  • 21. Data: 2010-04-05 16:01:39
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpd1b1$b20$1@inews.gazeta.pl...
    > Punty to cegły z których zbudowany jest odcinek, a BRAKpunty to takie
    > NIC występujące pomiędzy ściśle przylegającymi do siebie punktami.
    > Z puntów można zrobić wszystko.
    > Z BRAKpunktów można zrobić NIC. :-)
    > Rozumiesz różnicę? :)
    > Edward Robak* z Nowej Huty
    > ~>°<~ kopia na http://groups.google.pl/group/robakks?hl=pl
    > miłośnik mądrości i nie tylko :)

    Ale skoro punkty mają długośc zero? Na przykład punkt 0.5 nie sięga od 0.45 do 0.55
    tylko jest jednym punktem o długości zero.

  • 22. Data: 2010-04-05 16:16:47
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Ale skoro punkty mają długośc zero? Na przykład punkt 0.5 nie sięga od 0.45 do 0.55
    tylko jest
    > jednym punktem o długości zero.

    Gdy powiększysz continuum razy ten fragment osi na której występuje
    punkt 1/2, to zobaczysz otoczenie puntu.
    ...OOOO|OOOO....
    Pionowa kreska o nazwie 1/2 występuje na styku dwóch punktów
    i ta kreska jest BRAKpunktem. W jej otoczeniu występują punkty
    przeliczalne za pomocą liczb naturalnych. To analiza niestandardowa
    Alana Robinsona. :-)
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 23. Data: 2010-04-05 16:19:05
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Gdy powiększysz continuum razy ten fragment osi na której występuje
    > punkt 1/2, to zobaczysz otoczenie puntu.
    > Robakks

    W jaki sposób chcesz zero pomnożyć przez nieskończoność? Nie można mnożyć zera *
    nieskończoność

  • 24. Data: 2010-04-06 07:18:29
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > [...]
    > Zbiór liczb naturalnych N jest zbiorem skończonym, [...]
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Dawno nie pisałem, więc dla przypomnienia to, co udało się nam
    kiedyś uzgodnić Robakksie:

    > Zgoda

    > To prawda

    > To prawda
    >
    > [...]
    > Potwierdzam.
    > Co dalej?
    > [...]
    > Robakks
    > miłośnik mądrości i nie tylko :)

    Jesteś Robakksie jedyną (o ile mi wiadomo) osobą, która zbiór skończony
    nazywa "zbiorem liczb naturalnych". Miliony i więcej ludzi na świecie tymi
    słowami nazywają zbiór, w którym każda liczba ma następnik. Dlaczego
    nie chcesz zbioru, w którym każda liczba ma następnik nazywać tak samo
    jak "reszta świata" ? Ważne są wszak własności tego zbioru, a nie jego
    nazwa...

    syzyf

  • 25. Data: 2010-04-06 07:45:19
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie chcesz zbioru, w którym każda liczba ma następnik nazywać tak samo
    > jak "reszta świata" ? Ważne są wszak własności tego zbioru, a nie jego

    Bo - po pierwsze, mylisz się - nazwa jest ważniejsza, niż własności.
    Znacznie.
    Po drugie, Robak to Robak. A po trzecie - weźmy takiego Einsteina. Gdyby
    nazywał czasem to samo, co wszyscy - to galileuszowe - to czy zrobiłby taką
    karierę?

  • 26. Data: 2010-04-06 07:58:09
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Bo - po pierwsze, mylisz się - nazwa jest ważniejsza, niż własności.
    > Znacznie.

    Owszem, zwłaszcza w reklamie...

    > Po drugie, Robak to Robak. A po trzecie - weźmy takiego Einsteina. Gdyby
    > nazywał czasem to samo, co wszyscy - to galileuszowe - to czy zrobiłby
    > taką
    > karierę?

    No właśnie... w reklamie...

    syzyf

  • 27. Data: 2010-04-06 08:03:09
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702685.htm#p702685
    "miodzio1988"
    > "Robakks"

    > Dziekuje za dyskusje,
    > _________________
    > Jeżeli dyskusja nie nabierze prawidłowego tonu i będzie kontynuowana w takiej
    formie jak
    > dotychczas, to wątek zostanie zamknięty.
    >
    > Pozdrawiam,
    > miki999

    Ja także dziękuję za dyskusję, oraz za kolejny post wyrzucony do kosza,
    post w którym wyjaśniałem różnicę pomiędzy punktem w geometrii
    (punkt, który ma ciało) a BRAKpunktem (punkt, który nie ma ciała).
    http://matematyka.pl/post702341.htm#p702341
    W temacie ostatniego kroku Achillesa jest to ważne, bowiem ostatni krok
    przy osiąganiu granicy - także ma ciało, więc nie jest zerowym
    BRAKpunktem.

    Ten post także można wyrzucić do kosza, bo przecież nie chodzi na tym
    forum o rozumienie lecz o coś innego.
    Pozdrawiam przytomnych :-)

  • 28. Data: 2010-04-06 08:28:37
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > i ta kreska jest BRAKpunktem. W jej otoczeniu występują punkty
    > przeliczalne za pomocą liczb naturalnych. To analiza niestandardowa

    Ale stąd wynika że każdy punkt to brakpunkt, bo jeśli mamy punkt 0.5 to jest taką
    kreską, nie ma przedizału od-do

  • 29. Data: 2010-04-06 08:30:05
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > Owszem, zwłaszcza w reklamie...

    W reklamie wylansujesz, co chcesz - jak sie postarasz.
    A w nauce tysiące pojęć muszą chodzić jak kiedyś kółeczka
    w szwajcarskim zegarku.
    Lat temu kilkadziesiąt Wittgenstein zauważył, że większość
    filozoficznych sporów sprowadza się do kwestii, co się jak
    nazywa. Tak samo jest w Twoich matematycznych sporach z
    Robakiem, co już zauważyłeś. Tak samo jest wszędzie.
    Język to wielka, cholernie skomplikowana konstrukcja.
    Wyrosła z milionów, jeśli nie miliardów takich sporów,
    jak Twój z Robakiem. Każdy z Was jest przekonany, że to
    jego słownictwo jest to właściwe, więc żaden z Was nie
    ustąpi. Gdybyśmy byli ustępliwi, jak to logika nakazuje,
    wygrywałoby nazewnictwo przypadkowe. Że jednak żaden
    nie ustąpi, w dłuższej perspektywie wygrywa nazewnictwo
    lepsze. I to jest istota naukowych sporów.

  • 30. Data: 2010-04-06 08:33:53
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    Ważne są wszak
    > własności tego zbioru, a nie jego nazwa...

    Odpowiedź:
    Dlatego nie nazywam zbioru liczb porządkowych LP, w którym każda
    liczba ma następnik, nazwą zbiór liczb naturalnych N (tak samo jak
    "reszta świata") bowiem te dwa zbiory mają różne własności.
    W zbiorze liczb naturalnych N osiągana jest granica (ostatni element),
    natomiast zbiór liczb porządkowych LP nie ma granicy.
    . . .
    Dowodem na rekurencyjne osiąganie granicy przez funkcję połówkową
    następnik = poprzwednik*1/2
    jest przetoczenie się okręgu do ostatniego punktu odcinka.
    To położenie nie ma następnika, bo punkt się nie dzieli.
    . . .
    Jeszcze jakieś pytania?
    Może chcesz bym Ci to zapisałł formalmie?
    dk = 1/2^n [dk = długość kroku]
    Jest taka liczba n ze zbioru N dla której dk = punkt
    Ta liczba całkowita, natiralna jest największą liczbą w zbiorze N
    i ma nazwę oo = Alef0 = N = Re1 = 1'0
    zobacz:
    1/2^Alef0 = 1/continuum
    Odcinek ma continuum punktów a słowo "1/continuum"
    w przetłumaczeniu na metajęzyk potoczny oznacza
    JEDEN z CONTINUUM
    bo punkt jest jeden w zbiorze o liczności continuum.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

    PS. Ten post nie jest kopiowany na niematematyczne forum
    o zwodniczej nazwie matematyka.pl
    Tam posty o matematyce są wyrzucane do kosza, przez bezmyślnych
    cenzorów... i to jest zastanawiające.