  • Data: 2012-03-17 21:12:37
    Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-17 20:06, DoQ pisze:

    > Czyli co, marcuje ?

    Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to
    jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów
    kół.

    ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania
    zakrętu i przekłada biegi zdecydowanie wyżej.
    Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ tak
    ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji
    zmian tyłów jak specjalista od ogumienia stwierdzi,
    że przód trzeba by również wymienić, bo się skończył,
    albo skończy <5000 km to zmieniam przód również.

    Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przód się wcześniej
    skończył niż tył.