    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <omg0e1$g8o$1@node1.news.atman.pl> <omg1bo$qfg$1@news.agh.edu.pl>
    <omg33e$idu$1@node1.news.atman.pl>
    <598c2fce$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <omhvs2$nrp$1@news.agh.edu.pl>
    <598c8beb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
    <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <5994a466$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Wed, 16 Aug 2017 23:27:56 +0200

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-08-12 o 15:27, Wiesiaczek pisze:

    >A nigdzie na świecie nie budowano? Wybudowano w PRL i wybudowano by
    >gdyby PRL nie istniał. Bo z tego wynika jakby jakimś super
    >osiągnięciem było zbudowanie w ciągu kilku lat drogi nie mającej
    >nawet bezkolizyjnych skrzyżowań a do tego przechodzącą przez sam
    >środek dużego miasta - Częstochowa. Dzisiaj buduje się w Polsce dużo
    >więcej dróg niż za PRL

    No, czy tak duzo wiecej ... tych 18 tys km drog krajowych plus
    wojewodzkie itp to zasluga PRL.
    Fakt, ze one kiepskie byly, ale dzis ... budujemy tylko dzieki unijnym
    dotacjom.

> [...]
    >absolwentów
    >a jak się zaczęły przemiany w latach 90 to zachodnie koncerny
    >przejmując polskie firmy zwalniały mnóstwo ludzi z działu
    >projektowania mimo, że mieli możliwość płacić takim ludziom ok 1/10
    >pensji niemieckiego specjalisty. Dzisiaj te same firmy chętnie
    >przyjmują na te stanowiska tych niby kiepskich absolwentów i płacą im
    >1/3 a niech nawet będzie 1/4 pensji niemieckiej? Tacy debile
    >zarządzają międzynarodowymi koncernami, że kiedyś zwalniali
    >wspaniałych specjalistów a teraz zatrudniają dużo gorszych mimo, że

    Bo oni ten etap maja za soba, i tacy nowi absolwenci sa u nich teraz
    prezesami :-)
    Ale nie ma co tu fetyszyzowac tego PRL-wskiego wyksztalcenia, bo tez
    roznie bywalo.
    Wszak wlasnych wyrobow coraz mniej, wszystko robilismy na licencji.

    >Jako, że pamiętam trochę tamte czasy a i beretu brak to zapytam
    >dlaczego w PRL jak tylko ktoś miał sporo kasy (przypomnę, że wtedy
    >średnia pensja to po kursie czarnorynkowym to 20 - 40 USD) to kupował
    >sprzęt w Peweksie lub za granicą? I jakoś ten sprzęt się mnie psuł,
    >działał lepiej itp.

    Bo w krajowych sklepach kupic sie nie dalo :-)

    No dobra, o jakosci syreny mozna sobie poczytac.

    J.