  • 1. Data: 2011-06-19 21:03:36
    Temat: Optotriak o większej mocy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Poszukuję *jednego* elementu który z grubsza jest optotriakiem, ale:

    a) ma prąd przewodzenia przynajmniej 1.5A z możliwością chwilowego
    przeciążenia.

    b) jak najmniejszy, oczywiscie obudowa SMD.

    c) właczenie przy przejściu przez zero

    Przeszukuje oferty na necie i nie widzę nic co w jednej obudowie łaczy
    optotriaka i triaka mocy. Może nie ma i jestem skazany na dwa osobne?

  • 2. Data: 2011-06-19 22:03:05
    Temat: Re: Optotriak o większej mocy
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    >
    > Przeszukuje oferty na necie i nie widzę nic co w jednej obudowie łaczy
    > optotriaka i triaka mocy. Może nie ma i jestem skazany na dwa osobne?

    są, ale nie wiem czy takie malutkie znajdziesz, ja używałem tylko Sharpa
    (S216S01 bodajże albo coś w tym stylu..) 8-16A w obudowie zbliżonej do
    TO-247.
    Szukaj tego np. w TME ale raczej pod hasłem przekaźniki
    półprzewodnikowe, a nie optotriaki.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2011-06-20 07:52:11
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > Przeszukuje oferty na necie i nie widzę nic co w jednej obudowie łaczy
    > optotriaka i triaka mocy. Może nie ma i jestem skazany na dwa osobne?

    Jesteś skazany na osobne. Triak się grzeje. Jak ochłodzić maleństwo?

  • 4. Data: 2011-06-20 10:32:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    >
    > Przeszukuje oferty na necie i nie widzę nic co w jednej obudowie łaczy
    > optotriaka i triaka mocy. Może nie ma i jestem skazany na dwa osobne?

    Obawiam się, że za dużo chcesz.

    http://www.sharpsma.com/optoelectronics/isolation-de
    vices/solid-state-relays

    Trochę jest do dostania w TME, trochę w MS Elektronik, ale SMD i 1.5A
    razem nie chce chodzić, ale ja się nie dziwię.
    Popatrz jaka jest obudowa 3A zabawek.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2011-06-20 19:59:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 00:03, Michał Baszyński wrote:
    > są, ale nie wiem czy takie malutkie znajdziesz, ja używałem tylko Sharpa
    > (S216S01 bodajże albo coś w tym stylu..) 8-16A w obudowie zbliżonej do
    > TO-247.

    Kosmiczna cena ;) Ja szukam czegoś w granicach $0.5 :)

  • 6. Data: 2011-06-20 19:59:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 09:52, !sp wrote:
    > Jesteś skazany na osobne. Triak się grzeje. Jak ochłodzić maleństwo?

    Przy 1A nie da się odporowadzić tego ciepła?

  • 7. Data: 2011-06-20 20:02:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 12:32, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Popatrz jaka jest obudowa 3A zabawek.

    Obudowy do diod 1A SMD są raczej małe. Zakładałem że triak będzie ze 4x
    większy. Coś jak TO-252. Ile triak ma "spadku" napięcia kiedy jest wlaczony?

  • 8. Data: 2011-06-20 20:43:57
    Od: mk <m...@o...pl>

    > Ile triak ma "spadku" napięcia kiedy jest
    > wlaczony?

    Zależy od typu i prądu...
    Zwykle trzeba liczyć od 1-1.5 V do ok. 3V w okolicach prądów maksymalnych.
    Patrz datasheety...

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2011-06-20 20:51:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-20 22:43, mk wrote:
    > Zależy od typu i prądu...
    > Zwykle trzeba liczyć od 1-1.5 V do ok. 3V w okolicach prądów maksymalnych.

    3V*1A = 3W. To jest raczej w zasięgu TO-252.

  • 10. Data: 2011-06-20 21:07:30
    Od: mk <m...@o...pl>

    > 3V*1A = 3W. To jest raczej w zasięgu TO-252.

    Nigdy nie widziałem optotriaka w obudowie DPACK.

    pzdr
    mk