  • Data: 2012-10-29 20:55:07
    Temat: Re: Opona dla melomana
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 15:01:38 +0100, santor napisał(a):

    > Szukam sensownych opon do mojego auta które nie jest najlepiej wyciszone,
    > ale przy predkości podróżnej
    > którą pokonuje codzienie 4x bardzo doskwiera mi szum pochodzący z toczenia a
    > nie inne odgłosy.
    > Rozmiar to 205/55R16 sezon w zasadzie mi obojętny może być letnia, zimowa
    > lub całoroczna, jedynym
    > kryterium jest dla mnie głośność w dB przy 80-100 km/h. Jeżdże w ruchu
    > pozamiejskim codziennie 4x60km
    > drogą bez świateł, nieźle utrzymaną z prędkością podróżną 60-90 km/h. Cena
    > oczywiście mile widzana ze średniej półki,
> [...]

    UE w trosce o powszechną szczęśliwość w narodach Europy, nakazała od kilku
    miesięcy na każdej oponie umieścić informacje o niej - m.in. głośność
    toczenia.

    O ile przyczepność na mokrej nawierzchni to jakaś kompletna ściema nie
    mająca nic wspólnego z rzeczywistością, ale może chociaż głośność byli w
    stanie zmierzyć wiarygodnie? Nie wiem, ale możesz spróbować.

    Chociaż prawdę mówiąc Ciebie pewnie interesuje nie tyle głośność nowej
    opony, a to jak się będzie zachowywać przez większość swojego życia, kiedy
    już nie będzie nowa. A najbardziej buczą chyba opony wyząbkowane.

    No dobra... pewnie nie pomogłem :)