  • 11. Data: 2012-10-29 20:50:40
    Temat: Re: Opona dla melomana
    Od: "santor" <s...@m...com>

    .
    > To może rozważ Uniroyale Rainexpert? W gratisie otrzymasz bardzo dobre
    > prowadzenie po wodzie i redukcję w konsumpcji paliwa? Cena około 300 pln
    > za sztukę. Miałem w Avensisie Dunlopy, Fuldy, Klebery i jest o niebo
    > lepiej. Do 130 nie słychać opon.
    > A jak zimówki to też Uniroyale :)

    miałem kiedyś w innym aucie zimówki Uniroyala w rozmiarze 14. Opona jak
    opona, jak była nowa
    była w miarę cicha, cieżko je było wyważyć, zawsze powyżej 130 pojawiały się
    jakieś wibracje na kierownicy nawet po doważeniu.
    Po roku użytkowania na jesieni opona zrobiła się megahałaśliwa. Wymieniałem
    nawet łożyska bo myślałem że to nie może być
    opona. Później robiłem kąty, zbieżność i nic. Dopiero zmiana na jakieś
    najtańsze ceaty popriwało nieco sytuację.

  • 12. Data: 2012-10-29 20:51:44
    Od: "santor" <s...@m...com>

    > Typowo letnia:
    > Vredestein ultrac sessanta. Cena bardzo przystępna a opona rewelacyjna.

    czytałem opinie o tej oponie, generalnie ludzie byli zadowoleni, producent
    podaje 68dB
    co jest wartością w miarę niezłą w porównaniu z konkurencją.

  • 13. Data: 2012-10-29 20:55:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 15:01:38 +0100, santor napisał(a):

    > Szukam sensownych opon do mojego auta które nie jest najlepiej wyciszone,
    > ale przy predkości podróżnej
    > którą pokonuje codzienie 4x bardzo doskwiera mi szum pochodzący z toczenia a
    > nie inne odgłosy.
    > Rozmiar to 205/55R16 sezon w zasadzie mi obojętny może być letnia, zimowa
    > lub całoroczna, jedynym
    > kryterium jest dla mnie głośność w dB przy 80-100 km/h. Jeżdże w ruchu
    > pozamiejskim codziennie 4x60km
    > drogą bez świateł, nieźle utrzymaną z prędkością podróżną 60-90 km/h. Cena
    > oczywiście mile widzana ze średniej półki,
> [...]

    UE w trosce o powszechną szczęśliwość w narodach Europy, nakazała od kilku
    miesięcy na każdej oponie umieścić informacje o niej - m.in. głośność
    toczenia.

    O ile przyczepność na mokrej nawierzchni to jakaś kompletna ściema nie
    mająca nic wspólnego z rzeczywistością, ale może chociaż głośność byli w
    stanie zmierzyć wiarygodnie? Nie wiem, ale możesz spróbować.

    Chociaż prawdę mówiąc Ciebie pewnie interesuje nie tyle głośność nowej
    opony, a to jak się będzie zachowywać przez większość swojego życia, kiedy
    już nie będzie nowa. A najbardziej buczą chyba opony wyząbkowane.

    No dobra... pewnie nie pomogłem :)

  • 14. Data: 2012-10-29 20:55:15
    Od: "santor" <s...@m...com>

    >Użytkownik "Ani Prymacy HP ani Energy Saver nie są "dla melomana" - są
    >głośne a nawet
    >bardzo głośne, zwłasza Energy Saver. Prymacy HP szumi aż "miło"
    >szczególnie jak jest mokro. Najcichsze opony jakie miałem do tej pory to
    >zimówki Continentale T830P (rozmiar 215/55/16) - tylko, że trochę poza
    >budżetem :-)

    no troche tak. Może bym się skusił ale za duża kwota żeby ryzykować
    rozczarowaniem.
    Gdyby można było jakoś to organoleptycznie porównać, pewnie bym się rzucił.
    NIgdy nie znosiłem zakupu opon, bo to zawsze kot w worku. Kiedyś kupiłem
    fulde na lato
    i na mokrym było tragicznie. Po zmianie na uniroyale niebo a ziemia.
    Najlepsze opony jakie miałem
    to chyba były jakieś Dunlopy, ale one też w połowie życia stały się
    nieznośnie hałaśliwe, ale własności
    jezdne oceniałem najwyżej. Cięzko było zerwać przyczepnośc na tych gumach.

  • 15. Data: 2012-10-29 21:44:33
    Od: tÎż

    Lewis wrote:

    > Wszystkie testy mówią co innego...

    Jakie na przykład?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2012-10-30 00:18:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-29 21:44, t? pisze:

    > Jakie na przykład?

    np.

    testyopon.pl
    tyrereviews.co.uk
    sportauto.de

    i wiele pozytywnych opinii na wszelkich serwisach typu oponeo, baloon itd.
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 17. Data: 2012-10-30 01:34:12
    Od: tÎż

    Lewis wrote:

    > testyopon.pl
    > tyrereviews.co.uk
    > sportauto.de
    >
    > i wiele pozytywnych opinii na wszelkich serwisach typu oponeo, baloon
    > itd.

    Opinie użytkowników są gówno warte, a co do ostatniego, to nie znam
    niemieckiego. To podasz namiar na jakiś TEST, czy nie? ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2012-10-30 09:08:09
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 29 Oct 2012 15:01:38 +0100, santor wrote:

> [...]
    > bez świateł, nieźle utrzymaną z prędkością podróżną 60-90 km/h. Cena
    > oczywiście mile widzana ze średniej półki,

    Yokohama AVS Decibel V550. Zdecydowanie najcichsze opony jakie miałem. Co
    prawda mam je dopiero dwa lata i zjechałem je nie więcej niż o 30%, ale
    jak na razie są bezkonkurencyjne. W tym rozmiarze powinieneś dostać za
    okolice 400zł/sztukę.

    Tomek

  • 19. Data: 2012-10-30 09:12:21
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    Użytkownik "santor" <s...@m...com> napisał w wiadomości
    > .
    >
    > miałem kiedyś w innym aucie zimówki Uniroyala w rozmiarze 14. Opona jak
    > opona, jak była nowa

    To chcesz zimówki czy jest ci wszystko jedno :)
    Każda zimówka będzie buczała na asfalcie.

    > była w miarę cicha, cieżko je było wyważyć, zawsze powyżej 130 pojawiały
    > się jakieś wibracje na kierownicy nawet po doważeniu.
    To może miałeś wadliwą albo warsztat był do du.. bo u mnie nie ma problemu.
    Do licznikowych 200 nie ma problemu.

    W takim razie szukaj dalej :)

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-10-30 10:05:57
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 20:47:39 UTC+1 użytkownik santor napisał:
> [...]
    y-letnie/?id=874

    > haha mam aktualnie na kołach Pirelli P7 z indeksem W, co do modelu Cinturato
    > nie jestem pewien bo nic takiego na oponie nie rzuciło mi się w oczy
    > i oceniam je jako tragiczne. Opony z 2008r. Fakt, ze kupiłem je z autem i są

    To jest inna opona, fakt, że niefortunnie nazwana, przez co obrywa opiniami
    poprzednika.

    Cinturato to inna bajka - spróbuj sam, polecam.

    pozdr
    AA