    From: "Robakks" <R...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ostatni krok Achillesa
    Date: Tue, 6 Apr 2010 10:33:53 +0200

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>
    news:hpen8a$ct6$1@inews.gazeta.pl...

    > Dawno nie pisałem, więc dla przypomnienia to, co udało się nam
    > kiedyś uzgodnić Robakksie:

    > Jesteś Robakksie jedyną (o ile mi wiadomo) osobą, która zbiór skończony nazywa
    "zbiorem liczb
    > naturalnych". Miliony i więcej ludzi
    > na świecie tymi słowami nazywają zbiór, w którym każda liczba ma następnik.
    Dlaczego nie chcesz
    > zbioru, w którym każda liczba ma następnik nazywać tak samo jak "reszta świata" ?
    Ważne są wszak
    > własności tego zbioru, a nie jego nazwa...
    >
    > syzyf

    Odpowiedź:
    Dlatego nie nazywam zbioru liczb porządkowych LP, w którym każda
    liczba ma następnik, nazwą zbiór liczb naturalnych N (tak samo jak
    "reszta świata") bowiem te dwa zbiory mają różne własności.
    W zbiorze liczb naturalnych N osiągana jest granica (ostatni element),
    natomiast zbiór liczb porządkowych LP nie ma granicy.
    . . .
    Dowodem na rekurencyjne osiąganie granicy przez funkcję połówkową
    następnik = poprzwednik*1/2
    jest przetoczenie się okręgu do ostatniego punktu odcinka.
    To położenie nie ma następnika, bo punkt się nie dzieli.
    . . .
    Jeszcze jakieś pytania?
    Może chcesz bym Ci to zapisałł formalmie?
    dk = 1/2^n [dk = długość kroku]
    Jest taka liczba n ze zbioru N dla której dk = punkt
    Ta liczba całkowita, natiralna jest największą liczbą w zbiorze N
    i ma nazwę oo = Alef0 = N = Re1 = 1'0
    zobacz:
    1/2^Alef0 = 1/continuum
    Odcinek ma continuum punktów a słowo "1/continuum"
    w przetłumaczeniu na metajęzyk potoczny oznacza
    JEDEN z CONTINUUM
    bo punkt jest jeden w zbiorze o liczności continuum.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

    PS. Ten post nie jest kopiowany na niematematyczne forum
    o zwodniczej nazwie matematyka.pl
    Tam posty o matematyce są wyrzucane do kosza, przez bezmyślnych
    cenzorów... i to jest zastanawiające.