    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Date: Wed, 13 Oct 2010 22:08:50 +0200
    <qomwfj3zurgy$.132nr90dhwaov.dlg@40tude.net> <i910e8$h1u$1@news.onet.pl>
    <s...@c...net> <i92f8v$h3e$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@c...net> <i93m48$ij7$1@news.onet.pl>
    <s...@c...net> <i94157$8r4$1@news.onet.pl>
    <s...@c...net> <i94oia$n6v$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@c...net> <i94suv$96a$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@c...net>

    W dniu 2010-10-13 20:43, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
    (...)
    > No więc zdrowy rozsadek pozwala uniknac X niebezpiecznych sytuacji,
    > zdrowy rozsadek + umiejetnosci pozwala wyjsc cało z X + Y
    > niebezpiecznych sytuacji gdzie Y>= 0.

    Przyjmujesz zbyt duże uproszczenia.

    > Kurs szydełkowania nie wchodzi w gre.

    Szkoda - podobno dobrze działa na stres.

    > Prosze podaj gdzie byl ten kurs
    > organizowany, przez kogo i jaki byl jego program.

    Ciężko bym pamiętał szczegóły sprzed wielu lat, ale pewnie jak
    zadzwonisz pod np. +18194243324 to informacji udzielą.
    Program? Np. zachowanie w sytuacjach krytycznych, reakcja na
    nieprzewidywane poślizgi itd. O taki kurs pytałeś?
    Mam ich trochę więcej :)

    > Do refleksji nad wlasnymi umiejetnosciami zazwyczaj prowadza sytuacje
    > gdzie przekonujemy sie o ich niedostatecznym poziomie.

    Zmartwię Ciebie - wiele osób z takich sytuacji nie wyciąga żadnych
    wniosków, że o refleksjach nie wspomnę.

    > Jezeli
    > przekonujemy sie o tym na zamknietym, bezpiecznym terenie to mamy szanse
    > cos jeszcze z tymi refleksjami zrobic. Jezeli przekonujemy sie na drodze
    > to mozemy nie miec czasu na refleksje.

    Przykro mi, ale z tym jest niestety poważny problem - jeżeli ktoś nie
    posiada rozsądku i stosownej wyobraźni, to nie wyciągnie żadnych
    poprawnych wniosków z takich kursów, a już tym bardziej z wydarzeń
    w realnym świecie.

    > Dobrze to moze inaczej. Lepiej zeby zapierdalali bezmyslnie i
    > nieumiejetnie czy bezmyslnie i umiejetnie ?

    Bezmyślnie i 'umiejętnie' 'zapierdalają' szybciej. Wolę by jednak
    jeździli mniej bezmyślnie, a nie bardziej umiejętnie.

    > Mea culpa, późno jest. Powiedz mi w takim razie skąd mam wiedziec co
    > jest za zakretem.

    Nie wiem. Ja też tak do końca nie wiem, ale jakoś nauka przewidywania
    była skuteczna - może mam niebywałe szczęście, a może mu dzięki tej
    nauce pomagam? Może byłem zwyczajnie uczony inaczej?

    > Przez kazdy turlasz sie 40 km/h w pogodny dzien ?

    Ja? Nie. Jednak rozumiem ludzi, którzy tak robią. Jak sam mam
    wątpliwości, to też wolę zwolnić (nawet mocno), by później nie
    być zmuszonym do wykorzystywania tego czego się nauczyłem
    i potrafię, ale jest to raczej przeznaczone do specjalnych
    zastosowań w sytuacjach naprawdę awaryjnych - mowa oczywiście
    o ruchu cywilnym na drogach publicznych. Wiesz jaki mam
    margines bezpieczeństwa dzięki temu?

    > Ktoś ma 100% skutecznosc ? ;)

    Nikt - choćby i tysiąc kursów zrobił.

    > Tylko, że często aby coś uświadomić sobie trzeba jednak poćwiczć.

    Od dawna twierdzę, że w Polsce droga do PJ jest zbyt łatwa
    i często produkuje nieodpowiedzialne łączniki między kierownicą
    a pedałami. Kursy tego nie zastąpią oraz sytuacji nie zmienią.

    > Ja tam nie widzę w tym dokumencie korelacji miedzy dlugoscia stazu za
    > kierownica a wypadkowoscia...

    Było to już omawiane, a statystyka jest jednak nieubłagana.

    > Masz racje. Nigdy nie trafil mi sie osobnik ktory zrobil to wszystko na
    > raz.

    No popatrz - są tutaj tacy, którym się to regularnie zdarza.