eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony - kiedy zmieniać?Re: Opony - kiedy zmieniać?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony - kiedy zmieniać?
    Date: Sat, 17 Mar 2012 02:20:05 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <jk0ou6$vnt$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jk0c9o$rn7$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1331947270 32509 77.252.249.9 (17 Mar 2012 01:21:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Mar 2012 01:21:10 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jk0c9o$rn7$1@news.vectranet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2439641
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-16 22:45, Mumin pisze:
    > Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika
    > przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta
    > reguła?
    Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
    letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
    zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
    bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
    czy ci zabierze za to dowód.
    Praktyka niestety jest też taka, że im szersza opona, a bieżnik słabszy
    - tym szybciej na nawet niewielkiej ilości wody jedziesz jak po lodzie.
    Jeśli masz jakieś szerokie opony w stosunku do "typowych dla tego auta"
    - to nawet schodzenie do tych 3mm jest już ryzykowne.

    Ja np. mam na lato 19" 255/30 Pirelli Pzero nero - i obecnie zeszły już
    poniżej 4mm, niby 1mm do znacznika więc można jechać, a wystarczy deszcz
    i ślizgają się radośnie. W tych samych warunkach (10minut wcześniej, to
    samo miejsce, deszcz ten sam) na zimówkach 225/40 - 10x lepsza
    przyczepność. Po prostu zbyt niski nacisk na mm^2 na szerokich pirrelli
    w stosunku do słabych już możliwości odprowadzenia wody płytkimi rowkami.

    Na suchym czystym asfalcie w sporcie to na slickach gołych bez bieżnika
    się jeździ, i przyczepność jest, ale w warunkach drogowych zawsze trzeba
    liczyć że może być deszcz, kałuża, trochę błota nawiezie traktor z pola
    albo wywrotka z budowy... i nim zauważysz dlaczego, to już lecisz tyłem
    do przodu na niepozornym zakręcie, który przecież codziennie
    przejeżdżałeś z prędkością naddzwiękową...


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: