  • 11. Data: 2019-11-27 21:23:51
    Temat: Re: Osuszacz do garażu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.11.2019 15:24, Bolko wrote:
    > Pytanie czy są jakieś osuszacze do garażu czy coś?

    Parkować pod wiatą. Wjeżdżanie do garażu za każdym razem, to mit z
    amerykańskich filmów który dla większości ma więcej wad niż zalet.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2019-11-27 22:20:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Nie korozja lubi ciepło, tylko jak zimną blachą wjeżdżasz do ciepłego
    > pomieszczenia, to na całym aucie skrapla się para wodna.
    Tys prowda, ale biorąc tak mniej-więcej reakcje chemiczne zachodzą 2x
    szybciej przy wzroście temperatury o 10 stopni.
    Jacek

  • 13. Data: 2019-11-28 04:13:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek" qrmlj6$ijt$1$J...@n...chmurka.net

    > https://tinyurl.com/u6stmob
    > 30 l/dobę, to przecież bardzo dużo.
    > Jakby osuszacz miał zbiornik na wodę
    > wielkości wiadra, to trzeba by latać
    > 3 razy na dobę wylewać. Chyba nie ma
    > przenośnych osuszaczy z odpływem do kanalizacji.

    30/dobę to nieco ponad 1/h -- u mnie latem nie warto
    podstawiać butelki mniejszej niż 3 litry w parny dzień...
    (można zalać podłogę zanim miną 3 kwadranse)

    Chyba nie ma? -- możesz zlewać (jak ja) do butelki,
    więc możesz zlewać wprost do kanalizacji...

    Problem z 30/dobę może być inny -- w pierwszej godzinie
    mocny osuszacz odciągnie 5 litrów z garażu, przez co
    wilgotność bezwzględna nieco spadnie, więc w kolejnej
    godzinie odciągnie ~3, po czym ~1... Być może przy
    okazji osuszania ochłodzi -- zwiększając wilgotność
    względną pomimo osuszania... ;)

    Trochę nieładnie pisać o wydajności dobowej, bo wydajność
    osuszacza zależy od wilgotności bezwzględnej -- temperatury
    i wilgotności względnej a te ulegają zmianom podczas osuszania...

    -=-

    Mój kosztował ~3/4 kpln, jest przenośny, nazywa się klimatyzatorem
    (może chłodzić lub osuszać) a (jak już pisałem) 3 l/h ciągnie bez
    problemu przy 80% ww. i 30°C... Najgorszą jego wadą jest jednorurowość.
    Wtedy były dwururowe, ale wówczas nie wiedziałem, po co mi dwie rury. ;)
    Teraz przenośnych jak na lekarstwo -- choć bez recepty... ;)
    Dwururowych niemal nie ma...

    IMO im większa moc chłodzenia -- tym lepsza skuteczność.
    (lepiej jeden duży niż dwa dwakroć mniejsze)

    W garażu można postawić nawet bardzo głośny!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-11-28 11:05:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Trabant chyba był odporny na korozję... ;)
    >
    > -=-

    Znajomy miał - jeszcze z tych pierwszych z laminowanych płyt
    pilśniowych. Szczury mu obgryzły w garażu...

    T,

  • 15. Data: 2019-11-28 11:08:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 15:24, Bolko pisze:

    > Pytanie czy są jakieś osuszacze do garażu czy coś?

    To raczej błędny tok rozumowania - trzeba zapewnić odpowiednią
    wentylację, a nie ogrzewanie. Podgrzewanie wilgotnego powietrza jeszcze
    przyspieszy korozję. Warto rozszczelnić nieco drzwi a na przeciwległej
    ścianie zrobić kratkę wentylacyjną.
    T.

  • 16. Data: 2019-11-28 12:25:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2019 11:08:27 UTC+1 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > wentylację, a nie ogrzewanie. Podgrzewanie wilgotnego powietrza jeszcze
    > przyspieszy korozję. Warto rozszczelnić nieco drzwi a na przeciwległej

    Mam nawet lepiej.
    Ten garaż jest w bloku i mamy wentylacje mechaniczną.

  • 17. Data: 2019-11-28 12:44:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 12:25, Bolko pisze:

    > Mam nawet lepiej.
    > Ten garaż jest w bloku i mamy wentylacje mechaniczną.

    No to klops... :-)
    Bo garaż jest de facto ciepły. Ale warto sprawdzić obieg powietrza -
    czasami wstążeczka na ołówku lub zwykła świeczka pomoże. Sam wentylator
    może tylko mielić powietrze, a nie je wymieniać.
    Ps. Miałem swego czasu problem z pleśnią po wymianie okien na plastikowe
    - wcześniej były "dziurawe" drewniane ramy i nie było problemu...
    Problemem okazała się wilgoć w zbyt szczelnie zamkniętym pomieszczeniu.
    T.

  • 18. Data: 2019-11-28 22:40:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "T." 5ddf9bed$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Znajomy miał - jeszcze z tych pierwszych z laminowanych płyt pilśniowych. Szczury
    mu obgryzły w garażu...

    Więc i toksyczny nie był!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-11-29 10:12:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > "T." 5ddf9bed$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Więc i toksyczny nie był!

    A tego nie możemy z pewnością stwierdzić - czy szczur gdzieś nie
    wyzionął ducha po konsumpcji Trabanta...
    T.

  • 20. Data: 2019-11-30 00:55:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "T." 5de0e117$0$557$6...@n...neostrada.pl

    > A tego nie możemy z pewnością stwierdzić - czy szczur gdzieś nie wyzionął ducha po
    konsumpcji Trabanta...

    IMO szczur nie jadłby toksycznego -- bo jest zbyt mądry. ;)

    --