  • 241. Data: 2010-04-21 20:20:36
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hqnmki$7it$1@news.onet.pl...
    > Ale ja pytam właśnie o dwa najbliższe maksymalnie zagęszczone.
    > Dasz radę wepchnąć pomiędzy nie trzeci, którego nie było? :)
    > Robakks

    Zawsze da się wepchnąć więc nie możńa mówić o dwóch najbliższych

  • 242. Data: 2010-04-21 20:38:06
    Od: "Robakks" <r...@o...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...pl>

    > Zawsze da się wepchnąć więc nie możńa mówić o dwóch najbliższych

    Czyli punkty maksymalnie zagęszczone to są takie pomiędzy które
    można wepchnąć punkty, których nie było uzyskując maksymalne
    zagęszczenie, które można zagęszczać bez końca?
    Cóż więc znaczy słowo "maksymalnie"? :)
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php
    miłośnik mądrości

  • 243. Data: 2010-04-21 20:42:41
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > można wepchnąć punkty, których nie było uzyskując maksymalne
    > zagęszczenie, które można zagęszczać bez końca?

    Tak, można zagęszczać bez końca

  • 244. Data: 2010-04-21 20:46:01
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...pl>

    > Tak, można zagęszczać bez końca

    A rozgęszczać też można maksymalnie?
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 245. Data: 2010-04-21 20:48:05
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    > A rozgęszczać też można maksymalnie?
    > Robakks

    Co rozumiesz pod pojęciem "rozgęszczać" ? Punkty mają wymiar zero.

  • 246. Data: 2010-04-22 07:33:45
    Od: "Robakks" <r...@o...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>

    Odpowiedziałem Ci na forum ..:matematyka polska:..
    http://matematyka-polska.phorum.pl/viewtopic.php?f=2
    &t=7
    Edward Robak* z Nowej Huty

    Zdejmuję crospost z pl.sci.inzynieria
    Fut: pl.sci.filozofia :-)

  • 247. Data: 2010-04-23 11:50:45
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > No bo to co pozostanie Achillesowi do przejścia jest mniejsze
    > od 1/Alef0.

    Po zrobieniu połowy kroków pozostanie 1/4*(C+1) - 1
    Czyli około 1/4 całej drogi.

    > Żółw nie może przemieścić się w inne miejsce bo 1/2 pkt nie jest
    > liczbą rzeczywistą.
    > [...]
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Stworzyłeś Robakksie własną, prywatną wersję wyścigu Achillesa z
    żółwiem, w której żółw po prostu zatrzymuje się i wtedy Achilles go
    dogania.

    Wymyślasz własną geometrię, w której np nie istnieje okrąg o
    promieniu 100/C. Jest to geometria nie-euklidesowa (patrz
    choćby trzeci pewnik Euklidesa).

    syzyf

  • 248. Data: 2010-04-23 13:34:41
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    > Po zrobieniu połowy kroków pozostanie 1/4*(C+1) - 1
    > Czyli około 1/4 całej drogi.

    Źle policzyłeś.

> [...]
    >
    > Wymyślasz własną geometrię, w której np nie istnieje okrąg o
    > promieniu 100/C. Jest to geometria nie-euklidesowa (patrz

    Nie czytasz tego co piszę, a w to miejsce wymyślasz nieprawdę.
    Jeśli okrąg o promieniu 100 pomniejszysz continuum razy
    to uzyskasz okrąg o promieniu 100/C, a punkty które go go tworzyły
    po pomniejszeniu continuum razy będą miały wielkość 1/C^2.
    Z mojej strony EOT
    Fut. pl.sci.filozofia
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~

  • 249. Data: 2010-04-23 15:30:52
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Źle policzyłeś.

    Dobrze wiesz Robakksie, że policzyłem dobrze...
    Cóż, "miłośnik mądrości" rejteruje po raz kolejny przed prawdą ;-)

> [...]
    > to uzyskasz okrąg o promieniu 100/C, a punkty które go go tworzyły
    > po pomniejszeniu continuum razy będą miały wielkość 1/C^2.

    Zatem twój "niepodzielny" punkt o wielkości 1/C można podzielić
    na C punktów o wielkości 1/C^2. Czemu w twojej geometrii
    Robakksie zabraniasz żółwiowi przesunąć się o C/2 przeskalowanych
    punktów, każdy o wielkości 1/C^2 ??

    syzyf

  • 250. Data: 2010-04-23 16:24:02
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    Robakks:
    A czy potrafisz stosując nowomowę Twojej religii niematematycznej
    podać ilość pkt=1/C jaka pozostaje Achillesowi do pokonania, gdy
    wykonał już Alef0/2 kroków?
    Dla ułatwienia przypomnę, że Alef0 = log_2 C
    Edward Robak* z Nowej Huty

    syzyf:
[...]

    Policz dokładnie:
    1 - 1/2 + 1/2^2 + 1/2^3 + ...+1/2^(Alef0/2)
    Wylicz tę długość i podaj ile ma punktów 1/C

    > Zatem twój "niepodzielny" punkt o wielkości 1/C można podzielić
    > na C punktów o wielkości 1/C^2.

    1/C to nie jest "mój niepodzielny punkt" ale jeden z continuum:
    punkt który nie składa się z części Euklidesa.
    Czemu w twojej geometrii syzyfie zabraniasz żółwiowi przesunąć

    Fut: pl.sci.filozofia