  • Data: 2011-06-21 13:37:04
    Temat: Re: Optotriak o większej mocy
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    > Obudowy do diod 1A SMD są raczej małe. Zakładałem że triak będzie ze 4x
    > większy. Coś jak TO-252. Ile triak ma "spadku" napięcia kiedy jest
    > wlaczony?

    Ale musisz dodać parę problemów: wysokie napięcie grzejące element
    "nieprzewodzący", odpowiedni dystans między wejściem i wyjściem, jakiś
    element odprowadzający ciepło. Weź To-252 i pokaż, gdzie dasz radę
    umieścić nogi odpowiednio odległe od radiatora (pamiętaj, że środkowa
    jest z nim połączona), do tego 2-3W z takiej obudowy wymaga kawałka
    metalu doczepionego do obudowy (może być miedź płytki, ale zawsze).
    Jak wszystko podsumujesz, to wyjdzie, że na dobrą sprawę nie ma
    większego znaczenia, czy to będzie SMD czy THT. Jak będziesz chciał
    położyć, to w pedeefach masz narysowane jak to zrobić.
    Ja rozumiem, też bym chciał jak najmniejsze, ale to jakoś nie chce
    wyjść, a generalnie za wszystko i tak odpowiada kwestia bezpieczeństwa.
    No bo optoizolację robi sie "po coś". Oczywiście, możesz podać przykład
    byle triaka w obudowie TO-220, gdzie odległości między nogami nie są
    zbyt wielkie. Tyle, że tam "odstęp bezpieczeństwa" nie ma znaczenia, a
    optoizolacja jest robiona przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa
    właśnie, dlatego nogi muszą być daleko.
    Ja w każdym razie niczego rozsądniejszego nie widziałem.

    Pozdrawiam

    DD