-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!p
eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@4...com>
<5f8aec19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<rmfkrh$c8i$3$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
<3...@g...com>
<5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Opony na zimę
Date: Wed, 28 Oct 2020 14:29:23 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 128
Message-ID: <5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.164.187
X-Trace: 1603891765 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 557 83.30.164.187:55474
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6902
X-Received-Body-CRC: 2818583500
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686959
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAC647EB8CD46Fbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>>>>> W moim przypadku była to jednak bardzo słaba
>>>>>>> przyczepność na mokrej nawierzchni, co nawet przy
>>>>>>> prędkościach dopuszczalnych (50 km/h w mieście) powodowało
>>>>>>> duże zagrożenie (poślizgi przy niewielkich prędkościach). Być
>>>>>>> może miałem pecha i trafiłem na opony z jakiejś dziwnej gumy.
>>>>>>> Tak, czy inaczej, Imperiali nigdy więcej nie kupię.
>>>
>>>>>> Moze rzeczywiscie miałes pecha.
>>>>>> Mam w jakims aucie imperiale i nie zauwazyłem takich
>>>>>> problemów. Ale w górach na nich nie byłem.
>>>>> Poslizgi przy 50km/h? Nigdy nie miałem opon przy których cos
>>>>> takiego by sie zdarzało.
>>
>>>> Ale jakie poslizgi?
>>>> Poslizg przeciez nie od predkosci zalezy, tylko od
>>>> sily/przyspieszenia.
>
>>>Czyzby nie było to jasne ze chodzi o hamowanie z predkosci 50km/h?
>
>> Dla mnie nie.
>Czego mnie to nie dziwi... ;-P
Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a kolega nie
sprecyzowal o jakie chodzi.
>>>W sumie to o tym własnie mowie ze wiekszosc poslizgów na sprawnych
>>>oponach to efekt nieumiejetnej lub zbyt agresywnej jazdy a nie
>>>slabych opon.
>
>> Praktycznie w kazdym samochodzie jak mocno wcisniesz hamulec, to
>> zerwiesz przyczepnosc i to przy niemal dowolnej predkosci, co
>> najwyzej mozesz tego nie zauwazyc, bo ABS zadziala.
>Ale kto hamuje wciskajac hamulec w podłoge?
>Chcesz zeby ci ktos w dupe wjechał?
>O tym własnie mowie, ze to kwestia nieumiejetnej jazdy a nie opon.
Jak trzeba, to trzeba.
A jak nie trzeba ... czasem wciskam, zeby sie dowiedziec co potrafia
moje opony.
Raczej sie wczesniej patrze kto jedzie z tylu ... ale to w sumie jego
problem :-)
>> Wiec "poslizg przy hamowaniu" to zaden argument.
>> Chyba, ze ktos ma dobre przyzwyczajenie i wie ze na starych
>> oponach sie nie slizgalo, a na nowych co chwila.
>
>Dobre przyzwyczajenia to płynna jazda zamiast opcji 0-1 (gaz do
>podłogi, takoz hamulec)
Dobre przyzwyczajenie to po pierwsze mialo okreslac umiejetnosc
porownania osiaganych przyspieszen/opoznien, bo "na oko" to wcale nie
jest takie proste.
Po drugie - jak ktos stale jezdzi i hamuje "na pol gwizdka", to
owszem - informacja ze opony mu sie slizgaja zle o nich swiadczy ...
ale kto wie, czy stare by mu sie nie slizgaly przy 0.55 gwizdka, wiec
moze te nowe wcale nie sa takie zle :-)
>>>Dobry kierowca nie doprowadza do sytuacji w ktorej musi hamowac na
>>>granicy przyczepnosci a 99% poslizgów to sa własnie sytuacje do
>>>których doprowadził sam kierowca.
>
>> Niby tak, ale latwo powiedziec - wybierz sobie dowolny zakret -
>> wiesz z jaka predkoscia mozesz go pokonac swoim autem ?
>
>Chyba wiem skoro nie wypadam z zakretów.
To nam okresla tylko jedna granice.
>Ale ty zapewne pytasz czy wiem z jaka maksymalna predkoscia moge go
>pokonac. Otoz to nie ma znaczenia bo ani nie jestem kierowca rajdowym
>ani nie jezdze z kupa w gaciach zeby mi sie az tak spieszyło...
Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie masz
pojecia na ile tu opony starcza.
Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
gwarancji nie mamy zadnej.
Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
>>>Ten 1% zostawiam na sytuacje gdzie zawinił ktos inny i tutaj
>>>rzeczywiście przydaje sie najlepsza mozliwa opona.
>
>> Albo chwila nieuwagi i znow sie przydaje, albo jechaliscie sobie w
>> miare szybko, ten przed toba ma dobre opony na deszczu, a ty nie
> ...
>I znow kłania sie brak umiejetnosci jazdy (czytaj zbyt małe odstepy.)
>Ja robie czasami nawet 120kkm rocznie i jakos mi sie takie sytuacje
>nie
>zdarzaja.
No jak, z takim kapeluszem?
Albo zasypiasz za kierownica z powodu zbyt wolnej jazdy, albo jednak
troche ryzykujesz :-)
Albo przesadzasz z oceną ... bo skoro w tym miejscu pirat drogowy
potrafi jechac 170, to na ile bezpieczne jest 110 ... a ty jedziesz
80 :-P
>>>Pytanie tylko kiedy ostatnio zdarzyła wam sie taka sytuacja i czy
>>>jezeli rzeczywiście chcemy miec najlepsza mozliwa to moze zamiast
>>>kupic 2x drozsza, lepiej te 2x tansza wymieniac 2x czesciej?
>
>> Jesli drozsza naprawde lepsza ... moze i warto, zaoszczedzisz 500
>> zl, a na klepanie wydasz 10 tys :-)
>> Pytanie drugie - co lepsze - ta "lepsza opona" polowicznie zuzyta,
>> czy "gorsza" ale nowa ...
>Ano własnie. Jak widzisz to zawsze jest kompromis miedzy wydatkami,
>efektami i rozsadkiem.
Na razie, to mnie tak slabo producenci przekonuja, ze ich opony
lepsze.
A skoro nie widac roznicy ... to po co przeplacac :-)
No i ... jesli opona nowa byla dobra ... to potem jakos trudno wyczuc
kiedy staje sie kiepska ... wiec moze polowicznie zuzyta jest nadal
dobra ?
Owszem, aquaplanning nie wybiera ... ale czy my jezdzimy z
predkosciami, gdy on jest grozny ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.20 14:44 J.F.
- 28.10.20 14:55 sirapacz
- 28.10.20 14:56 J.F.
- 28.10.20 14:59 Cavallino
- 28.10.20 15:11 Cavallino
- 28.10.20 15:57 J.F.
- 28.10.20 16:00 J.F.
- 28.10.20 17:22 Budzik
- 28.10.20 17:42 J.F.
- 28.10.20 19:21 Pete
- 28.10.20 20:14 Irokez
- 28.10.20 20:18 Irokez
- 28.10.20 21:59 Budzik
- 28.10.20 23:23 r...@k...pl
- 29.10.20 07:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo