - to byłoby za co chwalić. A tak jest tylko
    >drobne usprawnienie złej sytuacji.

    uwazaj uwazaj - bo mechanizm juz wypracowano, teraz wystarczy tylko
    podniesc oplaty :-)

    >To samo jest zresztą w motoryzacji. Niemcy pod hasłami ekologii i
    >walki z kryzysem zezłomowali całkiem dobre samochody żeby na ich
    >miejsce wprowadzić nowe niewiele lepsze. Po dokładnych obliczeniach
    >okazało się że zanim to się zwróci to z nowego samochodu zostanie
    >tylko trochę rdzy.
    >Firmy zarobiły, ale gdzie tu ekologia?

    Taki pewny bym nie byl. od 96 obowiazywalo Euro2, od 2008 Euro5
    http://en.wikipedia.org/wiki/Euro3#Emission_standard
    s_for_passenger_cars

    Teraz dodac paliwo za 150 kkm i emisje z hut.

    No ale wiadomo ze tu o miejsca pracy chodzilo, nie o ekologie.
    Ale byc moze dzieki temu maja czyste podejscie a nie miliony ludzi na
    zasilku smrodzacych swoim rozklekotanymi autami, i naprawiajacych inne
    stare gruchoty sasiadom.

    >W dodatku od nowego roku przechodzą na używanie nowego czynnika w
    >klimatyzacji który przy pożarze zmienia się w śmiertelną truciznę. I
    >tego żaden urząd już nie zablokował. Pewnie z dbałości o ludzi dokupi
    >się na nasz koszt środki ochrony chemicznej dla strażaków oraz nowe
    >wypasione maszyny do utylizacji i pokaże wielką troskę.

    A ktory konkretnie, bo w starych tez chyba chlor byl, co zawsze grozi
    fosgenem.
    A inne fluorowce chyba analogiczne zwiazki tworza ... i analogicznie
    toksyczne sa ?

    >Pewnie nie można było przepchnąć zmian do jakiegoś dużego traktatu,
    >to się dopisało co trzeba w dokumencie mniejszej rangi i wszyscy są
    >zadowoleni.
    >A zrobili to nie po to żeby poprawić jakość, ale dlatego że według
    >przepisów dżem można zrobić tylko z owoców. Czyli cały ten cyrk jest
    >tylko w celu zachowania nazwy.
    >Ciekawe czy doczekamy się jakiegoś europejskiego Barei, bo materiał
    >na kilka filmów już jest :/

    Tym niemniej ja sie ciesze ze maslo to jest maslo, wino to wino, a
    moze nawet i dobrze ze wodka jest zbozowa, kartoflana lub buraczana, a
    nie np papierowa :-)

    j.