eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@4...com>
    <q40tg3$47u$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@4...com>
    <q410le$7a0$1@node1.news.atman.pl>
    <5c640cfe$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c6410d8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5c6410d8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Date: Wed, 13 Feb 2019 14:08:33 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 48
    Message-ID: <5c64171f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.68.34
    X-Trace: 1550063391 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.26.68.34:56212
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3148
    X-Received-Body-CRC: 2201946433
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649970
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c6410d8$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    >>> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu
    >>> 100km zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
    >
    >> I dobrze Ci sie wydaje.
    >> Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h

    >Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
    >klima w upał).

    Wielkosc samochodu nie powinna miec wplywu na jalowych obrotach.

    Silnik 1.9CDI (opel), do tego klima, i 6-biegowa skrzynia.

    >Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
    >Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory
    >silnika,

    Zakladajac, ze to tak dziala.
    Przy wyzszych obrotach ... powinny byc straty na opory wyzsze ?

    Jeszcze mozemy zalozyc, ze straty energii na tarcie sa takie same na
    kazdy obrot silnika,
    wiec im wyzszy bieg, tym mniej obrotow na 100km ...

    No i punkt pracy raczej nie jest optymalny, wiec mysle, ze mozna te
    ilosci podzielic przez 1.5 czy 2

    >ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100
    >do 8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
    >sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...

    I jakos tak to wyjdzie, tzn ten silnik przy 140 jest oszczedny, nigdy
    mi cierpliwosci nie starczylo, ale gdzies 7/100 wyjdzie,
    przy 70 tym bardziej mi nie starczylo, podejrzewam, ze 4 moglbym
    zobaczyc.

    Wychodzi na to, ze oprocz oporow powietrza sa jeszcze inne opory na
    toczenie.
    Albo ten opor powietrza mocno sie rozni od kwadratowego.
    No, kto pchal nowoczesny samochod, ten przyzna, ze opory toczenia sa
    duze :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: