  • 21. Data: 2012-03-17 21:12:37
    Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-17 20:06, DoQ pisze:

    > Czyli co, marcuje ?

    Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
    jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
    kół.

    ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
    zakrętu i przekłada biegi zdecydowanie wyżej.
    Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ tak
    ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji
    zmian tyłów jak specjalista od ogumienia stwierdzi,
    że przód trzeba by również wymienić, bo się skończył,
    albo skończy <5000 km to zmieniam przód również.

    Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przód się wcześniej
    skończył niż tył.

  • 22. Data: 2012-03-17 21:16:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:
    > Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
    > jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
    > kół.
    > ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania

    No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 23. Data: 2012-03-18 00:30:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin megrims

> [...]
    > specjalista od ogumienia stwierdzi, że przód trzeba by również
    > wymienić, bo się skończył, albo skończy <5000 km to zmieniam przód

    Jakbym czytał Michała, tylko auto lepsze. :>

  • 24. Data: 2012-03-18 00:59:07
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-17 21:16, DoQ pisze:

    > No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.

    nie ma.

  • 25. Data: 2012-03-18 09:18:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:
    > nie ma.

    No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach
    opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 26. Data: 2012-03-18 11:02:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 09:18, DoQ pisze:

    > No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach
    > opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)

    w sumie to takie zachowanie auta jako wskaźnik zużytej opony
    to nie jest złe. :)

  • 27. Data: 2012-03-18 15:24:28
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
    > przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
    > reguła?

    Opona ma wskaźnik zużycia tzn miejsce o małej powierzchni (jak pół
    paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokość opony się zrówna z tym
    wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie

  • 28. Data: 2012-03-18 16:03:14
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-03-18 15:24, Agent pisze:

> [...]
    > paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokość opony się zrówna z
    > tym wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie

    Czyli taka opona "do wymiany zgodnie ze znacznikem" ma bieżnik na jakieś
    1-1,6mm. Do realnej wymiany była zatem już dawno, bo przy naszych
    drogach zwyczajnie jest niebezpieczna. Mam na myśli koleiny i stojącą w
    nich wodę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 29. Data: 2012-03-18 22:35:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.
    Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które
    maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką
    geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
    opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /---\ ...
    oraz np Maluch który ma lekkie \---/ albo ciężarówki Tatra, w który
    plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2012-03-18 22:49:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 BartekK <s...@d...org> napisał/a:

> [...]
    > geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
    > opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /---\ ...

    I one ścierają opony z obu boków czy z jednego?

    > albo ciężarówki Tatra, w który
    > plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.

    Litości, NTG.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski