    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    Date: Sun, 3 Feb 2019 23:45:29 +0100
    <q32m5i$sn5$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q34vcn$i1$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2019-02-03 o 19:57, Budzik pisze:

    > Rozumiem iz sugerujesz ze moj sposób jazdy i twój sposób jazdy powoduje
    > potrzebe podobnej ilosci gwałtownych hamowan?

    Hamowania nie są tu najważniejsze. Na (idealny) wprost wiele opon się
    sprawdzi przy hamowaniu, choć zdarzają się rodzynki, które mnie
    zaskoczyły. Problem zaczyna się przy testach łosia. Zwykłe jeżdżenie w
    kółko na danych oponach vs inne udowadnia, że przy znacznie różnej
    prędkości zaczyna się poślizg.

    > Chyba ze chciałes uzyc małej manipulacji polegajacej na sugestii ze
    > wypadki sa tylko z własnej winy zapominajac o winie drugiej strony...?

    Nie, zupełnie nie to. Chodziło mi o to, że przy mojej "ulubionej"
    prędkości w danym zakręcie mogę na jednej oponie stracić panowanie, a na
    innej mieć zapas taki, że nigdy go nie wykorzystam.

    Niezależnie jak kto jeździ, to warto mieć możliwie duży zapas
    przyczepności. To było moją intencją przekazu. Nigdy nie będzie zbyt
    bezpiecznie.

    Dlatego uważam, że nawet przesadne inwestowanie w opony i zawieszenie ma
    sens. Dla mnie amortyzatory o zużyciu 40% to rzęch. Wymieniam je na
    nowe. Tarcze hamulcowe nie mogą mieć nierównej powierzchni - również je
    wtedy wymieniam. Opony zmieniam często bo dostrzegam różnice w drodze
    hamowania. Sprzedaję je po sezonie czy dwóch - niech inni się rozwalają.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek