-
21. Data: 2012-03-17 21:12:37
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-17 20:06, DoQ pisze:
> W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze:
>> W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.
>
> Czyli co, marcuje ?
>
>
Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
kół.
ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
zakrętu i przekłada biegi zdecydowanie wyżej.
Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ tak
ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji
zmian tyłów jak specjalista od ogumienia stwierdzi,
że przód trzeba by również wymienić, bo się skończył,
albo skończy <5000 km to zmieniam przód również.
Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przód się wcześniej
skończył niż tył.
-
22. Data: 2012-03-17 21:16:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:
> Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
> jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
> kół.
> ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.
--
Pozdr. Grzymosław
-
23. Data: 2012-03-18 00:30:29
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: to <t...@i...pl>
begin megrims
> ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania zakrętu i przekłada
> biegi zdecydowanie wyżej. Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ
> tak ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji zmian tyłów jak
> specjalista od ogumienia stwierdzi, że przód trzeba by również
> wymienić, bo się skończył, albo skończy <5000 km to zmieniam przód
> również.
Jakbym czytał Michała, tylko auto lepsze. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
24. Data: 2012-03-18 00:59:07
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-17 21:16, DoQ pisze:
> W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:
>> Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
>> jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
>> kół.
>> ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
>
> No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego.
>
nie ma.
-
25. Data: 2012-03-18 09:18:30
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:
>> No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś
>> takiego.
> nie ma.
No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach
opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)
--
Pozdr. Grzymosław
-
26. Data: 2012-03-18 11:02:31
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-18 09:18, DoQ pisze:
> W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:
>>> No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś
>>> takiego.
>> nie ma.
>
> No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach
> opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;)
>
w sumie to takie zachowanie auta jako wskaźnik zużytej opony
to nie jest złe. :)
-
27. Data: 2012-03-18 15:24:28
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: "Agent" <w...@o...pl>
Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
news:jk0c9o$rn7$1@news.vectranet.pl...
> Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
> przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
> reguła?
Opona ma wskaźnik zużycia tzn miejsce o małej powierzchni (jak pół
paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokość opony się zrówna z tym
wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie
-
28. Data: 2012-03-18 16:03:14
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-03-18 15:24, Agent pisze:
>
> Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:jk0c9o$rn7$1@news.vectranet.pl...
>> Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość
>> bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest
>> jakaś przyjęta reguła?
>
> Opona ma wskaźnik zużycia tzn miejsce o małej powierzchni (jak pół
> paznokcia) wystające z np rowka opony. Jak wysokość opony się zrówna z
> tym wskaźnikiem to jest to graniczne zużycie
Czyli taka opona "do wymiany zgodnie ze znacznikem" ma bieżnik na jakieś
1-1,6mm. Do realnej wymiany była zatem już dawno, bo przy naszych
drogach zwyczajnie jest niebezpieczna. Mam na myśli koleiny i stojącą w
nich wodę.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
29. Data: 2012-03-18 22:35:49
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 17.03.2012 BartekK<s...@d...org> napisał/a:
>
>> Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
>> letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
>> zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
>> bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
>> czy ci zabierze za to dowód.
>
> To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.
Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które
maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką
geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /---\ ...
oraz np Maluch który ma lekkie \---/ albo ciężarówki Tatra, w który
plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
30. Data: 2012-03-18 22:49:20
Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 18.03.2012 BartekK <s...@d...org> napisał/a:
> W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> Dnia 17.03.2012 BartekK<s...@d...org> napisał/a:
>>
>>> Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
>>> letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
>>> zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
>>> bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
>>> czy ci zabierze za to dowód.
>>
>> To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.
>
> Ciśnienie to jedno, a niesymetryczne zużywanie bieżnika w autach które
> maja "dziwne kąty" to drugie. Są takie auta, fabrycznie mają taką
> geometrię zawieszenia, i nic na to nie poradzisz że nierówno zjadają
> opony. Przykład - wiele BMW, Mercedesów, Opel Omega mające /---\ ...
> oraz np Maluch który ma lekkie \---/
I one ścierają opony z obu boków czy z jednego?
> albo ciężarówki Tatra, w który
> plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania.
Litości, NTG.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski