    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Organizacja danych w EEPROM
    Date: Thu, 6 Jun 2013 12:35:13 +0200

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:51b04d1f$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
    >W pewnym urządzeniu muszę zapisywać do 512 zdarzeń do pamięci EEPROM. Z tym
    >urządzeniem będzie się komunikować drugie, które kolejno będzie te dane
    >odczytywać. Potrzebuję więc dodatkowo zapisywać dwa wskaźniki zapisu i
    >odczytu danych. EEPROM ma 1mln cykli zapisu, więc przy standardowym zapisie
    >(dane i wskaźniki zawsze pod tym samym adresem) zapiszę 1mln zdarzeń.
    >Chciałbym zwiększyć tą liczbę. EEPROMy są bardzo tanie, więc wykombinowałem
    >że dam np. taki 8kB = 256 stron * 32 bajty.
    > Dane (zdarzenia) zapisywałbym powiedzmy na 254 stronach a wskaźniki na
> [...]

    Sprawdź FRAM.
    Nigdy nie używałem, ale o ile wiem to różnica jest taka:
    EEPROM - zapisy go zużywają, czytać można dowolną ilość razy.
    FRAM - zarówno zapisy jak i odczyty go zużywają, ale ilość tych zapisów
    odczytów jest ileś (nie wiem ile) razy większa od EEPROMów. Zapis jest chyba
    tak samo szybki jak do RAM.
    Jeszcze przed rokiem 2000 na targach Elektronika w Monachium widziałem taki
    pokaz że razem były męczone EEPROM i FRAM. EEPROM wysiadał chyba po
    kilkunastu minutach, a FRAM wytrzymywał cały dzień. Ale może wtedy to
    EEPROMy były gorsze niż teraz.
    P.G.