  • 11. Data: 2012-09-09 15:32:03
    Temat: Re: Opłata za SMS MMS przychodzący
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:20:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Jedziesz na stację benzynową. Tankujesz tylko paliwo.
    > A tu nagle jakiś Polcard do spółki z jakąś Visą obciąża twoje konto
    > bankowe.
    > SKANDAL!!!!
    > Komisję i Macierewicza!!!!!

    Ja Visę upoważniłem do obciążania mojego konta w banku.
    Operatora komórkowego nie upoważniałem, żeby opłacał środkami z mojego
    konta jakieś moje lub nie moje rachunki!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2012-09-09 15:45:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 15:32:03 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Ja Visę upoważniłem do obciążania mojego konta w banku.
    > Operatora komórkowego nie upoważniałem, żeby opłacał środkami z mojego
    > konta jakieś moje lub nie moje rachunki!

    Zamawiając usługę upoważniasz operatora do obciążenia twojego konta u
    operatora. Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
    kartę do czytnika.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2012-09-09 17:09:34
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:45:33 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Zamawiając usługę upoważniasz operatora do obciążenia twojego konta u
    > operatora.

    Czy usługę zamawiam za pośrednictwem operatora?

    > Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
    > kartę do czytnika.

    Nie! Visę upoważniam podpisując umowę o kartę płatniczą, a nie

  • 14. Data: 2012-09-09 17:14:17
    Od: ToMasz <a...@p...fm>

    > Zamawiając usługę upoważniasz operatora do obciążenia twojego konta u
    > operatora. Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
    > kartę do czytnika.

    była stosowna sprawa w sądzie. Zdecydowano że jeśli klient zaczyna
    korzystać z jakiejkolwiek usługi, to domniema się że w ten sposób zgadza
    się na jej warunki w tym system opłat. Czyli jeśli wkładasz w telefon
    kartę sim, i zaczynasz logujesz się do sieci - zgadzasz się na opłaty. W
    przedmiotowej sprawie: jeśli masz zerowe konto prepaida, to możesz
    _odbierać_ rozmowy, smsy i mmsy czy nie?

    ToMasz

  • 15. Data: 2012-09-09 18:22:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 17:09:34 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Nie! Visę upoważniam podpisując umowę o kartę płatniczą, a nie
    > "wkładając kartę do czytnika"!!!

    Podpisałeś umowę z Visą? Respect...
    I jak musiałeś załatwić z tymi tankowaniami? Masz sztywno ustalone dni i
    godziny? Np. w kazdy piątek cię obciążają za 30 litrów?

  • 16. Data: 2012-09-09 18:48:47
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał:

    > Podpisałeś umowę z Visą? Respect...

    Waldek jeśli ktoś nie rozumie zasad pobierania opłat za SMSy przychodzące z
    zamawianych serwisów i upiera się bardziej niż iAzbest, a na dodatek urodził się
    w `94, to wybacz, nie dasz rady.
    Szkoda pożywienia.

  • 17. Data: 2012-09-09 21:35:27
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 17:22:25 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Podpisałeś umowę z Visą? Respect...

    Nie! Umowę podpisałem z moim bankiem i upoważniłem go do obciążania
    mojego rachunku kwotami przedstawionymi przez Visę.
    Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

    > I jak musiałeś załatwić z tymi tankowaniami? Masz sztywno ustalone dni i
    > godziny? Np. w kazdy piątek cię obciążają za 30 litrów?

    A po co?

  • 18. Data: 2012-09-09 21:45:19
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 18:48:47 +0200, Tomek napisał(a):

    > Waldek jeśli ktoś nie rozumie zasad pobierania opłat za SMSy przychodzące z
    > zamawianych serwisów

    Ten wątek właśnie po to powstał, żeby wyjaśnić na jakiej podstawie
    operator pobiera opłaty za przychodzące SMS-y.
    Jeśli jesteś wstanie tę podstawę podać, to zapraszamy!

    > a na dodatek urodził się
    > w `94

    Tylko taka ewentualność przychodzi Ci do głowy?
    Nie świadczy to najlepiej o Twojej inteligencji!
    Ale ponieważ sam na to zapewne nie wpadniesz, to Ci wyjaśnię:
    w 1994 roku zacząłem korzystać z internetu i stąd akurat taki nick!

  • 19. Data: 2012-09-09 21:45:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:35:27 +0200, Chris94 napisał(a):

    > A po co?

    Bo to ciekawe skąd visa wie ile konto obciążyć, skoro to nie karta w
    terminalu jest upoważnieniem do przeprowadzenia transakcji. Bardzo mnie to
    nurtuje..

  • 20. Data: 2012-09-09 21:48:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:45:19 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Ten wątek właśnie po to powstał, żeby wyjaśnić na jakiej podstawie
    > operator pobiera opłaty za przychodzące SMS-y.
    > Jeśli jesteś wstanie tę podstawę podać, to zapraszamy!

    Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
    usługę. To nie jest specjalnie skomplikowane...