  • 11. Data: 2019-02-24 20:59:21
    Temat: Re: Optotriak - ciąg dalszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2019 20:01:29 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Rada z tranzystorem jest OK :-)

    Jest problem - jak go zasilic.

    transoptor z fototranzystorem duzego napiecia nie wytrzyma,
    dodatkowy tranzystor wzmacniajacy sprawy nie rozwiaze.

    Dodatkowy triak dolozyc ?

    J.

  • 12. Data: 2019-02-24 21:12:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.02.2019 o 20:24, Michal M. Lechanski pisze:

    > nie, aparat nie wyzwala się ani razu. Wyświetlacz sygnalizuje że za
    > chwilę wyzwoli flash i aparat, flash błyska, a aparat nie uruchamia
    > migawki. Jednak w tym momencie gdy powinien voltomierz pokazuje spadek
    > napięcia z 2.17 do 0,92V, i to napięcie po zamknięciu optotriaka już nie
    > wraca do pierwotnego poziomu. Dopiero powtórne podpięcie kabelka
    > powoduje, że na stykach znów jest 2.17V.

    Prawdopodobnie triak nie ściąga napięcia do dostatecznie niskiego poziomu:
    Peak On-State Voltage,Either Direction typ.1.8V max 3V

    P.P.

  • 13. Data: 2019-02-24 21:52:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.02.2019 20:59, J.F. wrote:

    > transoptor z fototranzystorem duzego napiecia nie wytrzyma,

    2V z hakiem nie wytrzyma?
    Podobnie w pierwszym wątku: po co triak, skoro tam 10V się zwiera na tej
    stopce? - Triak pewnie i tak siedzi w lampie.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2019-02-24 21:59:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2019 21:52:30 +0100, Mirek napisał(a):

    > 2V z hakiem nie wytrzyma?
    > Podobnie w pierwszym wątku: po co triak, skoro tam 10V się zwiera na tej
    > stopce?

    Zaczelo sie od tego, ze ma dzialac z kazda lampa.
    A kazda to moze miec 100V czy 200

    > Triak pewnie i tak siedzi w lampie.

    To znow wraca kwestia zasilania potrzebnego do wyzwolenia.

    Aparat ma podac, czy lampa podaje te 3V i wystarczy zewrzec.

    J.

  • 15. Data: 2019-02-24 22:09:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.02.2019 o 21:59, J.F. pisze:
> [...]

    Tyle, że Autor konsekwentnie odmawia źródła tej informacji. Jeśli
    zmierzył miernikiem z marketu budowlanego, to ten pomiar jest...

    > Zaczelo sie od tego, ze ma dzialac z kazda lampa.
    > A kazda to moze miec 100V czy 200

    Mówimy o wyzwalaniu aparatu, nie lampy!

    > To znow wraca kwestia zasilania potrzebnego do wyzwolenia.
    >
    > Aparat ma podac, czy lampa podaje te 3V i wystarczy zewrzec.

    Lampa to i owszem, podaje. I wystarczy zewrzeć. Tyle, że to od czapy ;-)

    P.P.

  • 16. Data: 2019-02-24 22:38:17
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 24.02.2019 o 21:09, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Tyle, że Autor konsekwentnie odmawia źródła tej informacji. Jeśli
    > zmierzył miernikiem z marketu budowlanego, to ten pomiar jest...

    Nie odmawia. Przepraszam, zapomniałem wkleić link do strony gdzie są
    podane napięcia dla różnych lamp:

    http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

    Jest tego więcej bo fotografisty wciąż mają całkiem fajne błyskadełka z
    epoki przedcyfrowej.

    Ja na moich lampach mierzyłem takim miernikiem:

    https://www.aliexpress.com/item/Professional-precisi
    on-BT-58A-led-digital-multimeter-Electric-iron-Voltm
    eter-Ammeter-AC-DC-OHM-Volt-Tester/32698639660.html

    > Mówimy o wyzwalaniu aparatu, nie lampy!

    No właśnie, fototriak znalazł się tam niejako z rozpędu, dużego napięcia
    nie należy się spodziewać.

    Tutaj
    http://www.vwlowen.co.uk/arduino/camera/camera.htm

    autor używa TLP504A - tylko to ma dwa trasoptory i 8 nogów, a ja mam
    miejsce na 6...
    Są podobne, pojedyncze, sześcionogowe?

    --
    Michał

  • 17. Data: 2019-02-24 22:50:38
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 24.02.2019 o 21:38, Michal M. Lechanski pisze:

    > autor używa TLP504A - tylko to ma dwa trasoptory i 8 nogów, a ja mam
    > miejsce na 6...
    > Są podobne, pojedyncze, sześcionogowe?

    Czy TLP732/TLP532 można tu użyć?

    --
    Michał

  • 18. Data: 2019-02-24 23:31:28
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 24.02.2019 o 20:54, J.F. pisze:

    > Nie ma.
    > Taka juz natura triaka i tyrystora.

    Do wątkotwórcy - jak się już upierasz przy tym triaku z uwagi na napięcie,
    to aby go "odpuścił" najprościej dać przekaźnik zwierający go na chwilę.

  • 19. Data: 2019-02-25 08:51:23
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Dosyć pewnym sposobem będzie przekaźnik kontaktronowy. Działa w szerokim
    zakresie napięć na styku i ma małą zwłokę zadziałania. Pewnie w 2ms się
    mieści.
    EdiM

  • 20. Data: 2019-02-25 11:59:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 20:54, J.F. pisze:

    > Nie ma.
    > Taka juz natura triaka i tyrystora.

    Bardzo dokładnie wnikając w pytanie to jednak stan LEDa/fotodiody ma
    wpływ bo jak prąd będzie mniejszy od prądu podtrzymania to triak
    pozostanie włączony gdy LED świeci i się wyłączy gdy nie świeci.
    Ale tu jest to bez istotnego znaczenia.
    P.G.
    P.S.
    Nie cierpię pojęć otwarty/zamknięty.
    Czy otwarty triak lub przełącznik przewodzi, czy nie przewodzi?