eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Orurowanie a aspekty prawne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 1. Data: 2019-01-23 22:05:23
    Temat: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    Cześć

    z kilku powodów chciałbym domontować w moim L200 - pierwsza rejestracja 04/2007 -
    orurowanie przednie.

    Trochę teorii:

    OBWIESZCZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 27 października 2016r.
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

    Par. 7

    11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego,
    których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub
    dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu
    przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane
    wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony
    reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej po dniu
    20 października 2007r.

    Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać sobie głowy
    rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi odpowiadają, byle bez ostrych
    krawędzi - i _teoretycznie_ nie powinno być problemów na przeglądach czy w razie
    kontroli na drodze czy ew. kolizji.

    No właśnie - teoria sobie a praktyka sobie... Martwię się na zapas niepotrzebnie, czy
    jednak mogą być jakieś problemy? Z pewnością wiele osób przerabiało już temat
    orurowania albo stalowych zderzaków offroad - jak jest w praktyce?


    pablo


  • 2. Data: 2019-01-23 22:31:06
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 23.01.2019 o 22:05, Pablo Eldiablo pisze:
    > Cześć
    >
    > z kilku powodów chciałbym domontować w moim L200 - pierwsza rejestracja 04/2007 -
    orurowanie przednie.
    >
    > Trochę teorii:
    >
    > OBWIESZCZENIE
    > MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 27 października 2016r.
    > w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    >
    > Par. 7
    >
    > 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego,
    których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub
    dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu
    > przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane
    wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony
    reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej po dniu
    > 20 października 2007r.
    >
    > Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać sobie głowy
    rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi odpowiadają, byle bez ostrych
    krawędzi - i _teoretycznie_ nie powinno być problemów na przeglądach czy w razie
    kontroli na drodze czy ew. kolizji.
    >
    > No właśnie - teoria sobie a praktyka sobie... Martwię się na zapas niepotrzebnie,
    czy jednak mogą być jakieś problemy? Z pewnością wiele osób przerabiało już temat
    orurowania albo stalowych zderzaków offroad - jak jest w praktyce?
    >
    >
    > pablo
    >

    Jak rozumiem twój L200 (???) ma DMC > 3,5 t.

    --
    Kaczin


  • 3. Data: 2019-01-24 05:59:50
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pablo Eldiablo p...@g...com ...

    > 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    > pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    > przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    > mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    > zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    > pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    > urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    > ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    > na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    > 2007r.
    >
    > Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    > sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    > odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    > powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    > czy ew. kolizji.

    A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,
    ale zapomina o jej wieku." Anthony Eden


  • 4. Data: 2019-01-24 10:03:02
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    >
    > > 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    > > pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    > > przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    > > mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    > > zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    > > pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    > > urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    > > ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    > > na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    > > 2007r.
    > >
    > > Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    > > sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    > > odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    > > powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    > > czy ew. kolizji.
    >
    > A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    >

    Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek... ;-))


  • 5. Data: 2019-01-24 11:36:03
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zanim zalozyles temat nie mogles samodzielnie pomyslec ze to co na zewnatrz samochodu
    ma zapewnic bezpieczenstwo tym co w nim siedza i tym w ktorych potencjalnie samochod
    moze uderzyc? Jak bylem mlody i piekny to w 126p ludzie spojlery zakladali. Moze tez
    sobie spojler dla szpanu zaloz. Swiat bylby lepszy jak
    ludzie co do 126p zakladali spojlery by sie nie rozmnozyli. Na nieszczescie dla
    Swiata miektorym sie to jednak udalo.


  • 6. Data: 2019-01-24 11:46:16
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:

    >
    > Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek... ;-))
    >

    W praktyce gdy wyjdzie ci przed maskę dziecko uderzysz je zderzakiem w
    nogi, w brzuch. Mając takie rury uderzysz twardą metalową rurą w głowę.
    Obyś nie musiał do końca życia mierzyć się z potem z tą sytuacją.


  • 7. Data: 2019-01-24 12:05:00
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    >> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    >>
    >>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    >>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    >>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    >>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    >>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    >>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    >>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    >>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    >>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    >>> 2007r.
    >>>
    >>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    >>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    >>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    >>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    >>> czy ew. kolizji.
    >>
    >> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    >>
    >
    > Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek... ;-))


    A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?


  • 8. Data: 2019-01-24 12:21:45
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 22:31:08 UTC+1 użytkownik Kaczin napisał:
    > W dniu 23.01.2019 o 22:05, Pablo Eldiablo pisze:
    > > Cześć
    > >
    > > z kilku powodów chciałbym domontować w moim L200 - pierwsza rejestracja 04/2007 -
    orurowanie przednie.
    > >
    > > Trochę teorii:
    > >
    > > OBWIESZCZENIE
    > > MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 27 października 2016r.
    > > w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    > >
    > > Par. 7
    > >
    > > 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu
    specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5t, przednie
    orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu
    > > przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane
    wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony
    reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej po dniu
    > > 20 października 2007r.
    > >
    > > Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać sobie głowy
    rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi odpowiadają, byle bez ostrych
    krawędzi - i _teoretycznie_ nie powinno być problemów na przeglądach czy w razie
    kontroli na drodze czy ew. kolizji.
    > >
    > > No właśnie - teoria sobie a praktyka sobie... Martwię się na zapas niepotrzebnie,
    czy jednak mogą być jakieś problemy? Z pewnością wiele osób przerabiało już temat
    orurowania albo stalowych zderzaków offroad - jak jest w praktyce?
    > >
    > >
    > > pablo
    > >
    >
    > Jak rozumiem twój L200 (???) ma DMC > 3,5 t.
    >

    DMC jest do 3,5T, więc w tym zakresie spełnia warunki wskazane w rozporządzeniu. Ale
    data pierwszej rejestracji jest wcześniejsza, niż 2007-10-20 - więc nie jest objęty
    przepisem.





  • 9. Data: 2019-01-24 12:27:38
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    > > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > >> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    > >>
    > >>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    > >>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    > >>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    > >>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    > >>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    > >>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    > >>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    > >>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    > >>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    > >>> 2007r.
    > >>>
    > >>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    > >>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    > >>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    > >>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    > >>> czy ew. kolizji.
    > >>
    > >> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    > >>
    > >
    > > Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
    ;-))
    >
    >
    > A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?

    Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.


  • 10. Data: 2019-01-24 12:31:01
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:46:13 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
    > W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    >
    > >
    > > Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
    ;-))
    > >
    >
    > W praktyce gdy wyjdzie ci przed maskę dziecko uderzysz je zderzakiem w
    > nogi, w brzuch. Mając takie rury uderzysz twardą metalową rurą w głowę.
    > Obyś nie musiał do końca życia mierzyć się z potem z tą sytuacją.

    Również życzę sobie, abym nigdy nie musiał mierzyć się z podobną sytuacją. Tobie
    również tego życzę.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: