  • 1. Data: 2017-03-10 18:50:22
    Temat: Opony 215/55R16, co wybrać
    Od: xyz <x...@i...pl>

    Powitać,

    w ten piątkowy wieczór zastanawiam się nad kompletem nowych opon,
    na tapecie są:
    - Toyo Proxes CF2
    - FULDA EcoControl HP
    - Uniroyal RAINSPORT 3
    Wszystkie w indeksie 93V, jeżdżone głównie autostrady/ekspresówki (60%),
    drogi lokalne (20%), miasto (20%).

    Fuldy już miałem w Felicji i Mondeo MK3 nie były złe, ale może inne są
    lepsze.
    Z Pirelli zrobiło się jajo po pierwszym sezonie więc sceptycznie do nich
    podchodzę.
    Michelin, nie pamiętam jakie, ale były bardzo głośne.
    Aktualnie potrzebny komplet do Mondeo MK4 kombi.

    Może jakieś inne propozycje w cenie ~1400pln komplet (+/-100-150pln ale
    raczej + niż - :))?

    --
    --- xyz

  • 2. Data: 2017-03-11 10:11:07
    Temat: Re: Opony 215/55R16, co wybrać
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 10.03.2017 o 18:50, xyz pisze:
    > Aktualnie potrzebny komplet do Mondeo MK4 kombi.
    >
    > Może jakieś inne propozycje w cenie ~1400pln komplet (+/-100-150pln ale
    > raczej + niż - :))?

    Ja swoje MK4 kombi zakułem w Dulnlopy tyle że 205/55/16
    Jak chcesz 215 nie ma problemu, oba rozmiary są prawidłowe tyle że 205
    są sporo tańsze. Jam mam index W bo są mocniejsze.
    Opony ciche dobrze trzymają obojętnie czy sucho czy mokro.

    Dla ciebie jak chcesz 215:
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-blur
    esponse-215-55-r16-93-v

    Ja ma takie:
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-blur
    esponse-205-55-r16-91-w/111084163
    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 3. Data: 2017-03-11 10:30:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 10:11, Chris pisze:

> [...]
    > są sporo tańsze. Jam mam index W bo są mocniejsze.
    > Opony ciche dobrze trzymają obojętnie czy sucho czy mokro.

    Moje Dunlopy SP Sport na 4-ty sezon ślizgały się jak wściekłe,
    sprzedałem je,ze sporym bieżnikiem, za cenę przekładki u wulkanisty na
    nowe. W 2014 kupiłem na wiosnę Fuldę SportControl i do tej pory (3
    sezony, teraz będzie 4-ty jak założę) jest super. Tylko one wściekle się
    trzymają asfaltu i jak są koleiny to je mocno ciągnie. No ale na takim u
    mnie małym, pochylonym i śliskim rondzie, na którym przy 30km/h Dunlopy
    ledwo się trzymały, teraz spokojnie wchodzę 50km/h.
    Auto to Toyota Avensis.

    Takie same Dunlopy SP Sport, kupione rok później do Laguny, na piąty
    sezon dwie sztuki dostały bąble po bokach. Bieżnik też był spory ale cóż...

    Dobrze też wspominam Firestone TZ200 kupione kiedyś do Alfy Romeo 156.
    Teraz widzę TZ300 są.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-03-11 10:56:10
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 11.03.2017 o 10:30, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Takie same Dunlopy SP Sport, kupione rok później do Laguny, na piąty
    > sezon dwie sztuki dostały bąble po bokach. Bieżnik też był spory ale cóż...

    Ciekawe, ja mam 3 sezon i trzymają jak nowe. Wcześniej jeździłem na
    Michelin i te to po 2 sezonach były już łyse a ja dużo nie jeżdżę :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 5. Data: 2017-03-11 11:20:04
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > są sporo tańsze. Jam mam index W bo są mocniejsze.
    > Opony ciche dobrze trzymają obojętnie czy sucho czy mokro.

    Wyższy indeks będzie powodował lepsze prowadzenie czy większą odporność
    na uszkodzenia mechaniczne w tym np. przebicie?

    Pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2017-03-11 11:20:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 10:56, Chris pisze:

    > Ciekawe, ja mam 3 sezon i trzymają jak nowe. Wcześniej jeździłem na
    > Michelin i te to po 2 sezonach były już łyse a ja dużo nie jeżdżę :)

    Bo Micheliny są fajne miękkie i się szybko kończą. Szkoda że takie drogie.
    Może te Dunlopy są na duże przebiegi aby nie zdążył się z nich zrobić
    śliski plastik.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2017-03-11 11:25:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 10:56, Chris pisze:

    > Ciekawe, ja mam 3 sezon i trzymają jak nowe. Wcześniej jeździłem na
    > Michelin i te to po 2 sezonach były już łyse a ja dużo nie jeżdżę :)

    Inna sprawa że może zmienili coś w nich po tych kilku latach... no ale
    uraz pozostał. Tak jak do Dębicy (a chciałem kiedyś wspierać polską
    gospodarkę i kupiłem Passio... nie napisali nie jeździć podczas deszczu).

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2017-03-11 13:24:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Chris pisze tak:

    > Ciekawe, ja mam 3 sezon i trzymają jak nowe. Wcześniej jeździłem
    > na Michelin i te to po 2 sezonach były już łyse a ja dużo nie
    > jeżdżę :)

    Moje też trzymają jak nowe. Może to ściera się warstwa przyczepna a pod
    nią jest śliska. BTW opony podrożały.

    --
    Piter

    Pracownicy w Polsce to chcieliby zarabiać 10 tys miesiecznie.
    Ich pracodawcy też by tyle chcieli zarabiać.

  • 9. Data: 2017-03-11 15:05:50
    Od: p...@g...com

    Prawidłowe ale tylko dla niektórych wersji silnikowych ... Standard czyli 2.0 TDCi ma
    215tki

  • 10. Data: 2017-03-11 20:11:47
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 11.03.2017 o 10:11, Chris pisze:

    > Dla ciebie jak chcesz 215:
    > http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-blur
    esponse-215-55-r16-93-v

    Kurcze tylko te Dunlopy są droższe o ok 100pln za sztukę a ja myślałem
    +/- 100pln za komplet :))
    Jeszcze się zastanawiam nad "Hankook Ventus Prime3 K125".
    W tym roku chyba jeszcze nie było testu opon letnich, a szkoda.

    --
    --- xyz