  • 11. Data: 2014-04-06 22:05:31
    Temat: Re: Oscyloskop DSO-1062D
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2014 21:54, a...@w...pl pisze:
    > W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 21:31:27 UTC+2 użytkownik kris_gor napisał:
    > [ciap]

    > zaraz, zaraz, dopiero teraz zauważyłem, cały czas masz Main Time Base na 200 ns i
    tylko zmieniasz Window z 20 ns na 8 ns?

    > Andrzej Kamieniecki

    No nie da się ukryć. Tak jest. Daję Auto Set, a potem rozciągam i ew.
    kombinuję z wyzwalaniem.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-04-06 22:18:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Apr 2014 12:20:01 -0700 (PDT), a...@w...pl
    > które filtry?

    Te cyfrowe w sofcie czy tam hardware :-)

    Wlaczam najwieksza predkosc, widze piekny przebieg, a za chwile
    refleksja ... przeciez to sa dwie probki na dzialke. Schody powinny
    byc. A nie ma. Dobrze wygladzaja przed narysowaniem :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-04-06 22:44:41
    Od: a...@w...pl

    W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 22:18:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    [ciap]

    > Wlaczam najwieksza predkosc, widze piekny przebieg, a za chwile
    >
    > refleksja ... przeciez to sa dwie probki na dzialke. Schody powinny
    >
    > byc. A nie ma. Dobrze wygladzaja przed narysowaniem :-)

    THS720 ma 500MSa/s czyli próbka co 2 ns, przy podstawie 20 ns to jest 10 próbek na
    działkę, nie dwie. Przy podstawie 10 ns (THS nie ma 8) to 5 próbek, też nie dwie.
    Dwie próbki na działkę to byłyby przy 4ns/div, ale THS720 startuje od 5.

    Poza tym przy 20ns/div, gdzie próbek jest 10, na ekranie 1div=25pix, bo ekran jest
    240x320, więc 1Sa co 2,5pix, a ekran nie wyświetla co 0,5 pix tylko co 1.

    Twoja uwaga "o tak, filtry mają dobre" wpisana była pod THS720.
    Nie żebym się czepiał, ale pisząc "włączam największą prędkość" masz na myśli że masz
    teraz THS720 pod ręką i podstawę czasu przełączasz w rzeczywistości a nie w
    wyobraźni?

    Andrzej Kamieniecki

  • 14. Data: 2014-04-06 23:04:43
    Od: a...@w...pl

    W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 22:05:31 UTC+2 użytkownik kris_gor napisał:
    [ciap]

    > No nie da się ukryć. Tak jest. Daję Auto Set, a potem rozciągam i ew.
    > kombinuję z wyzwalaniem.

    zrobisz jak uważasz, ale moim zdaniem szkoda czasu na pierdzielenie i snucie
    refleksji w stylu JF, nie mając ani oscyloskopu, ani onego DDS pod ręką, bo to tematu
    do przodu nie popycha ani na jotę. Jak masz możliwość zmierzyć przyrządem o klasę
    lepszym i na nim nie ma tych pików, należy je uznać za wytwory przyrządu a nie stan
    faktyczny i tyle.
    Jak jesteś z Wrocławia lub okolic mogę wesprzeć jakim oprzyrządowaniem, to się
    przypomnij na priv.

    Andrzej Kamieniecki

  • 15. Data: 2014-04-09 05:42:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > refleksja ... przeciez to sa dwie probki na dzialke. Schody powinny
    > byc. A nie ma. Dobrze wygladzaja przed narysowaniem :-)

    Zakładając że oglądana sinusoida nie jest w fazie z zegarem
    próbkującym to te próbki nie trafiają zawsze w ten sam moment
    przebiegu okresowego - nawet analogowe oscyloskopy używające
    poświatę luminoforu w lampie kineskopowej umiały sobie z tym
    radzić... trudno oczekiwać że współczesne cyfrowe sobie nie poradzą.