-
Data: 2010-12-22 10:56:55
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:ieqqb8$obi$1@news.onet.pl...
> 2010-12-21 11:34:24 Agent
>
>> Dobra zalóżmy że zuzycie silnika zalezy wprost od:
>> 1) liczby wykonanych cykli, - silnik na kazde przejechane 100 km
>> wykona w miescie znacznie wiecej cykli niz na biegu bezpośrednim na
>> trasie.
>
> Zgadza się. Ale jeśli wziąć do tego pod uwagę czas pracy silnika, to
> przeloty będą min. 3x większe dla auta na trasie. Zresztą podróż w
> trasie pod wieloma stopami "zwykłego" kierowcy będzie mniej korzystna
> niż elki pod stopą ucznia.
>
>> 2) liczby rozruchów (bo wtedy gorsze jest
>> smarowanie) - tu się chyba zgodzisz że zgaśnięcia silnika kursanto
>> zdażają się nader często
>
> W takiej sytuacji olej nie traci swoich optymalnych właściwości
> smarujących. Nie występuje tutaj drastyczne parowanie oleju (tak jak na
> rozgrzanej turbinie), a i trochę czasu musi jednak minąć zanim olej
> całkowicie spłynie z kanałów. Zatem nie ma tutaj mowy o każdorazowym
> "zimnym" starcie.
>
>> 3) oraz nietypowych przeciążeń (najgorsze dla silnika
>> jest przeciążanie przy bardzo niskich prędkościach
>> obrotowych wału + duże przeciążenie
>
> Jest, ale żeby odczuwały to podzespoły silnik musi mieć należytą moc
> (czyt. pojemność). Nie wiem, może Ty widziałeś jakąś elkę z silnikiem
> 2-3L i jeszcze z turbo. Ja, nie. Do tego jeszcze trzeba dosyć
> drastycznie traktować gaz, a kursanci raczej mają opory przy jego
> wciskaniu niż duszeniu go do nieprzytomności.
>
>> - to mamy przy włączeniu zbyt dużego biegu lub zadławieniu silnika).
>> Takie zachowanie tez nie zdarza się zbyt często zwykłemu kierowcy.
>
> Żebyś się nie zdziwił.
>
>> To wszystko dotyczy tylko silnika, nie mówimy jeszcze nic o skrzyni
>> biegów, sprzęgle, przegubach a kończąc na dziurach w podłodze po
>> pedałach czy krzywych felgach.
>
> ...na dodatek po gradobiciu i trzęsieniu ziemi. :P
Nie ciągnę. Mam dość.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.10 11:55 Myjk
- 22.12.10 12:26 Mariusz Chwalba
- 22.12.10 12:31 kamil
- 22.12.10 15:01
- 22.12.10 18:53 Karol Y
- 22.12.10 19:05 Karol Y
- 22.12.10 21:18 J.F.
- 23.12.10 20:59 Plumpi
- 27.12.10 09:16 Artur\(m\)
- 27.12.10 11:02 Robert_J
- 31.12.10 18:47 ąćęłńóśźż
- 31.12.10 18:48 ąćęłńóśźż
- 12.01.11 22:23 Jacek Osiecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=