  • 1. Data: 2023-04-18 18:45:17
    Temat: Opony zdrożały
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    ... o 4 złote w stosunku do 2019 :-)

    Po 2 latach jeżdżenia na zimówkach z powodów organizacyjnych wreszcie
    letnie zakładam. No i zapomniałem, że ostatnio już wydały mi się dość
    zjechane. Pierwsza para ok, ale druga łysawa. Niby jeszcze do wskaźnika
    nie zeszły, ale gdyby mi przyszło szybko w deszczu pojechać to bym wolał
    mieć głębsze. Więc spojrzałem do serwisu gdzie te opony kupowałem i
    okazało się, że byłaby właśnie 1 para o 4 złote droższa niż w 2019 :-)
    Nie to, że naciągam Was na zakupy, ale podejrzewałem, że ceny opon nie
    podążają za inflacją i mnie trochę rozśmieszyło jak bardzo ...

  • 2. Data: 2023-04-18 20:55:01
    Temat: Re: Opony zdrożały
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-04-18 o 18:45, io pisze:
> [...]
    > Nie to, że naciągam Was na zakupy, ale podejrzewałem, że ceny opon nie
    > podążają za inflacją i mnie trochę rozśmieszyło jak bardzo ...

    Sprawdź, czy to przypadkiem nie rocznik twoich starych :P

    --
    Pete

  • 3. Data: 2023-04-19 01:56:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.04.2023 o 18:45, io pisze:
> [...]

    > Nie to, że naciągam Was na zakupy, ale podejrzewałem, że ceny opon nie
    > podążają za inflacją i mnie trochę rozśmieszyło jak bardzo ...

    Dyski SSD też potaniały nawet. Ostatnio kupiłem 500G za 170zł :] a w
    2022 kosztowały nawet 290zł.

    Nie namawiam do zmiany dysku. Nie rozumiem jednak, dlaczego nie
    wybierasz produktów polskich firm :D które podrożały :D

    Ponieważ wiem, że nie rozumiesz, że energia elektryczna w Polsce jest
    produkowana z węgla w 80% przy stratach 60% co obarcza prątki w źródle
    straszliwą stratą, do której dochodzą straty terawatów z przesyłu i 5%
    strat na silniku, co daje bilans straszliwy + opłaty za CO2 z elektrowni
    i karmisz swój wózek inwalidzki do którego muszę dopłacać, to wiem, że
    nieogarniasz spadku cen dolara a co za tym idzie, cen ogólnoświatowych w
    zakresie ogumienia :] dostępnych w Polsce.

    Już ci kiedyś pisałem, że nieogarniasz moich odpowiedzi :]
    ...może za 20 lat ale będą przestarzałe technologicznie i spóźnione dla
    ciebie :) Nocusz :) Taki masz mózg co mieści tyle, ile jesteś go w
    stanie naładować, czyli niewiele. O przetwarzaniu danych litościwie nie
    wspomnę :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-04-19 07:52:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Apr 2023 18:45:17 +0200, io wrote:
> [...]
    > Nie to, że naciągam Was na zakupy, ale podejrzewałem, że ceny opon nie
    > podążają za inflacją i mnie trochę rozśmieszyło jak bardzo ...

    Taka cecha gospodarki - ma dużą bezwładnosc.

    Szczegolnie, ze w oponach to sa jeszcze surowce, ropa, kursy walut ..
    i "strategia marketingowa" i "wahania rynku".

    A opony nowe, czy z 2019? :-)

    J.

  • 5. Data: 2023-04-19 11:33:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.04.2023 o 20:55, Pete pisze:

    > Sprawdź, czy to przypadkiem nie rocznik twoich starych :P

    Rocznik 22, tamten był co najwyżej 19, a 23 jest 7% droższy, nadal
    poniżej 4-letniej inflacji. Bardziej kwestia czy ciągle są to takie same
    opony.

  • 6. Data: 2023-04-19 12:12:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Apr 2023 11:33:03 +0200, io wrote:

    > Rocznik 22, tamten był co najwyżej 19, a 23 jest 7% droższy, nadal
    > poniżej 4-letniej inflacji. Bardziej kwestia czy ciągle są to takie same
    > opony.

    spojrz na etykiete.
    Aczkolwiek ... producent moze potanić produkcje, a może tez polepszyc
    opony, nie zmieniając oznaczenia typu.

    J.

  • 7. Data: 2023-04-19 15:14:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.04.2023 o 12:12, J.F pisze:

    > spojrz na etykiete.

    To samo.

    > Aczkolwiek ... producent moze potanić produkcje, a może tez polepszyc
    > opony, nie zmieniając oznaczenia typu.

    Już widzę jak sprzedaje lepsze za te same pieniądze :-) Prędzej pogorszy
    to, czego nie ma na etykietce, choćby trwałość, choć nie wiem czy można
    zrobić opony zużywające się jeszcze szybciej :-)

  • 8. Data: 2023-04-19 16:18:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Bo inflacja to samonapędzająca się przepowiednia czyli jak to w naukach
    psychologicznych zwanych gospodarką.

    To nie jest matematyka.

    Jak firma może podnieść cenę to ją podnosi.

    UŚWIADOMCIE TO SOBIE ;-)

  • 9. Data: 2023-04-19 16:50:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Apr 2023 16:18:39 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > psychologicznych zwanych gospodarką.
    >
    > To nie jest matematyka.
    >
    > Jak firma może podnieść cenę to ją podnosi.

    To jedno, a drugie - jak koszta rosną, to firma musi podniesc cene.
    Albo doplacic z innej działalnosci, albo upaść.

    Moze też próbować zmniejszyc koszty ... a nie zawsze sie udaje.

    J.

  • 10. Data: 2023-04-19 17:02:11
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 19.04.2023 o 11:33, io pisze:

    > Rocznik 22, tamten był co najwyżej 19, a 23 jest 7% droższy, nadal
    > poniżej 4-letniej inflacji. Bardziej kwestia czy ciągle są to takie same
    > opony.

    Jest jeszcze szansa, że poprzednio przepłaciłeś na tyle dużo, że teraz
    wydaje Ci się tanio. :)
    Dla porównania - sprzedawane obecnie zimowe Dębice HP2 z 2022 r.
    podrożały o 23% w porównaniu do wyprodukowanych i kupionych w sierpniu z
    2021 r. Rozsądnie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.