  • 31. Data: 2010-10-11 22:50:45
    Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na poł=?ISO-8859-2?Q?udniu?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Wiesz, ja to sprawdzam nie tylko przy każdym samochodzie (w miarę
    > możliwości), ale również przy zmianie opon. Efekty mogą być
    > bardzo interesujące :)

    Ba, jak się przesiadam na zimówki, to przez pierwsze parę jazd sobie
    powtarzam "pamiętaj, jest mokro, a jedziesz na sankach".

    Ech w naszych warunkach zimówki to kompletna porażka, ot tyle żeby
    pojechac jak rzeczywiście nasypie ostro i jest biało. Bo na mokrym to
    jeszcze nie trafiłem na takie które by się zachowywały choć przyzwoicie.

    W moim niezbyt mocnym samochodzie - w dodatku z automatem - muszę się
    pilnować żeby nie buksować kołami przy każdym ruszaniu. Delikatnie gaz,
    bo gwiżdże, zamiast jechać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 32. Data: 2010-10-11 23:33:40
    Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 11 Oct 2010 18:40:47 +0200, Artur Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    > Do pierwszych zabaw (nie tylko zresztą) nie potrzeba obserwatorów.
    > Wystarczy jak młody 'wyczai' granicę utraty przyczepności i co się
    > dalej dzieje.

    I narobi sobie złych nawyków. Łatwo się takowe nabywa, ale
    bardzo trudno się ich pozbyć.

    r.
    _____________

  • 33. Data: 2010-10-12 00:03:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-11 18:12, MadMan pisze:

    > Dobrze poszukasz to znajdziesz jakiś prawie pusty lub pusty parking.
    > Niedaleko mam akurat przy kościele takie coś, o ile nie ma nabożeństw -
    > pusto.

    Nie wiem jak u Ciebie, ale generalnie nie jest łatwo.
    Nawet jak jest plac, to zaraz ktoś się znajdzie komu przeszkadza i nawet
    jak z formalnego punktu widzenia wszystko będzie w porządku, to smrodu
    narobi.
    Generalnie jak jest plac, to trzeba się przejść do jego właściciela i
    pogadać czy można sobie poćwiczyć.

    Można się też skolegować z lokalnym automobilklubem.
    Może organizują KJS-y na które można spokojnie pojechać cywilnym autem,
    no i tam najszybciej wiedzą gdzie można trenować.
    Chociaż wiedza o dobrym miejscówkach bywa pilnie strzeżona :)

  • 34. Data: 2010-10-12 00:07:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Można się też skolegować z lokalnym automobilklubem.
    > Może organizują KJS-y na które można spokojnie pojechać cywilnym autem,

    Ty masz jakieś zboczenie rajdowe ostatnio, co post to w tym kierunku
    dryfujesz.
    Odpowiadasz człowiekowi, który dopiero prawko zrobił i jemu też o KJS
    nawijasz.
    Wyluzuj.

  • 35. Data: 2010-10-12 00:20:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-12 00:07, Cavallino pisze:

> [...]
    > dryfujesz.
    > Odpowiadasz człowiekowi, który dopiero prawko zrobił i jemu też o KJS

    Znam ludzi którzy zaczęli jeździć jak tylko zrobili prawo jazdy, albo
    kupili pierwszy samochód i nie ma w tym nic złego.

    Nie musi się od razu nastawiać się na walkę o puchary, a będzie mógł
    pojeździć na zorganizowanej imprezie w dość bezpiecznych i podobnych do
    naturalnych warunków.

  • 36. Data: 2010-10-12 00:25:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znam ludzi którzy zaczęli jeździć jak tylko zrobili prawo jazdy, albo
    > kupili pierwszy samochód i nie ma w tym nic złego.

    Zaczęli jeździć w sporcie?
    Może, ale on o to nie pytał.

    Już się dość pochwaliłeś, że się w tej dziedzinie udzielasz, wszyscy już
    wiedzą, więc nie każdy post musisz do szybkiej jazdy sportowej i wleczenia
    się po ulicach sprowadzać.
    Monotonne to się robi.

    BTW: Zaczynam rozumieć ludzi, którym nie podoba się jak polecam zakup ceeda,
    ale chociaż nie robię tego jak ktoś pyta o motorower, tylko przy pytaniach o
    kompkaty. ;-)

    > Nie musi się od razu nastawiać się na walkę o puchary, a będzie mógł
    > pojeździć na zorganizowanej imprezie w dość bezpiecznych i podobnych do
    > naturalnych warunków.

    Nie ten wątek.
    Ktoś napisał że zanim zechce nauczyć się biegać, niech się nauczy chodzić i
    to było bardzo słuszne zdanie, a Ty go od razu na olimpiadę wysyłasz.

  • 37. Data: 2010-10-12 00:45:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-12 00:25, Cavallino pisze:

    > Zaczęli jeździć w sporcie?

    Raczej dla relaksu i właśnie dla nauki.
    Czasami nawet jeszcze samochodem rodziców.

    A to naprawdę bardzo dobry sposób doskonalenia umiejętności jazdy,
    również wart rozważenia.
    Do tego zawsze ktoś bardziej doświadczony popatrzy i coś doradzi.
    Kierowca zawsze będzie do przodu.

    Nie musi jechać od razu na imprezę gdzie się jedzie 130km/h szutrem
    przez las, a na taką przeznaczoną właśnie dla takich kierowców jak on.

    > Nie ten wątek.
    > Ktoś napisał że zanim zechce nauczyć się biegać, niech się nauczy
    > chodzić i to było bardzo słuszne zdanie, a Ty go od razu na olimpiadę
    > wysyłasz.

    Nie na olimpiadę, a na podwórkowe zawody w bieganiu.

  • 38. Data: 2010-10-12 00:58:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 11 Oct 2010 22:00:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Wyprowadzanie samochodu z poślizgu to inna para kaloszy - jak się nie
    > nauczysz gdzie są granice przyczepności przy różnych manewrach, to
    > możesz sobie darować próby wyprowadzania z poślizgu. Cywilna jazda to
    > nie to tor i jazda na krawędzi.

    Różnie bywa. Wystarczy w aucie bez ESP najechać parą kół na
    ośnieżony/oblodzony pas i masz przyspieszony kurs wyprowadzania z
    poślizgu...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2010-10-12 08:24:21
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-11 16:58, *Rafał Grzelak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > IMHO nie warto.
    > Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

    Moim zdaniem warto :)

    > Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
    > jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
    > jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

    Taki kurs to nie tylko troleje i mata poślizgowa, na porządnym kursie
    jedzie się tez na miasto, gdzie instruktor może dać sporo wskazówek co
    do techniki jazdy i zachowania się na drodze. Ale i te troleje dają
    odległy wprawdzie ale jednak jakiś obraz sytuacji w razie utraty
    przyczepności tylnej osi na dodatek przy maleńkiej prędkości więc
    bezpiecznie. Dostanie też wskazówki jak trzymać i obracać kierownicę,
    żeby robić to pewnie i szybko. Próby hamowania na łuku i omijania
    przeszkody też dadzą dużo podstaw do późniejszych ćwiczeń.
    Ślizgawki bez tej odrobiny wprowadzenia mogą bardzo zaszkodzić, bo jak
    wiemy przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 40. Data: 2010-10-12 08:26:09
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-11 23:33, Robert Rędziak pisze:

    > I narobi sobie złych nawyków. Łatwo się takowe nabywa, ale
    > bardzo trudno się ich pozbyć.

    Pozwolę się z tym nie zgodzić. W pierwszym etapie to on ma się nauczyć
    spokojnej jazdy i zobaczyć gdzie są jej granice. Jak już to
    zobaczy, to może się zacząć bawić pod okiem instruktora.