  • 21. Data: 2017-01-23 23:34:00
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mateusz Bogusz pisze:

    > No to by wychodziło że idealne do łazienek i korytarzy. Na prawdę, LEDy
    > są niewrażliwe nawet na stroboskopowe miganie?

    LEDówki małej mocy zasilane bez przetwornic tylko przez kondensator
    szeregowy są włączane 100 razy na sekundę (zasilanie jest - zasilania
    nie ma). Zgodnie z Twoim stwierdzeniem powinny paść po kilku minutach.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 22. Data: 2017-01-24 00:56:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > po co wifi, te slupy maja polaczenie elektryczne.

    połączenie jest ale to zasilanie i nie zawsze na jednej fazie. Taniej i
    prawdopodobnie pewniej radiowo.

  • 23. Data: 2017-01-24 02:28:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie że w nowych, a po prostu w -- za przeproszeniem -- folcwagenach.
    > Ja spokojny człowiek jestem, ale migające tylne światła samochodowe
    > wkurzaja mnie jak mało co. Długo nie wiedziałem które tak mają, ale
    > w końcu przyuważyłem jaka marka w tym przoduje. Za to powinni łupnąć
    > takie kary, jak za oszustwa przy smrodzie w spalinach.

    Wyjątkowo popieram. Oczy, albo głowa po tym boli, albo i rzygać się chce
    (przeciąża układ nerwowy). Jak już miga, to mogli chociaż dać taką
    częstoliwość, przy której to miganie nie jest już zauważalne.
    Homologacja powinna wymagać minimalną częstotliwość migania na chociaż 200
    Hz, albo i więcej. Przy takiej częstoliwości i tak to nie będzie nadmiernie
    siało chyba.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 24. Data: 2017-01-24 08:38:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:

    oglegroups.com...

    >połączenie jest ale to zasilanie i nie zawsze na jednej fazie. Taniej i
    >prawdopodobnie pewniej radiowo.

    polimeryzowałbym

  • 25. Data: 2017-01-24 09:20:29
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu poniedziałek, 23 stycznia 2017 00:31:35 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > Mateusz Bogusz pisze:
    > [..]
    >
    > LEDy są wrażliwe na częste włączanie/wyłaczanie? Od kiedy?

    Same diody LED raczej nie, ale zasilająca je przetwornica chyba tak?

    Adam

  • 26. Data: 2017-01-24 10:06:00
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.01.2017 o 23:06 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Czasem to widać np. w tylnych światłach nowych samochodów.

    Nieuzbrojonym okiem widać może tylko czasem ale miga chyba prawie
    wszystko, np.
    https://youtu.be/2wUoMd5LRMU?t=2m46s

    --
    SW3
    ----

  • 27. Data: 2017-01-24 10:16:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >Nieuzbrojonym okiem widać może tylko czasem ale miga chyba prawie
    >wszystko, np.
    >https://youtu.be/2wUoMd5LRMU?t=2m46s

    ano
    https://www.youtube.com/watch?v=sg3mmfVILRA

  • 28. Data: 2017-01-24 10:32:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > Homologacja powinna wymagać minimalną częstotliwość migania na chociaż
    > 200 Hz, albo i więcej. Przy takiej częstoliwości i tak to nie będzie

    Diabli wiedzą jaka tam częstotliwoość, w każdym razie zbyt mała, by ją
    można tolerować w ruchu. W tym przypadku homologacja powinna zostać
    cofnęta, a wszystkie samochody naprawione na koszt producenta. Jakiś
    modul pewnie trzeba wymienić, opracowanie nowego nie jest problemem.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2017-01-24 10:44:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 stycznia 2017 10:32:27 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > cofnęta, a wszystkie samochody naprawione na koszt producenta. Jakiś
    > modul pewnie trzeba wymienić, opracowanie nowego nie jest problemem.

    Dla mnie wogóle homologacja to jakiś żart.

    To że dopuszcza się samochody z kierunkowskazami zabudowanymi w kloszach razem ze
    światłami drogowymi to jest porażka.

    Tak, że w procesie homologacji to ja sie logiki nie doszukuje...

  • 30. Data: 2017-01-24 10:59:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

> [...]
    > w kloszach razem ze światłami drogowymi to jest porażka.
    >
    > Tak, że w procesie homologacji to ja sie logiki nie doszukuje...

    No to nie wiem czy homologacji, czy czegoś innego. W każdym razie
    procedura ta sama, jak wtedy, gdy wzywają posiadaczy któregoś modelu
    samochodu do warsztatów celem wymiany pedała czy innej śrubstancji.
    Dość często się takie coś zdarza.

    --
    Jarek