  • Data: 2021-01-08 14:51:42
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-01-2021 o 14:21, J.F. pisze:

    > Z wtyczka, z zasiegiem na jakies 30km ... troche bym miastu smrodu
    > zaoszczedzil

    Tyle że za cenę elektryka, albo i większą.
    Bez sensu.

    > chyba nie tylko - zobacz np spritmonitor.de

    Sam zobacz i napisz jaki rozrzut.
    Bo co ja tam sprawdzam, to z 50%, a auta faktycznie palą przy górnej
    granicy tego rozrzutu.

    > Ale ja mam trase np 70 km ... nie naladuje ?

    No ale co, chcesz jechać tylko na spalinie te 70 km?
    Hybryda generalnie zużywa jeszcze więcej prądu niż elektryk i dużo
    gorzej odzyskuje, a i w nim część z odzysku jest minimalna.

    > fakt ze w trasie rzadko sie hamuje...

    No właśnie.
    Za to często przyspiesza - prąd zniknie w try miga.

    > Dlaczego nie? Zakladam ze bede jechal na benzynie, co zyskam na
    > starcie, to dowioze ... zakladajac oczywiscie ze sterownik sie
    > domysli, i zechce do miasta dowiezc, a nie np zuzyje na przyspieszenia
    > w trasie :-)

    Ano właśnie.
    A zużyjesz, inaczej to sztuka dla sztuki.
    Nie wiem czy każda hybryda bez wtyczki ma w ogóle takie tryby, że możesz
    sobie wybrać jak jedziesz.