  • 31. Data: 2010-04-06 09:01:24
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    news:hperbh$5ad$1@news.onet.pl...
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Ale stąd wynika że każdy punkt to brakpunkt, bo jeśli mamy punkt
    > 0.5 to jest taką kreską, nie ma przedizału od-do

    Jeśli naprawdę chcesz zrozumieć różnicę pomiędzy punktem
    a BRAKpunktem to musisz na chwilę zapomnieć wszystkiego czego
    Cię uczono pod nazwą "matematyka". Jesteś teraz małym dzieckiem,
    które jeszcze nie chodzi do szkoły i dostałeś 10 cukierków kuleczek.
    Każdy z tych cukierków to punkt słodki.
    Ustawiasz te kuleczki jedną przy drugiej - tak aby się stykały:
    OOOOOOOOOO
    Mamusia pyta: pokaż Jasiu w którym miejscu występuje połowa?
    Możesz zastosować metodę symetrycznego rozsuwania (taką jak
    przy zapinaniu klipsów do firanek)
    OOOOOOOOOO
    O OOOOOOOO O
    OO OOOOOO OO
    OOO OOOO OOO
    OOOO OO OOOO
    OOOOO OOOOO
    Punkty słodkie obojętnie na ile będziesz dzielił kawałeczków
    zawsze będą miały ciało. ale to coś na styku dwóch punktów OO
    nie ma ciała i nie jest słodkie. To tylko INFORMACJA.
    Napisz co ztozumiałeś. OK?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

    PS. Ten post nie jest kopiowany na niematematyczne forum
    o zwodniczej nazwie matematyka.pl
    Tam posty o matematyce są wyrzucane do kosza, przez bezmyślnych
    cenzorów... i to jest zastanawiające.

  • 32. Data: 2010-04-06 09:17:16
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>
> [...]

    > nazywa. Tak samo jest w Twoich matematycznych sporach z
    > Robakiem, co już zauważyłeś. Tak samo jest wszędzie.
    > Język to wielka, cholernie skomplikowana konstrukcja.
    > Wyrosła z milionów, jeśli nie miliardów takich sporów,
    > jak Twój z Robakiem. Każdy z Was jest przekonany, że to
    > jego słownictwo jest to właściwe, więc żaden z Was nie
    > ustąpi. Gdybyśmy byli ustępliwi, jak to logika nakazuje,
    > wygrywałoby nazewnictwo przypadkowe. Że jednak żaden
    > nie ustąpi, w dłuższej perspektywie wygrywa nazewnictwo
    > lepsze. I to jest istota naukowych sporów.

    W praktyce wygrywają konkrety (treść).
    W teorii wygrywają marzenia (forma).
    Ludzie w swej masie chcą wierzyć w bajki dlatego spośród dwóch
    opinii wybierają bezmyślnie tę ładniejszą.
    przykład:
    podział złotej kuli o ciężarze 1 kg.
    a) Teoretyczną złotą kulę można pociąć na skończoną ilość
    fragmentów i z tych fragmentów ułożyć dwie kule identyczne
    jak ta dzielona, a więc uzyskać CUD, by z jednego kilograma złota
    powstały 2 kg złota.
    b) Nie ma takiej możliwości, by z jednego kilograma złota uzyskać
    2 kg złota poprzez podział i łączenie bez dostarczania złota z zewnątrz.

    Ludzie wybierają opcję "a)" z kilku powodów, z których najważniejszy
    to instynkt stadny i wiara w nieomylność guru (pasterzy stada).
    To religie naukowe. :-)
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~

  • 33. Data: 2010-04-06 09:26:14
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jego słownictwo jest to właściwe, więc żaden z Was nie
    > ustąpi. Gdybyśmy byli ustępliwi, jak to logika nakazuje,

    Mylisz się. Nie mam przywiązania do słownictwa, niejednokrotnie
    zresztą proponowałem Robakksowi wprowadzenie innego słownictwa.

    Mylisz się również jakobym z Robakksem toczył spory matematyczne.
    Bynajmniej, piszę z ciekowości, czy jest on w stanie zaakceptować,
    nie czyjeś słwownictwo, tylko _fakty_. Np. fakt, iż "zbiór, w którym
    każda liczba ma następnik" nazywany jest przez ogół "zbiorem liczb
    naturalnych". Ja np. bez najmniejszego problemu akceptuję fakt, iż
    Robakks nazywa ten zbiór "zbiorem liczb porządkowych". Jak również
    fakt, iż w literaturze anglojęzycznej zbiór ten nazywa się "set of natural
    numbers"...

    syzyf

  • 34. Data: 2010-04-06 09:33:58
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Każdy z tych cukierków to punkt słodki.
    > Ustawiasz te kuleczki jedną przy drugiej - tak aby się stykały:

    To punkty są okrągłe czy kwadratowe?

  • 35. Data: 2010-04-06 09:37:42
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > [...] Odpowiedź:
    > Dlatego nie nazywam zbioru liczb porządkowych LP, w którym każda
    > liczba ma następnik, nazwą zbiór liczb naturalnych N (tak samo jak
    > "reszta świata") bowiem te dwa zbiory mają różne własności.

    "Reszta świata" również nadaje różne nazwy różnym zbiorom. Nie powinno więc
    już być więcej przeszkód, byś Robakksie używał nazw zgodnych z tymi
    używanymi
    przez "resztę świata" ?

    > W zbiorze liczb naturalnych N osiągana jest granica (ostatni element),

    "Reszta świata" taki zbiór nazywa zbiorem skończonym.

    > natomiast zbiór liczb porządkowych LP nie ma granicy.

    a zbiór, w którym każda liczba ma następnik "reszta świata" nazywa
    zbiorem liczb naturalnych.

    Jak widzisz te dwa różne zbiory noszą różne nazwy. Czy coś jeszcze
    stoi na przeszkodzie, byś Robakksie używał nazw zgodnych z tymi

  • 36. Data: 2010-04-06 09:58:18
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > W praktyce wygrywają konkrety (treść).
    > W teorii wygrywają marzenia (forma).

    W teorii wygrywa teoria słuszna, czyli ta, w którą ja wierzę.
    W praktyce wygrywają konkrety, z wyjątkiem sytuacji błednych,
    które z jakimś tam prawdopodobieństwem się zdrzają.
    Twoje szanse na wygraną oceniam na gdzieś między 0 i 1/re1.

    > Ludzie w swej masie chcą wierzyć w bajki dlatego spośród dwóch
    > opinii wybierają bezmyślnie tę ładniejszą.
    > przykład:
    > podział złotej kuli o ciężarze 1 kg.

    Wiadome twierdzenie nie dotyczy kuli złotej, tylko kuli idealnej.
    Jeśli mnie o ten podział pytasz, według mojej teorii nie
    można (chyba, bo nie udowodniłem tego). Jeśli mnie o to
    pytasz, moja teoria symboli jest lepsza, niż TM. Ale podział
    kuli to drobny duperel. Gdybym nie miał lepszej teorii,
    kupiłbym TM razem z podziałem kuli i byłbym z niej zadowolony,
    bo wielu wad ona nie ma. Bo i cóż, że mówi mi, że mozna podzielić
    kulę idealną? Nie mam takiej kuli, więc i nie sprawdzę.

    > Ludzie wybierają opcję "a)" z kilku powodów, z których najważniejszy
    > to instynkt stadny i wiara w nieomylność guru (pasterzy stada).
    > To religie naukowe. :-)

    Tak. To zrozumiałe, że zazdrościsz tym guru. Ale, powiedzmy sobie
    szczerze - gdybym miał do wyboru wiarę w nieomylność Cantora i
    wiarę w Twoją nieomylność....

  • 37. Data: 2010-04-06 10:19:08
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się. Nie mam przywiązania do słownictwa,

    Mylisz się, masz.

    > zresztą proponowałem Robakksowi wprowadzenie innego słownictwa.

    Czyżby zrobił, to co zrobił, z Twojej namowy?

    > Mylisz się również jakobym z Robakksem toczył spory matematyczne.

    Nigdy?

> [...]
    > nie czyjeś słwownictwo, tylko _fakty_. Np. fakt, iż "zbiór, w którym
    > każda liczba ma następnik" nazywany jest przez ogół "zbiorem liczb

    Może to i jest fakt. A może ogół nie używa w ogóle tego pojęcia.
    A może używa go tak, jak dajmy na to, "las"-u - na zasadzie, że
    z grubsza wiadomo, co to jest, ale szczegóły, np. ile drzew
    minimalnie, to czort jeden zna.
    Sprawdzałeś? Nawet byś nie wiedział, jak za takie sprawdzenie
    się zabrać. Ty po prostu wiesz - ogół używa tak, jak Ty, bo tak
    jest słusznie.

  • 38. Data: 2010-04-06 10:57:27
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sprawdzałeś? Nawet byś nie wiedział, jak za takie sprawdzenie
    > się zabrać. Ty po prostu wiesz - ogół używa tak, jak Ty, bo tak

    Po prostu praktycznie. Sprawdzałęm, oczywiście, że w stopniu mi
    dostępnym. Jeśli ktoś ma inne w tym względzie doświadczenia,
    nie stanowi to problemu - wystarczy uzgodnić "słownik" z "mojego" na
    "inne" i w drugą stronę. Robakks takiego uzgodnienia odmawia...

    syzyf

  • 39. Data: 2010-04-06 11:20:12
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > To punkty są okrągłe czy kwadratowe?

    Cukierki są okrągłe, czekoladki kwadratowe, a ciasteczka z dziurką.
    To NIC na styku nie jest ani cukierkiem, ani czekoladką, ani ciasteczkiem.
    To BRAKpunkt = czysta informacja.
    Robakks

  • 40. Data: 2010-04-06 11:31:44
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Cukierki są okrągłe, czekoladki kwadratowe, a ciasteczka z dziurką.
    > To NIC na styku nie jest ani cukierkiem, ani czekoladką, ani ciasteczkiem.
    > To BRAKpunkt = czysta informacja.
    > Robakks

    To punkty przypominają cukierki czy czekoladki?
    Moim zdaniem są bez wymiaru, można nazwac je czystą informacją.