-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Date: Tue, 21 Dec 2010 18:06:32 +0000 (UTC)
Organization: MAD
Lines: 47
Message-ID: <ieqqb8$obi$1@news.onet.pl>
References: <1...@b...dyndns.org> <iepkbp$sr7$1@news.vectranet.pl>
<iepmim$oko$1@news.onet.pl> <iepqb0$58c$1@news.onet.pl>
<iepr66$7p0$1@news.onet.pl> <iepraj$8aq$1@news.onet.pl>
<ieprop$9m6$1@news.onet.pl> <ieprvo$af9$1@news.onet.pl>
<iepv2g$l6e$1@news.onet.pl> <iepvrg$nmd$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292954792 24946 83.13.244.130 (21 Dec 2010 18:06:32 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 18:06:32 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336522
[ ukryj nagłówki ]2010-12-21 11:34:24 Agent
> Dobra zalóżmy że zuzycie silnika zalezy wprost od:
> 1) liczby wykonanych cykli, - silnik na kazde przejechane 100 km
> wykona w miescie znacznie wiecej cykli niz na biegu bezpośrednim na
> trasie.
Zgadza się. Ale jeśli wziąć do tego pod uwagę czas pracy silnika, to
przeloty będą min. 3x większe dla auta na trasie. Zresztą podróż w
trasie pod wieloma stopami "zwykłego" kierowcy będzie mniej korzystna
niż elki pod stopą ucznia.
> 2) liczby rozruchów (bo wtedy gorsze jest
> smarowanie) - tu się chyba zgodzisz że zgaśnięcia silnika kursanto
> zdażają się nader często
W takiej sytuacji olej nie traci swoich optymalnych właściwości
smarujących. Nie występuje tutaj drastyczne parowanie oleju (tak jak na
rozgrzanej turbinie), a i trochę czasu musi jednak minąć zanim olej
całkowicie spłynie z kanałów. Zatem nie ma tutaj mowy o każdorazowym
"zimnym" starcie.
> 3) oraz nietypowych przeciążeń (najgorsze dla silnika
> jest przeciążanie przy bardzo niskich prędkościach
> obrotowych wału + duże przeciążenie
Jest, ale żeby odczuwały to podzespoły silnik musi mieć należytą moc
(czyt. pojemność). Nie wiem, może Ty widziałeś jakąś elkę z silnikiem
2-3L i jeszcze z turbo. Ja, nie. Do tego jeszcze trzeba dosyć
drastycznie traktować gaz, a kursanci raczej mają opory przy jego
wciskaniu niż duszeniu go do nieprzytomności.
> - to mamy przy włączeniu zbyt dużego biegu lub zadławieniu silnika).
> Takie zachowanie tez nie zdarza się zbyt często zwykłemu kierowcy.
Żebyś się nie zdziwił.
> To wszystko dotyczy tylko silnika, nie mówimy jeszcze nic o skrzyni
> biegów, sprzęgle, przegubach a kończąc na dziurach w podłodze po
> pedałach czy krzywych felgach.
...na dodatek po gradobiciu i trzęsieniu ziemi. :P
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 19:07 Myjk
- 21.12.10 19:07 Myjk
- 21.12.10 19:29 Myjk
- 21.12.10 19:30 Myjk
- 21.12.10 20:14 Maciek
- 21.12.10 20:15 Maciek
- 21.12.10 21:43 radar
- 21.12.10 22:05 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.12.10 22:08 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.12.10 22:09 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.12.10 22:17 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.12.10 22:37 J.F.
- 22.12.10 08:19 szymo
- 22.12.10 08:19 omega_fan
- 22.12.10 08:23 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=