-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
<f...@4...com>
<q40tg3$47u$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...com>
<q410le$7a0$1@node1.news.atman.pl>
<5c640cfe$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<5c6410d8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5c6410d8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
Date: Wed, 13 Feb 2019 14:08:33 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 48
Message-ID: <5c64171f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.68.34
X-Trace: 1550063391 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.26.68.34:56212
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3148
X-Received-Body-CRC: 2201946433
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649970
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5c6410d8$0$516$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
>>> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu
>>> 100km zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
>
>> I dobrze Ci sie wydaje.
>> Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h
>Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
>klima w upał).
Wielkosc samochodu nie powinna miec wplywu na jalowych obrotach.
Silnik 1.9CDI (opel), do tego klima, i 6-biegowa skrzynia.
>Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
>Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory
>silnika,
Zakladajac, ze to tak dziala.
Przy wyzszych obrotach ... powinny byc straty na opory wyzsze ?
Jeszcze mozemy zalozyc, ze straty energii na tarcie sa takie same na
kazdy obrot silnika,
wiec im wyzszy bieg, tym mniej obrotow na 100km ...
No i punkt pracy raczej nie jest optymalny, wiec mysle, ze mozna te
ilosci podzielic przez 1.5 czy 2
>ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100
>do 8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
>sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...
I jakos tak to wyjdzie, tzn ten silnik przy 140 jest oszczedny, nigdy
mi cierpliwosci nie starczylo, ale gdzies 7/100 wyjdzie,
przy 70 tym bardziej mi nie starczylo, podejrzewam, ze 4 moglbym
zobaczyc.
Wychodzi na to, ze oprocz oporow powietrza sa jeszcze inne opory na
toczenie.
Albo ten opor powietrza mocno sie rozni od kwadratowego.
No, kto pchal nowoczesny samochod, ten przyzna, ze opory toczenia sa
duze :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.19 14:10 J.F.
- 13.02.19 14:15 Liwiusz
- 13.02.19 14:18 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:27 Liwiusz
- 13.02.19 15:37 Mateusz Viste
- 13.02.19 15:56 r...@k...pl
- 13.02.19 17:55 SW3
- 13.02.19 17:59 Budzik
- 13.02.19 18:59 Budzik
- 13.02.19 20:09 scobowski
- 13.02.19 20:34 Tomasz Gorbaczuk
- 13.02.19 20:50 Shrek
- 13.02.19 21:26 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=