eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
    <ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
    <omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
    <5991722d$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <omso3p$qpp$1@node2.news.atman.pl>
    <5991fe00$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuam7$guc$1@node1.news.atman.pl>
    <enylh2uqmpug.rd2xmkdo11xt$.dlg@40tude.net>
    <on1e4o$irc$1@node1.news.atman.pl>
    <1un67tqo7o3eo$.uaqn5lgimzor$.dlg@40tude.net>
    <on21tf$o80$1@node2.news.atman.pl>
    <599553cf$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <on42gk$kb9$1@node2.news.atman.pl>
    <5995b5e3$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <on532h$6sn$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <on532h$6sn$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Fri, 18 Aug 2017 12:50:09 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 106
    Message-ID: <5996c664$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1503053412 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 82.143.187.50:49609
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 13461287
    X-Received-Bytes: 5720
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613132
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:on532h$6sn$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-08-17 o 17:27, J.F. pisze:
    >>>>>>>> Ale caly czas cos tam eksportowalismy.
    [...]
    >>> Na eksport to trzeba było mieć towar sporo lepszy niż na rynek
    >>> krajowy.
    >>> Nie każdy zakład miał takie możliwości techniczne.
    >
    >> Skoro eksportowal caly czas, to mial.
    >> Tyle ze po 10 latach klient czesto chce lepszego towaru.

    >Cały czas to tylko surowce i żywność.

    Nie tylko. Tokarki i inne obrabiarki, maluchy, polonezy.
    Radia, magnetofony, gramofony ...

    >Cała reszta musi być modyfikowana zgodnie z modą i oczekiwaniem
    >nabywcy. A u nas tego nie robili.

    Ale przy stalym eksporcie mozna bylo reagowac na biezaco.

    >Jak odejdziesz już od telewizorów to pomyśl o sprzęcie audio.
    >Od strony technicznej potrafiliśmy zrobić najlepszy a w praktyce

    Z tym najlepszy, to bym polemizowal.

    >to rynek audio padł pierwszy. Brak pilotów, brak zmian w wyglądzie
    >i przekonanie nabywcy że zagraniczne będzie lepsze.

    No i cena.
    Jedni kupowali lepszego Technicsa, inni tanszego koreanca.
    Przy czym pilot w TV byl standardem, w sprzecie audio jeszcze
    niekoniecznie.

    No ale byl juz rok 1990. Swiat przeszedl na CD, a my w tym temacie nie
    umielismy nic.
    Choc Fonika potrafila naped kupic i zapakowac.

    Nawiasem mowiac, to bylo cos takiego jak COBRESPU, z ciekawymi
    projektami, ale w zycie nie weszly.

    Tylko ze:
    -akurat w sprzecie audio to tych modeli mielismy sporo, tu nie ma co
    narzekac na modernizacje,
    -klienci zagraniczni czesto design przywozili - tak ma wygladac ...
    czyzby jednak zrobilismy sie za drodzy ?

    -powiedzmy ze by nie padly, minelo 20 lat ... wymien europejskich
    producentow sprzetu ?
    I tak by padly :-(
    Trzeba bylo wylansowac jakas audiofilska marke, ale najpierw wyp* 90%
    zalogi.

    >>>>> A może nie była ceniona tylko uznano że towar lepiej się sprzeda
    >>>>> jako
    >>>>> Junak niż jako HonSun.
    >>
    >>>> Czyli marka byla ceniona :-)
    >>>> Takze przez klientow, wbrew temu, co piszesz :-)
    >
    >>> Nie była ceniona, powstała i zniknęła w latach sześćdziesiątych.
    >
    >> Znaczy PRL nie cenil.

    >W PRLu zapadały decyzje polityczne. jedna z nich brzmiała nie
    >produkujemy motocykli ciężkich, zrobią to towarzysze radziecy.
    >To przestaliśmy produkować.

    I sprowadzalismy te ciezkie motocykle ?
    To ta decyzja moze byla dobra, skoro zaczelismy robic srednie.

    Ale taki np aparat Fenix
    http://www.fotomuzeum.pl/index.php/pl/aparaty/aparat
    y-powojenne/item/35-fenix-wzfo-warszawa

    Komu to przeszkadzalo ?
    A moze nikomu, tylko za drogie bylo, towarzysze taniej zrobili ?

    >> Choc tak prawde mowiac ... Junaki teraz to chyba glownie stare
    >> dziadki wspominaja, a oni nowych nie kupuja :-)
    >Jak masz biednego dziadka to ci co najwyżej Rometa na pedały kupi.
    >Jak ktoś ma bogatego to dostanie z elektrycznym rozrusznikiem
    >z pojemnością od 50 do 250cm2. :-)
    >bo dzieciak to i tak by wolał Hondę, Yamachę lub przynajmniej
    >"włocha".

    Ale widzisz - tu moze jest pies pogrzebany, wnuczek by wolal Yamahe, a
    dziadek mu kupi Junaka :-)

    >>> Żeby było śmieszniej to te nowe "Junaki" najpierw były Koreańskie
    >>> a teraz są Chińskie.
    >
    >> Oj tam, Volvo kiedys bylo szwedzkie, Jaguar byl angielski :-)

    >Nie zrozumiałeś.
    >Polska firma zamawia partię za granicą, nakleja naklejki, teraz to
    >już nawet zamawiają z wytłoczonymi nazwami i sprzedaje pod "swoją"
    >marką.

    Volvo jeszcze ma fabryki w Szwecji, a Jaguar w Anglii ... jeszcze.

    A dzialalnosc jak piszesz popularna na swiecie od wielu lat.
    Ten sprzet audio z PRL to niby jak sprzedawany ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: