  • 41. Data: 2010-10-12 08:49:45
    Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-12 00:58, Borys Pogoreło pisze:
    (...)
    > Różnie bywa. Wystarczy w aucie bez ESP najechać parą kół na
    > ośnieżony/oblodzony pas i masz przyspieszony kurs wyprowadzania z
    > poślizgu...

    Demonizujesz - podstawowa kwestia to wpoić młodemu, by nie wykonywał
    gwałtownych ruchów, a do tego by najpierw nauczył się spokojnie
    i przewidywalnie jeździć. Ale nie, w Polsce oczywiście trzeba od
    dupy strony zaczynać - wypuścić młodego bez żadnych umiejętności
    i stosownego respektu do prawa i bezpieczeństwa, a później
    opowiadać ile to dają kursa różne. Młodemu należy najpierw
    uświadomić czym grozi taka jazda i do tego w zupełności wystarcza
    płyta poślizgowa.

  • 42. Data: 2010-10-12 09:17:40
    Od: JacekJ <J...@t...pl>

    Oraz drugie
    > pytanie: mieszka między Katowicami a Krakowem - w Jaworznie. Najbliższy
    > ośrodek jaki znalazłem jest w Gliwicach, nazywa się to "Akademia
    > Bezpiecznej Jazdy Lanette ", czy jest to godne uwagi? Może jest jakiś
    > lepszy ośrodek w okolicy Katowic i/lub Krakowa?

    Ostatnio na czeskiej telewizji widziałem jakiś reportaż z takiego
    ośrodka otwartego właśnie w Ostravie. Podobno najbardziej wypasiony w
    naszej części Europy. Może coś uda Ci się naleźć w necie.

    JJ

  • 43. Data: 2010-10-12 09:18:44
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Do flejma ze światłami trzeba mieć naturę fanatyka i nienawidzić PO.
    > Nowe/uzywka to koniecznie trzeba by moona ściągnąć.
    >
    > Jeszcze są drzewa (tu miałby szansę), ew. moc/moment (wątpię).

    No i zawsze o Kia Ceed versus Megane z Cavallino można podyskutować :-)

  • 44. Data: 2010-10-12 09:45:47
    Od: JacekJ <J...@t...pl>

    W dniu 2010-10-12 09:17, JacekJ pisze:

> [...]
    > ośrodka otwartego właśnie w Ostravie. Podobno najbardziej wypasiony w
    > naszej części Europy. Może coś uda Ci się naleźć w necie.

    http://www.ct24.cz/regionalni/103695-v-ostrave-otevr
    eli-moderni-centrum-bezpecne-jizdy/

    JJ

  • 45. Data: 2010-10-12 10:08:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie na olimpiadę, a na podwórkowe zawody w bieganiu.

    10 miesięczne dziecko.
    Generalnie chyba powinieneś zainteresować się grupą sporty motorowe.

  • 46. Data: 2010-10-12 10:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Ty masz jakieś zboczenie rajdowe ostatnio, co post to w tym
    > kierunku dryfujesz.
    > Odpowiadasz człowiekowi, który dopiero prawko zrobił i jemu też o
    > KJS nawijasz. Wyluzuj.

    Ale akurat miejsce do treningu moga podpowiedziec, a i moze jakis
    rad udzielic.

    J.

  • 47. Data: 2010-10-12 11:00:04
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Rafał Grzelak" <n...@d...com> wrote in message
    > Marek 'marcus075' Karweta wrote:

    > IMHO nie warto.
    > Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.
    >
    > Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
    > jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
    > jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

    W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy
    i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz
    warunki do jazdy o wiele bardziej niebezpieczne.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 48. Data: 2010-10-12 11:01:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> [...]
    >
    > W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki
    > jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja,

    Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy
    roznice w liczbie samochodow i obywateli.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 49. Data: 2010-10-12 11:05:09
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości news:1febb6surf7h8$.dlg@pedaluje.ile.moze...
    > Witam!
    > Prawo jazdy mam w kieszeni niedługo a już mi wszyscy powtarzają, że:
    > 1) muszę rozkręcić jakiegoś flejma na PMS
    > 2) dobrze jest udać się do ośrodka doskonalenia jazdy, czy jak to tam się
    > nazywa.

    no flame już Ci się udało rozkręcić :)

    a co do szkoły to ja polecam SJS na torze pod Kielcami

    pzdr
    Piotr

  • 50. Data: 2010-10-12 11:52:22
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy
    > roznice w liczbie samochodow i obywateli.

    Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Nie
    opłaca im się przekraczać prędkości. Jeśli chodzi zaś o warunki - śniegu
    nie posypują solą, tylko wysypują żwirek i mogą jeździć na kolcach.

    "Do wyboru; Albo wianek, albo Janek. Sztaudynger Jan"