eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze. › Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Date: Tue, 21 Dec 2010 18:06:32 +0000 (UTC)
    Organization: MAD
    Lines: 47
    Message-ID: <ieqqb8$obi$1@news.onet.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org> <iepkbp$sr7$1@news.vectranet.pl>
    <iepmim$oko$1@news.onet.pl> <iepqb0$58c$1@news.onet.pl>
    <iepr66$7p0$1@news.onet.pl> <iepraj$8aq$1@news.onet.pl>
    <ieprop$9m6$1@news.onet.pl> <ieprvo$af9$1@news.onet.pl>
    <iepv2g$l6e$1@news.onet.pl> <iepvrg$nmd$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292954792 24946 83.13.244.130 (21 Dec 2010 18:06:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 18:06:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336522
    [ ukryj nagłówki ]

    2010-12-21 11:34:24 Agent

    > Dobra zalóżmy że zuzycie silnika zalezy wprost od:
    > 1) liczby wykonanych cykli, - silnik na kazde przejechane 100 km
    > wykona w miescie znacznie wiecej cykli niz na biegu bezpośrednim na
    > trasie.

    Zgadza się. Ale jeśli wziąć do tego pod uwagę czas pracy silnika, to
    przeloty będą min. 3x większe dla auta na trasie. Zresztą podróż w
    trasie pod wieloma stopami "zwykłego" kierowcy będzie mniej korzystna
    niż elki pod stopą ucznia.

    > 2) liczby rozruchów (bo wtedy gorsze jest
    > smarowanie) - tu się chyba zgodzisz że zgaśnięcia silnika kursanto
    > zdażają się nader często

    W takiej sytuacji olej nie traci swoich optymalnych właściwości
    smarujących. Nie występuje tutaj drastyczne parowanie oleju (tak jak na
    rozgrzanej turbinie), a i trochę czasu musi jednak minąć zanim olej
    całkowicie spłynie z kanałów. Zatem nie ma tutaj mowy o każdorazowym
    "zimnym" starcie.

    > 3) oraz nietypowych przeciążeń (najgorsze dla silnika
    > jest przeciążanie przy bardzo niskich prędkościach
    > obrotowych wału + duże przeciążenie

    Jest, ale żeby odczuwały to podzespoły silnik musi mieć należytą moc
    (czyt. pojemność). Nie wiem, może Ty widziałeś jakąś elkę z silnikiem
    2-3L i jeszcze z turbo. Ja, nie. Do tego jeszcze trzeba dosyć
    drastycznie traktować gaz, a kursanci raczej mają opory przy jego
    wciskaniu niż duszeniu go do nieprzytomności.

    > - to mamy przy włączeniu zbyt dużego biegu lub zadławieniu silnika).
    > Takie zachowanie tez nie zdarza się zbyt często zwykłemu kierowcy.

    Żebyś się nie zdziwił.

    > To wszystko dotyczy tylko silnika, nie mówimy jeszcze nic o skrzyni
    > biegów, sprzęgle, przegubach a kończąc na dziurach w podłodze po
    > pedałach czy krzywych felgach.

    ...na dodatek po gradobiciu i trzęsieniu ziemi. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: