  • Data: 2022-07-12 00:51:24
    Temat: Re: Oszczędność gazu
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 12 July 2022 at 00:28:13 UTC+2, ptoki wrote:

> [...]
    > Jak sie wychladza to wlasnie tyle trwa powrot do komfortu powietrznego.
    > Cudowalem u siebie ale to tak se funkcjonowalo.
    > Juz nie wspomne ze rodzina narzekala ze zimno.
    > A na 4h gasic ogrzewanie w nocy troche bez sensu (jeden wstaje na 6-ta drugi na
    8-ma)
    > A jak ktos dluzej posiedzi wieczorem to tez narzeka ze sie chlodno robi.
    > Na czasy wirusowe tak se to dziala.
    > No wlasnie wychodzi ze nie ma duzej roznicy.
    > A przynajmniej nie taka coby sie po nia schylac.
    > Jak se w excelu policzylem to mi wyszly jakies smiesznie nikle roznice. Jak
    zaprogramowalem to sie zdziwilem ile trzeba czasu zeby nadmuchalo do komfortu.

    > A piec mam obadany, ladnie widac palniki, wentylator dobry, zero szpar w duktach
    gdzie cos moglo by uciekac.
    > Tam nie ma nic ciekawego.
    > Ot piec dziala na maks albo tylko nawiew albo wcale.
    > Jak sie wlacza to wali palinikami w wymiennik, po chwili wlacze sie wentylator,
    pochodzi jakas minute, palniki gasna, wiatrak sie zatrzymuje po kolejnych 30
    sekundach.
    > I za 5 minut znowu.
    >
    > Jak cieplej to rzadziej ale zazwyczaj wlacza sie na ten sam czas. Co jest logiczne
    bo jak temperatura opadnie o te dziesiata stopnia to tyle samo czasu trzeba aby
    wrocic.

    > A jak na zewnatrz zimniej to logiczne ze sie wlacza czesciej bo strumien ciepla
    przez sciany/okna wiekszy.

    > Wiec jak minute trzeba aby te 0.1 stopnia ugrzac a wlacza sie co 5 minut. To pi*oko
    po 4h musi natluc przynajmniej 12x1x4 czyli jak by nie patrzec prawie godzine.

    > Teoretycznie zysk mialby byc na tym ze przez ostatnia godzine bezczynnosci strumien
    ciepla mniejszy bo roznica temperatur nie -5-+20 tylko -5-+15 ale tak jak pisalem,
    Waciki.
    > A mialem ustawione aby w godzinach pracy nie opuszczalo ponizej 18C bo nie chcialem
    wilgoci w zakamarkach.

    > Tyle calej filozofi.
    >
    > Tu sie tylu produkuje a ponad moje wyliczenia nakolanne nikt nie wyszedl.
    > >
    > To samo ciagle. Piec glupi. Sterownik tez.
    > No wlasnie. Ale to tylko przez doslownie pareh na dobe. I tylko 5 dni w tygodniu.
    > Przez pierwsza godzine roznica niewielka. Itd...
    > >
    > Nie bardzo. Sciany nigdy zimne nie byly, podlogi tez spoko. Nie bylo nawet
    przeciagow. Mimo ze okna takie se...

> [...]
    > Zydzi? Nie, maja ustawione 18 stopni.
    > To samo z kubkami z herbata. Trzymaja w lapach bo im zimno.
    >
    > A jak sie siedzi to krew sie nie rusza, i w lapy zimno.
    > Mialem tak w biurze. Mierze temperature i wszystkie blaty, sciany maja 20,5 - 21.
    > A w lapy zimno. Szczegolnie jak sie siedzi prosto pod wylotem nawiewu.
    > I powtarzam, blat obok mnie mial 21. A w lapy zimno...
    > Ni wyszlo ze nie. I szybko oznacza pol dnia z 24 do 15. W murowancu az tak zle nie
    bylo.
    > Moze, ale troche ludzi tak ma, Jak nie zapytasz to nikt nie narzeka. Ale w
    openspace widac kto sie do kubkow przytula...

    > Po inicjalnym szale sie okazalo ze nieco przy tym zachodu. Nie jakos duzo ale chyba
    wystarczajaco aby sie ludziom odechcialo.

    > Ale grzeje sie tylko troche a nie caly piekarnik. Choc nowe piekarniki tez dosyc
    dobrze zaizolowane...
    > Ta, to moze byc faktor tego spadku popularnosci.
    > Koeljny faktor...
    > >
    > Ten tez jest swierzy. I dobry, jak sie ogarnie robienie skorki i dobierze ziarenka
    jakie lubi to w sklepie takich nie ma.

    > A mozna dodawac kartofle, ziarenka, pieprz, kolendre, tymianki jakies, cebule....

    ==A mozna dodawac kartofle, ziarenka, pieprz, kolendre, tymianki jakies, cebule....

    Chleb to chl;eb a nie pizza i dodatki niepotrzebne.
    Chleb ma wasrtośc samą w sobie, jak produkt kaloryczny, odżywczy, zdropwy, a mdodatki
    to psują,
    bo wymuszają aktywowanie enzymów to strawienia niepotrzebnych dodatków,
    a te enzymy, bo strawieniu dodatków, nadal ppozostaja aktywne i wywolują nadkwasotę,
    chorobe wrzodową

    Dlatego chleb na calym swiecie się piecze z minimalistycznym skladem, bo to nie
    pizza.

    Mąka, woda, drożdże, sól i do pieca