  • 21. Data: 2012-09-09 21:52:15
    Temat: Re: Opłata za SMS MMS przychodzący
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:45:59 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Bo to ciekawe skąd visa wie ile konto obciążyć, skoro to nie karta w
    > terminalu jest upoważnieniem do przeprowadzenia transakcji. Bardzo mnie to
    > nurtuje..

    A jaki to ma związek z tematem tego wątku?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2012-09-09 22:03:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:52:15 +0200, Chris94 napisał(a):

    > A jaki to ma związek z tematem tego wątku?

    Podobny sposób płatności. Którego również nie rozumiesz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2012-09-09 22:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:48:40 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
    > usługę. To nie jest specjalnie skomplikowane...

    I jak ta umowa wplywa na twoja umowe z operatorem ?

    J.

  • 24. Data: 2012-09-09 22:28:58
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:48:40 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
    > usługę.

    Ale tę umowę zawieram z dostawcą treści internetowych, więc operatorowi
    komórkowemu nic do tego!

  • 25. Data: 2012-09-09 22:34:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:26:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > I jak ta umowa wplywa na twoja umowe z operatorem ?

    Zdradzę ci wielką tajemnicę, tylko nie mów nikomu. W ogóle nie wpływa.

  • 26. Data: 2012-09-09 22:35:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:28:58 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Ale tę umowę zawieram z dostawcą treści internetowych, więc operatorowi
    > komórkowemu nic do tego!

    Dokładnie tak samo jak bankowi nic do tego, że kupujesz paliwo na stacji
    benzynowych. Oni tylko udostepniają sposób płatności. Nie podoba się - nie
    korzystaj.

  • 27. Data: 2012-09-09 22:37:11
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:03:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Podobny sposób płatności. Którego również nie rozumiesz.

    To zdaje się Ty nie rozumiesz, że w przypadku karty płatniczej bank ma
    moją zgodę na regulowanie moich płatności, a w przypadku SMS-ów takiej
    zgody operator komórkowy nie otrzymał.

  • 28. Data: 2012-09-09 22:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:20:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Jedziesz na stację benzynową. Tankujesz tylko paliwo.
    > A tu nagle jakiś Polcard do spółki z jakąś Visą obciąża twoje konto
    > bankowe. SKANDAL!!!!
    > Komisję i Macierewicza!!!!!

    Ja ci powiem wiecej - mnie tmobile obciaza moje konto bankowe.
    Jest tylko roznica - ja jawnie podpisalem polecenie/zezwolenie/upowaznienie
    dla banku do tego obciazania. I przy karcie tez duzo podpisywalem.

    J.

    P.S. tak nawiasem mowiac - to ciekaw jestem czy te upowaznienia ktos czyta.
    Czy tego jest juz taka ilosc, ze po prostu realizuja automatycznie, a w
    razie reklamacji klienta prostuja ..

  • 29. Data: 2012-09-09 22:42:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:37:11 +0200, Chris94 napisał(a):

    > To zdaje się Ty nie rozumiesz, że w przypadku karty płatniczej bank ma
    > moją zgodę na regulowanie moich płatności, a w przypadku SMS-ów takiej
    > zgody operator komórkowy nie otrzymał.

    Dostarczyciel treści otrzymując twoje zlecenie dostał polecenie wykonania
    usług telekomunikacyjnych.
    Będąc w roamingu też korzystasz z usług których być może nie ma w cenniku i
    obcy operator obciąży twoje konto u twojego operatora.

  • 30. Data: 2012-09-09 22:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Sep 2012 17:14:17 +0200, ToMasz napisał(a):
    > była stosowna sprawa w sądzie. Zdecydowano że jeśli klient zaczyna
    > korzystać z jakiejkolwiek usługi, to domniema się że w ten sposób zgadza
    > się na jej warunki w tym system opłat. Czyli jeśli wkładasz w telefon
    > kartę sim, i zaczynasz logujesz się do sieci - zgadzasz się na opłaty. W
    > przedmiotowej sprawie: jeśli masz zerowe konto prepaida, to możesz
    > _odbierać_ rozmowy, smsy i mmsy czy nie?

    Obawiam sie ze to jest bardziej skomplikowane:
    -umowe z dostawca zawarles, on dostarczyl ... ty jestes mu winny.

    -w zasadzie ... problemu nie ma zeby operator prepaida zszedl z kontem na
    minus i domagal sie pozniej doplacenia zaleglosci.

    -ale rowniez w zasadzie - uczeni w prawie moga wywodzic ze na tym wlasnie
    polega prepaid, ze nie trzeba pilnowac zadluzenia ktore sie zrobilo.
    Operator ma pilnowac.

    -a jesli powysze zostanie uznane .. to moze i dostawca powinien pilnowac
    :-)

    P.S. Przeciez pare loterii na podobnej zasadzie juz bylo ... jak sie sprawy
    zakonczyly?

    J.