  • Data: 2011-06-21 17:08:23
    Temat: Re: Optotriak o większej mocy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-21 15:37, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Ale musisz dodać parę problemów: wysokie napięcie grzejące element
    > "nieprzewodzący"

    A który to nieprzewodzący?

    >, odpowiedni dystans między wejściem i wyjściem, jakiś
    > element odprowadzający ciepło. Weź To-252 i pokaż, gdzie dasz radę
    > umieścić nogi odpowiednio odległe od radiatora (pamiętaj, że środkowa
    > jest z nim połączona)

    Ale ja nie chce To252, tylko coś w tych gabarytach.

    >, do tego 2-3W z takiej obudowy wymaga kawałka
    > metalu doczepionego do obudowy (może być miedź płytki, ale zawsze).

    To zawsze lepiej niż cholera wystająca na 3cm z płytki na nogach. Mam
    mało miejsca wszedzie, ale najmniej nad płytką.

    > wyjść, a generalnie za wszystko i tak odpowiada kwestia bezpieczeństwa.
    > No bo optoizolację robi sie "po coś".

    W moim wypadku po nic. Element jest zamknięty całkowicie w obudowie bez
    elementów na zewnatrz w jakiejkolwiek galwanicznie postaci. Mogę opto
    usunąc z wymagań, ale to mi skomplikuje troche układ, chciałem żeby nie
    wisiał na potencjale ze względu na częśc pomiarową.

    > Ja w każdym razie niczego rozsądniejszego nie widziałem.

    Szkoda, trace nadzieje i zaczynam się zastanawiać nad wywaleniem
    optoizolacji. Jednak detekcję zera chciałbym mieć "w triaku". Są takie?