    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Date: Wed, 10 Jun 2015 16:20:09 +0200
    <ml6kn7$72q$2@node2.news.atman.pl> <ml6lpc$1pp$2@dont-email.me>
    <ml6mou$8qf$2@node2.news.atman.pl>
    <5576fc64$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml6v3e$f8m$1@node1.news.atman.pl> <ml8krj$7ie$1@node2.news.atman.pl>
    <ml94h2$n5l$1@node1.news.atman.pl>
    <557818a0$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml9emq$26m$1@node1.news.atman.pl>
    <55784183$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-06-10 15:54, J.F. wrote:

    > Tak czy inaczej - na dobrych oponach masz szanse pojechac, na zlych -
    > dwa razy wolniej czy wcale :-)

    Ale to szansa czysto teoretyczna. Tak jakby dobre letnie miały ci dać
    szansę na sprawne, dynamiczne poruszanie się po Warszawie w szczycie. A
    tu dupa - jakiego obuwia byś nie miał, jakiego silnika i jakich
    umiejetności, okaże się, że średnia poniżej 20;)

    > I IMO nie ma tu co patrzec ze "i tak nie pojade szybko".

    Kiedy właśnie "i tak nie pojedziesz szybko":P

    > Choc szybkosc moze sie okazac zgubna :)

    Dobre opony warto mieć, ale uzasadnianie tego w sposób "inni będą jechać
    40 a ja 80" jest naiwne - będziesz jechał jak inni:P

    A dobre opony warto mieć, bo przyczepności (na ogół) nigdy za dużo. Choć
    z drugiej strony sam nie wiem czy większość wylotów z łuku to nie efekt
    nadmiaru przyczepności przy niedostatku umiejętności - w końcu jak ktoś
    wylatuje do wewnatrz zakrętu, to znaczy, że przyczepność była - tylko
    źle użyta i nie na tej osi co była przy tych umiejętnościach potrzebna:)
    Teraz sporo ESP pomaga, ale zapewne są na tej grupie ludzie, którzy
    ogarniają wszystko lepiej i ESP, ABS im tylko przeszkadzają. W sumie z
    tym wężem ogrodowym to nie taki zupełnie głupi pomysł - w kopnym śniegu
    mógłby pomóc, byle nie zamiast opony;)

    > Jest roznica czy "pada" czy "napadalo wiele, a oni nadal nic nie robia".

    A kiedy tak widziałeś na drogach powyżej powiatowej? No może poza
    Bieszczadami;) Dla ustalenia uwagi - leży 10 cm śniegu a pługi w
    zajezdni. Bo ja już nie pamiętam - zawsze walczą, czasem po prostu nic
    nie da się zrobić - albo pada tak, że po 5 minutach od przejazdu pługa
    znów 0,5 leży i kierowniki przerażone "śnieg, kurwa w grudniu, dlaczego
    zima zaskoczyła drogowców", albo po prostu pługi stoją razem z
    miłośnikami letniego ogumienia. Są też drogi gdzie uczciwie piszą, że
    "droga nie podlega utrzymaniu zimowemu".

    Na ogół jest tak, że jeśli kogokolwiek zima zaskakuje to kierowców.
    Często na letnich gumach, bo przecież jeszcze nie padało.

    > No nie wiem - w tym roku we wrocku nagly atak zimy byl chyba 2 kwietnia
    > ... i chyba nic nie odsniezalo.
    > W nocy sie zrobilo naprawde zimowo ... ale nie wiem - zaskoczenie, czy
    > przemyslana decyzja - do rana samo stopnialo :-)

    Skoro samo stopniało, to raczej 20 cm tego nie było:P

    > Oszczednoscia zaslaniac nie mozna, bo w tym roku budzet na odsniezanie
    > chyba mial spora nadwyzke :-)

    > Ja sie nie domagam zeby nie sypalo, ja sie domagam odsniezania i
    > ewentualnie posolenia.

    I tak właśnie przynajmniej w Warszawie robią - jak posolą za pierwszym
    razem, to tyle że na pół zimy starcza.

    Szczerze - ważne żeby lodu na jezdni nie było. A jak leży 2cm śniegu, to
    niech kierowcy najpierw swoje ogumienie i umiejętności ogarną, a potem
    wymagają cudów od reszty świata.

    Shrek.