  • 191. Data: 2021-01-04 21:31:09
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 19:24, Michal Jankowski pisze:

    > No ale hybrydy z wtyczką (i przekładnią) jednak się robi.

    Żeby na siłę przedłużyć agonię smrodowozów.
    Szkoda na to czasu, lepiej by było od razu rzucić wszystkie siły na
    elektryki.

  • 192. Data: 2021-01-04 21:34:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 19:01, J.F. pisze:

    > Jesli bedzie gdzie.
    > Ale nie - powrot przewidziany za 3-4h :-)

    Po grzanym piwie?
    To może lepiej jednak będzie, jak Cię do zbiorkomu na siłę wpakują....

    > Mozna. Tylko wrocic nie mozna :-)

    Jakoś wróciłem.

    > Ewentualnie rzad oglosi zakaz wylotow na dwa dni przed zaplanowanym
    > urlopem.

    Nie dotyczyło wcześniej zaplanowanych charterów.

    > przy 50km zasiegu to czesciej.
    > No ale prawdziwy EV ma juz wiecej.

    > troche drogo wychodzi, raczej samolot ...

    > To po co ci elektryk :-P

    Po Polsce wystarczy.

    > No zawiezie, ale troche bez przyjemnosci chyba

    Bez przyjemności to jest jazda po 1000 km jednym ciągiem.

  • 193. Data: 2021-01-04 23:11:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 21:34:58 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Po grzanym piwie?
    > To może lepiej jednak będzie, jak Cię do zbiorkomu na siłę wpakują....

    Spokojnie - piwo nieduze, ja ... ciezki :-(, a po piwie jeszcze troche
    wysilku - odparuje.

    > Jakoś wróciłem.

    Bo miales szczescie ... przy wyborze terminu.

    > Nie dotyczyło wcześniej zaplanowanych charterów.

    Dziwne. Rzad tak sie boi wirusa, ale czarterowcow wpuszcza?
    To im pewnie kwarantanne zrobi :-)

    > Po Polsce wystarczy.

    A zbiorkom nie wystarcza ? :-P

    > Bez przyjemności to jest jazda po 1000 km jednym ciągiem.

    Owszem, ale przyjemnosc sie robi na drugi dzien, a nie - tydzien w
    podrozy :-P

    J.

  • 194. Data: 2021-01-05 07:34:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 23:11, J.F. pisze:

> [...]

    Ale taniej niż dodatkowe auto tylko w tym celu.

    > A zbiorkom nie wystarcza ? :-P

    Nie.
    Za drogi. ;-)

    > Owszem, ale przyjemnosc sie robi na drugi dzien, a nie - tydzien w
    > podrozy :-P

    To akurat mi nie przeszkadza, średnio lubię siedzieć w jednym miejscu.
    Najchętniej właśnie co kilka dni spałbym gdzie indziej.

  • 195. Data: 2021-01-05 07:42:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 04.01.2021 12:11, Cavallino wrote:

    > I to wielokrotnie więcej niż wynika z danych homologacyjnych, ale więcej
    > też niż zwykłe benzyniaki.

    Jakieś dane?
    Bo szybkie spojrzenie na Spritmonitor daje jednak odwrotne rezultaty i
    hybrydy palą mniej wg tankowań.
    Benzynowy Auris od 2010:
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/98
    5-Auris.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2
    Hybrydowy Auris od 2010:
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/12
    12-Auris_Hybrid.html?fueltype=10&constyear_s=2010&po
    werunit=2

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 196. Data: 2021-01-05 07:48:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2021 o 07:42, Mirek Ptak pisze:

    > Jakieś dane?

    https://elektrowoz.pl/auta/jakie-jest-prawdziwe-spal
    anie-suv-ow-hybryd-plug-in-test-auto-bilda-srednio-p
    rawie-4x-tyle-ile-powinny/

  • 197. Data: 2021-01-05 15:08:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 05.01.2021 07:48, Cavallino wrote:

    > https://elektrowoz.pl/auta/jakie-jest-prawdziwe-spal
    anie-suv-ow-hybryd-plug-in-test-auto-bilda-srednio-p
    rawie-4x-tyle-ile-powinny/

    No to, że więcej palą niż mają w papierach nie jest oczywiście żadną
    tajemnicą dla mnie i innych zapewne.
    W linkach, które posłałem było to o co pytałem - dane, ze palą więcej
    niż zwykłe benzyniaki.
    Tylko proszę nie napisz zaraz, że Lexus RX 450h (duży SUV hybryda) pali
    więcej niż Opel Corsa ;) (bo to też oczywistość).

    Pozdrawiam - Mirek

  • 198. Data: 2021-01-05 15:21:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2021 o 15:08, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > tajemnicą dla mnie i innych zapewne.
    > W linkach, które posłałem było to o co pytałem - dane, ze palą więcej

    Palą - bo muszą wozić dodatkowo ciężkie baterie i trochę lżejsze
    silniki, które w trasie nic im nie dają.
    A i w mieście też tylko wtedy, gdy właściciel ładuje auto, co jak się
    okazuje czyni zdecydowana mniejszość.

    Były już też sprawozdania na ten temat, stąd nagonka i pomysł zabrania
    przywilejom hybrydom.

  • 199. Data: 2021-01-07 07:06:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 05.01.2021 15:21, Cavallino wrote:

    anie-suv-ow-hybryd-plug-in-test-auto-bilda-srednio-p
    rawie-4x-tyle-ile-powinny/

    Jak się człowiek spieszy to się Cavallino cieszy ;) - freudowski błąd
    chyba - powinno być: palą MNIEJ niż zwykłe benzyniaki :)

> [...]
    > okazuje czyni zdecydowana mniejszość.
    >
    > Były już też sprawozdania na ten temat, stąd nagonka i pomysł zabrania

    To mnie oczywiście też nie dziwi - tam gdzie się sprawdza najlepiej,
    czyli w mieście elektryki są lepsze. Natomiast w trasie wierzę, ze
    spalanie może być troszkę większe z powodu baterii, ale bym się
    specjalnie do tego nie przywiązywał, bo różnica nie powinna być duża z
    powodu niewielkiej masy tych baterii w hybrydach i jednak oddawania
    energii odzyskanej z hamowań, które nawet w trasie się zdarzają :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 200. Data: 2021-01-07 08:03:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-01-2021 o 07:06, Mirek Ptak pisze:

    > To mnie oczywiście też nie dziwi - tam gdzie się sprawdza najlepiej,
    > czyli w mieście elektryki są lepsze.

    Wydawało mi się, że porównywaliśmy do zwykłych benzyniaków...
    Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
    wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.

    Ale jest na to sposób - homologacja powinna być testowana od pustej
    baterii i to spalanie z takiego przypadku powinno być brane pod uwagę.