  • 1. Data: 2017-01-22 13:47:23
    Temat: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    może to NTG ale zapytam , czy gdziekolwiek w Polsce montuje się takie
    oświetlenie uliczne ??

  • 2. Data: 2017-01-22 15:14:44
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz zapytał:

    > może to NTG ale zapytam , czy gdziekolwiek w Polsce
    > montuje się takie oświetlenie uliczne ??

    Rozszerzę pytanie: czy gdziekolwiek na świecie się montuje?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-01-22 17:53:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-22 15:14, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Rozszerzę pytanie: czy gdziekolwiek na świecie się montuje?

    Gdzies się pewnie montuje:

    https://www.youtube.com/watch?v=X9y2k5CjsA8

    https://www.youtube.com/watch?v=PjZRSDLvhls

    Ale mam obawy co na to monitoring. Wyczajenie przyczajonego
    opozycjonisty może byc kłopotliwe i namiary na zrzut napalmu nie trafią
    we wroga narodu tylko w kółko różańcowe.

  • 4. Data: 2017-01-22 20:22:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > opozycjonisty może byc kłopotliwe i namiary na zrzut napalmu nie trafią
    > we wroga narodu tylko w kółko różańcowe.

    - https://www.youtube.com/watch?v=VEik6UJNt0Y

    A od tego ciągłego włączania/wyłączania to cała oszczędność z prądu nie
    pójdzie w wymianę tych "żarówek"? W elektrowniach też wolą jak pobór tak
    często będzie skakał w kontekście miasta?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-01-22 20:43:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-22 20:22, Mateusz Bogusz wrote:
    > W elektrowniach też wolą jak pobór tak
    > często będzie skakał w kontekście miasta?

    Sie uśredni.

  • 6. Data: 2017-01-23 00:31:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mateusz Bogusz pisze:
    [..]
    > A od tego ciągłego włączania/wyłączania to cała oszczędność z prądu nie
    > pójdzie w wymianę tych "żarówek"?

    LEDy są wrażliwe na częste włączanie/wyłaczanie? Od kiedy?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2017-01-23 09:03:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 13:47:23 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > może to NTG ale zapytam , czy gdziekolwiek w Polsce montuje się takie
    > oświetlenie uliczne ??

    By było bez sensu, z definicji. Czujnik ruchu wykrywa ruch i wtedy
    włącza oświetlenie, tymczasem oświetlenie ma zostać włączone sporo przez
    nadjechaniem pojazdu. Czyli zanim czujnik ruchu coś wykryje. To się
    tyczy tradycyjnych konstrukcji, w których jeden czujnik steruje jedna
    lampą i jest zamontowany na niej.
    Jeśli zrobimy tak że wzdłuż ciągu jezdnego umieścimy szereg czujników,
    dane z nich wrzucimy w komp który będzie sterował zapalaniem i gaszeniem
    lamp tak by odpowiednio przed wykrytym jadącym pojazdem poruszała się
    strefa oświetlona, adekwatnie w dodatku do jego prędkości, to będzie
    działać ale to cholernie skomplikowane w porównaniu do tradycyjnego
    oświetlenia. Skomplikowane to znaczy kosztowne i zawodne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-01-23 09:28:00
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 stycznia 2017 09:03:24 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

> [...]
    > działać ale to cholernie skomplikowane w porównaniu do tradycyjnego
    > oświetlenia. Skomplikowane to znaczy kosztowne i zawodne.

    Niekoniecznie.
    Jakaś polska firma ostatnio sie chwalila ze robi takie sterowniki co sie łączą po
    wifi tworzą własną sieć i można je swobodnie programować.

    Zrobienie mechanizmu który umozliwi zapalanie swiatla przy ruchu w obszarze 2-3-4
    lamp jest relatywnie proste, IMHO na poziomie studenta.

    Moge sie zgodzić że zrobienie takiej fikuśnej elektroniki montowanej na słupie i
    działającej od -40 do +80 stopni nie jest proste ale raczej do zrobienia...

  • 9. Data: 2017-01-23 09:51:13
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    net...

> [...]
    >działać ale to cholernie skomplikowane w porównaniu do tradycyjnego
    >oświetlenia. Skomplikowane to znaczy kosztowne i zawodne.

    Ale chciales to w lampach elektronowych budowac czy jak?

  • 10. Data: 2017-01-23 09:53:47
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Jakaś polska firma ostatnio sie chwalila ze robi takie sterowniki co sie
    >łączą po wifi tworzą własną sieć i można je swobodnie programować.

    po co wifi, te slupy maja polaczenie elektryczne.