  • 11. Data: 2014-02-05 19:05:40
    Temat: Re: Ostrzegam przed firmą Paretologic
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a czego się spodziewasz po platformowych euro przygłupach?

    co sprzedaje ta firma, bo nie wiadomo...

  • 12. Data: 2014-02-05 20:30:12
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mojej Pani ZoneAlarm próbował zrobić to samo. Nie udało się, gdyż ktoś w
    ING pomyślał i zadzwonił z pytaniem czy na pewno zgadzała się na
    transakcję. Zrobiliśmy wielkie oczy, transakcję odrzucono. Na wszelki
    wypadek kartę zablokowała (czyli nowa musiała przyjść).

    Połączyłem się z ich helpem on-line i wyrejestrowałem w ciągu może 5
    minut (z czego 4 to czekanie na odpowiedzi - najwyraźniej są
    wielozadaniowi z wywłaszczaniem) odnawianie usługi. Przekonywali mnie że
    zgodziłem się na to akceptując pierwszy zakup - ja sobie nie przypominam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2014-02-05 20:36:24
    Temat: Re: Ostrzegam przed firm? Paretologic
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 05.02.2014 19:05, inny punkt siedzenia... wrote:
    > a czego się spodziewasz po platformowych euro przygłupach?
    >
    > co sprzedaje ta firma, bo nie wiadomo...

    Uderz w stół, a odezwą się nożyce...

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2014-02-05 20:48:20
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Uprzedzając dyskusje o prawnych aspektach.
    Takie działanie jest zupelnie bezprawne.
    Oto cytat z forum amerykańskiego:

    "These scammers of Paretologic also took my money in 2012 with an automatic
    renewal of PC Health Advisor which I never bought nor authorized. I had only
    done a onetime purchase of their worthless Regcure quite some time ago. They
    apparently kept my card details to abuse them. They are also required by law
    to send you an invoice preceding any renewal, if they think it is due, so
    you have the option of cancelling before a due date. Just do a chargeback
    with your card company mentioning 'unauthorized use' and refusal to fix
    this, file a complaint with the authorities in Canada"

  • 15. Data: 2014-02-06 00:54:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Feb 2014 12:02:45 +0100, "zapinio" <z...@g...com>
    wrote:
    > KAŻDE nieautoryzowane pobranie pieniędzy z karty jest ścigane przez
    prawo.

    Dlaczego zakładasz, że to było nieautoryzowane? Zapewne przy
    pierwszej.transakcji była informacja, że klikajac "ok" zgadzasz się
    na renew i w ten sposób autoryzujesz do kolejnego pobierania opłaty.
    Większość firm tak pobiera opłaty: Symantec, Google itp, to żadna
    niecodzienność a tym bardziej nielegalność. Należy dokładnie czytać
    warunki zakupu (subskrypcji).

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-02-06 03:47:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 5 Feb 2014 20:48:20 +0100, "zapinio" <z...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >apparently kept my card details to abuse them. They are also required by law
    >to send you an invoice preceding any renewal,

    To zalezy od stanu. Nie ma regulacji federalnej w tej sprawie. Coraz
    wiecej stanow wprowadza regulacje "automatic renevals", ale to dityczy
    klientow mieszkajacyc hw danym stanie. Mysle ze jak idzie o klientow
    zagranicznych, to jest pelan dowolnosc.

    Cytat z innego forum amerykanskiego:

    the fact of the matter is: you agreed to the contract that self
    renewed. I am sure that if you had read the terms of the agreement you
    accepted, you would have seen it is self renewing. Your failure to
    read the terms of the contract is not a valid argument to claim the
    self renewing clause is not enforceable

    A.L.

  • 17. Data: 2014-02-06 06:28:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-02-05 10:26, zapinio wrote:
    [...]
    > Taki sposób postepowania jest niezgodny zarówno z prawem polskim jak i
    > kanadyjskim (właściwe dla miejsca rejestracji firm Paretologic i Safecart).
    >
    > Ostatecznym wyjściem okazuje się wymiana karty kredytowej.
    >
    > Ostrzegam potencjalnych kupujących.
    Taaaa... Najpierw bezmyślnie klikamy, a później płaczemy... I jak już
    ktoś zauważył, taki sposób pobierania opłat nie jest niczym nowym ani
    wyjątkowym.

  • 18. Data: 2014-02-06 17:17:06
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Co do tutejszych dywagacji "prawniczych".
    Rozpaczliwy kretynizm objawia sie w tych postach.
    Obawiam się ,że swiadomośc prawna piszących, dla których różne fakty są
    proste i oczywiste jest równa zeru.
    I to w polskiej rzeczywistości "prawnej" , która do amerykańskiej ma się
    nijak.

    To w USA powstala anegdota:
    Co to jest...czterech prawników na dnie morza ?
    Dobry początek...

    Jeżeli coś kupujesz i nie ma słowa w momencie kupna o żadnym "automatic
    renewal", natomiast dowiadujesz sie o tym post factum to jest to oszustwo.
    Mogę udostępnić otrzymany invoice, na którym nie ma słowa na ten temat.

    Równie dobrze możesz kupić swojej miłej parę majtek z napisem "Only you
    forever", dokonać zapłaty ,po czym post factum dowiedzieć się , że właśnie
    wykupiłeś "automatic renewal" na coroczny zakup Boeinga 777-300 , w
    przypadku braku środków na coroczny zakup tegoż upoważniasz firmę do
    egzekucji należności z całego mienia twojego, twoich bliskich, wstępnych
    oraz zstępnych rownież nienarodzonych, albo , że kupując program
    SrutuTutuGoldXXL świadomie zrzekłeś się wszelkich praw do jakiejkolwiek
    nieruchomości posiadanych w galaktyce i codziennie będziesz robił dobrze
    prezesowi korporacji FuckCart.

    Jest ciąg dalszy.
    Odpowiednio skomponowany mail do firmy spowodował uruchomienie procedury
    zwrotu kwot obciążenia na rachunek karty.
    Inna sprawa ,że może to też być efekt działań banku, w którym poinformowano
    mnie, że nie jestem pierwszy.

  • 19. Data: 2014-02-06 17:54:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Feb 2014 17:17:06 +0100, "zapinio" <z...@g...com>
    wrote:
    > Jeżeli coś kupujesz i nie ma słowa w momencie kupna o żadnym
    "automatic
    > renewal", natomiast dowiadujesz sie o tym post factum to jest to
    oszustwo.

    Oczywiście, tu się zgadzamy.

    > Mogę udostępnić otrzymany invoice, na którym nie ma słowa na ten
    temat.

    Taki zapis raczej nie bywa na fakturze. Taki zapis jest w ogólnych
    lub szczególnych warunkach umowy, do których był link na którymś
    kroku akceptacji transakcji. Mało prawdopodobne aby firma
    ryzykowałaby taki renewal bez odpowiedniej wzmianki , nawet bardzo
    makeńką czcionką.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-02-07 21:41:40