-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Thu, 10 Aug 2017 10:17:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 36
Message-ID: <598c1695$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.253.157
X-Trace: 1502353045 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 178.42.253.157:55350
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2683
X-Received-Body-CRC: 3893094620
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612543
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-08-09 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 9 Aug 2017 22:19:57 +0200, Marcin napisał(a):
>
>> Witam
>>
>> Czy ktoś wie co było przyczyną, że w PRL nie wyprodukowano polskiego
>> silnika diesla do samochodu osobowego? Czy to problem zbyt
>> skomplikowanej konstrukcji czy może braku odpowiednich materiałów? Z
>> tego co udało mi się na szybko ustalić to także w innych KDLach (Krajach
>> Demokracji Ludowej) nie były produkowane samochody osobowe z silnikami
>> diesla. A gdy FSO wypuściło krótką serię dużych fiatów z silnikami
>> diesla to były to silniki volkswagena. Pamiętam jakim pożądaniem było
>> auto z silnikiem diesla w latach 80 i jak łatwo można było kupić olej
>> napędowy w porównaniu do benzyny więc dlaczego w Polsce nie produkowano
>> takich aut?
>
> Trudno powiedzieć - była Andoria, robili co potrafili i ile potrafili.
> Może nie było mocy przerobowych, a diesle bardziej potrzebne były w
> dostawczakach?
> Bo technicznie to ten diesel z Żuka pewnie by się i nawet zmieścił do
> 125p/Poloneza.
>
> A może po prostu taka polityka, że państwowy transport jeździł na ropę, a
> prywatny na benzynę - mogło to ograniczać "wycieki" paliwa we flocie
> przedsiębiorstw, a jednocześnie zapewniać bezproblemowe zaopatrzenie
> przedsiębiorstw w ropę pomimo kryzysu benzynowego.
>
> A gdyby rzucić na rynek dużo prywatnych diesli, to zaraz by się okazało że
> ON też musi być na kartki, jak wszystko co ludzie kupowali :)
>
Trochę OT - ja pracowałem w czasie tzw. praktyk robotniczych przy
produkcji diesli, ale nieco większych. Miało to chyba ze 12 cylindrów i
było przeznaczone do agregatów prądotwórczych, zapewne kaliber 75 mm. :-)
Zakłady im. Nowotki w Warszawie, rok ok. 1980.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.08.17 10:41 adam
- 10.08.17 11:35 Pawel \"O'Pajak\
- 10.08.17 12:01 J.F.
- 10.08.17 12:05 J.F.
- 10.08.17 12:26 J.F.
- 10.08.17 13:17 RadoslawF
- 10.08.17 13:25 viktorius
- 10.08.17 13:33 J.F.
- 10.08.17 13:47 adam
- 10.08.17 14:38 cef
- 10.08.17 17:10 RadoslawF
- 10.08.17 17:14 RadoslawF
- 10.08.17 17:18 adam
- 10.08.17 17:22 adam
- 10.08.17 17:50 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i