  • Data: 2017-02-02 10:31:02
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-02-01 o 18:29, J.F. pisze:

    >Weź do ręki filtr interferencyjny. Jest on bardzo ciemny, prawie
    >czarny, z obu stron. Gdyby interferencja oznaczała odbicie, to z
    >jednej strony byłby on praktycznie lusterkiem, pewnie z niewielkim
    >zafarbem.

    No coz, jak widac sa rozne filtry, i takie co, wygladaja jak
    lusterko, z wielkim zafarbem.
    Stad i nazwa - dichroiczne - filtr przepuszczajacy zolty, moze
    wygladac jak niebieski, bo niebieskie odbija.

    Jesli sa takie jak piszesz ... to jestem ciekawy jak to zrobili - bo
    interferencja energii nie traci.
    Tak jakos odbijaja wielokrotnie wewnetrznie, ze sie tlumi w materiale
    ?

    no i "jednej strony" ... termodynamika troche sie temu sprzeciwia, jak
    z jednej, to i z drugiej.
    Ale antena Yagi jakos dziala - musze pomyslec.

    >Pasmo typowego filtra interferencyjnego to 2-3% zakresu widzialnego,

    Tylko, ze te inne tez sie opieraja na interferencji, mimo, ze
    parametry maja calkiem inne.

    J.