eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsuszacz do garażuRe: Osuszacz do garażu
  • Data: 2019-11-27 20:02:36
    Temat: Re: Osuszacz do garażu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Cavallino" qrmdfs$euj$1$C...@n...chmurka.net

    > Jeśli garaż ogrzewany,

    Ogrzewanie to jednocześnie osuszanie.
    https://www.google.pl/search?q=Wykres+Molliera

    Zimą ogrzewany garaż może być suchuteńki,
    jeśli na zewnątrz jest mróz a samochód
    niezbyt często wwozi masy śniegu i błota.
    (przed wjazdem -- warto obijać to, co zwisa za kołami)

    > to już wiesz dlaczego.
    > Nie ma lepszych warunków dla rdzy.

    Latem (30°C i 80% ww) osuszacz za kilka hpln może w jedną
    godzinę wylać z garażu ze 3 litry wody, pobierając kilkaset
    Wh energii elektrycznej...

    Koszt niewielki. Osuszacz nie musi być cichy itd...

    -=-

    Można też dać sam nawiew czystego powietrza...

    -=-

    Dobre blachy to stal ocynkowana lub ocynkowana i oaluminiowana. ;)
    Ponoć dachy z ocynkowanej blachy wytrzymują ponad 30 lat, zaś
    z blachy ocynkowanej i oaluminiowanej -- ponad 50 lat...

    Ale sceptycy zauważają, że dachy nie są solone itp... ;)

    aluocynk/alucynk i ocynk

    Pierwszy lepszy link, za który nie ja odpowiadam:
    https://www.steelprofil.eu/budownictwo-i-stal/alucyn
    k_aluzinc_definicja_i_zastosowanie/

    blacha pokryta powłoką alucynkową (stopem alucynku) zwana potocznie
    Alucynkiem (Aluzinc/Alucynk). Stop ten ma następujące proporcje:
    aluminium 55,0%
    cynk 43,4%
    krzem 1,6%

    Powłoka ochronna nie musi być szczelna -- tworzy z żelzem/stalą
    ogniwo elektryczne zapobiegające korodowaniu, jako że korozja
    żelaza/stali to raczej proces elektrochemiczny...

    Można też ;) żelazo/stal ocynować (cyną) -- aby przyspieszyć korozję stali... ;)

    https://www.naukowiec.org/tablice/chemia/szereg-elek
    trochemiczny--napieciowy-pierwiastkow_362.html

    Stal to ~stop żelaza i węgla...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal

    Stosowne dodatki do stali (nikiel i chrom chociażby) czynią
    stal niemal niezdatną do korodowania w normalnych warunkach. ;)

    http://www.stalenierdzewne.pl/712/stal-nierdzewna-a-
    stal-kwasoodporna

    -=-

    Po co producent ma silić się na niezniszczalność nadwozia? -- skoro
    za 20 lat dzisiejszy najnowszy samochód będzie przestarzały tak
    mocno, iż być może nie wjedzie nigdzie poza pustynią... ;)

    Samoloty są zwykle długowieczne... ;)
    (ale w powietrze rzadko bywa solone...)
    Audi bywa samochodem aluminiowym... ;)
    [ale byle przydrożna berezyna oświęcimska go pokona?...]

    Skoro stal jest ochraniana przez
    aluminium -- aluminium niekoniecznie jest odporne... ;)

    Wystarczy zobaczyć, co powstanie ze złączenia aluminium
    i miedzi -- choćby w instalacji elektrycznej czy ciepłowniczej. ;)

    Znów pierwszy lepszy link:

    https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogo
    we-i-grzejniki/porady/13796-dlaczego-nie-nalezy-lacz
    yc-miedzi-i-aluminium-w-instalacji

    szeregu napięciowego metali. Im większa różnica potencjałów,
    tym gorzej dla instalacji. Al (elektroda aluminiowa) ma potencjał
    minus 1,66 V, a CU (elektroda miedziana) plus 0,521 V. Między nimi
    powstaje różnica potencjałów tworząca ogniwo. Atomy aluminium ulegają wyrywaniu...

    -=-

    IMO najlepsze są karoserie samochodowe wykonane z włókien węglowych i szklanych. ;)
    Może z tytanu... ;)

    Ale znam przykład węglowego samochodu, po którym została jedynie qpa czegoś
    czarnego... ;)
    Kierowca przeżył -- wrak samochodu (po ścięciu kilkuset metrów ogrodzenia
    autostradowego)
    nie przypominał żadnego samochodu...

    -=-

    IMO fajnie byłoby mieć tani samochód z elektrycznym napędem
    (aby nie wymieniać zbyt często płynów ustrojowych i filtrów)
    wykonany głównie z tworzyw odpornych na korozję i odpornych
    na odkształcenia... ;)

    Trabant chyba był odporny na korozję... ;)

    -=-

    BTW elektryczności...

    Chyba firma Michelin zademonstrowała kiedyś koło zawierające:
    - silnik elektryczny stosownej mocy
    - tradycyjny hamulec
    - hamulec odzyskujący energię elektryczną
    - układy typu ABS/ASR/ESP/itd...
    - wymienną oponę pneumatyczną
    - felgę

    i zaproponował budowanie samochodów opartych o 4 takie koła
    niezależnie sterowane tak, by ze sobą bezproblemowo współpracowały...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: