  • 1. Data: 2011-05-06 13:35:56
    Temat: Opteron vs Xeon - zgodność
    Od: "R." <z...@...pl>

    Witam,

    Pytanie będzie bardziej akademickie i nie chcę zaczynać flame o
    wyższości AMD/Intel.

    Fakt jest taki - mam kupić kilka serwerów pod webaplikacje napisane w
    javie. Załóżmy że będzie tam JBoss (jeśli kogoś to interesuje to będzie
    tam java 1.4.2 i tyle). Tej javy będę miał całą masę wątków, do tego
    cała masa httpd.

    Mogę iść w stronę serwerów z Xeonami, wówczas mam procki 4C/8...@...5GHz
    (E3-1280), albo w dwuprockowych maszynach X5690 (6C/12T @3.4GHz).

    Z drugiej strony jest cała masa opteronów 12C, cena podobna (modeli nie
    podaję, mniejsza o to).

    Czy mogę z powodzeniem założyć, że migrując na Opterona nie ryzykują, że
    będzie jakiś bug i java się będzie syfić albo inne cuda wyjdą? Tzn. czy
    na niskim poziomie mogę liczyć na zgodność tych dwóch architektur -
    poziom wyżej będzie Linux x86_64. Czy mogę założyć, że procki te są
    identyczne, a jedyne różnice będę widział w wydajności?

  • 2. Data: 2011-05-06 17:39:08
    Temat: Re: Opteron vs Xeon - zgodność
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 06 May 2011 15:35:56 +0200, R. napisał(a):

    > Tej javy będę miał całą masę wątków, do tego
    > cała masa httpd.

    To ja z innej beczki. Powinienes sie powaznie zastanowic nad Sunem z serii
    np. T1000.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 3. Data: 2011-05-06 18:27:11
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    W dniu 2011-05-06 19:39, KRZYZAK pisze:

    > To ja z innej beczki. Powinienes sie powaznie zastanowic nad Sunem z serii
    > np. T1000.

    One chyba troche zabytkowe są? I nie wiem jak tam z Jbossem na sparki.

  • 4. Data: 2011-05-06 18:58:54
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 06 May 2011 20:27:11 +0200, BrunoN Bluthgeld napisał(a):

    > One chyba troche zabytkowe są? I nie wiem jak tam z Jbossem na sparki.

    Niewazne. W typowo transakcyjnych zastosowaniach sa swietne. Podstawowy
    procek zapewnie 32 jednostki wykonawcze i obsluguje 2,5 x wiecej transakcji
    w tym samym czasie co x/86.
    Serwer T1000 z 32MB RAM mozna bylo kupic za ok. 10000. Teraz Oracle chyba
    nie sprzedaje sparcow w tym segmencie:/

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 5. Data: 2011-05-06 20:06:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    R. pisze:
    > Czy mogę z powodzeniem założyć, że migrując na Opterona nie ryzykują, że
    > będzie jakiś bug i java się będzie syfić albo inne cuda wyjdą? Tzn. czy
    > na niskim poziomie mogę liczyć na zgodność tych dwóch architektur -

    Ja trochę wpakowałem się w Opterony na rdzeniu Barcelona przez co nie
    mogę zrobić upgrade'u VMware ESXi do 4.0. Ty co prawda planujesz
    wirtualizacji, ale gdyby tak, to warto sprawdzić tablice kompatybilności.

    PS: To będzie system produkcyjny czy testowy?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-05-06 20:28:03
    Od: "R." <z...@...pl>

    W dniu 06.05.2011 19:39, KRZYZAK pisze:

    > To ja z innej beczki. Powinienes sie powaznie zastanowic nad Sunem z serii
    > np. T1000.

    :)
    Wiesz, rzeczone serwery mają wesprzeć wypasionego na maksa T5220 na
    procku T2 (T1000 nie chcieli nam sprzedać) i - zaufaj mi - byle x86 za
    30 kpln bije go na głowę.

    R.

    PS. Żeby było śmieszniej właśnie dostałem do testów T3-2 z dwoma
    prockami T3.

  • 7. Data: 2011-05-06 20:29:22

    W dniu 06.05.2011 22:06, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > wirtualizacji, ale gdyby tak, to warto sprawdzić tablice kompatybilności.
    >
    > PS: To będzie system produkcyjny czy testowy?

    A widzisz - o tym nie pomyślałem. Może będzie tak, że tam stanie VMWare
    - dzięki za cynk.

    System jak najbardziej produkcyjny.

    R.