eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Data: 2010-12-21 15:26:42
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    news:iepmie$ojg$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:15jc939caxzcg.dlg@bzyk.dyndns.org...
    > > Witam.
    > >
    > > Przepraszam że zadaję - być może dla niektórych - banalne pytanie. Ale
    > > czuję
    > > się trochę jak w matrixie :)
    > >
    > > Gdzie nie czytam, to opinie są takie same; diesel (używany) się nie
    > > opłaca,
    > > bo auta są zajeżdżone, a naprawy drogie. Lepiej kupić benzynkę bo
    łatwiej
    > > trafić na dobry model, a ceny paliwa zwrócą się bo nie trzeba wydawać
    > > tysięcy na dwumasę, wtryski etc.
    > >
    > > Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to
    > > bzdura,
    > > bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
    > > turbo to "tylko" parę stówek).
    > >
    > > No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski,
    pewno
    > > common-raile... Ja się na samochodach zbytnio nie znam i nie wiem już
    kogo
    > > słuchać. Grupowych guru, czy szwagra? :)
    > >
    > Ja to widzę tak:
    (...)> 2) Naprawy. Załóż że coś Ci się popsuje ale nie zakłądałbym że
    dopadnie Cię
    > wszystko tzn dwumasa, wtryski i turbo. Ja bym założył że wymienisz jedną z
    > tych rzeczy raz na 2-3 lata - wszystko zależy w jakim stanie kupisz auto.
    > Ja mam np 3 diesla w tym 2 CR i w żadnym nie padło nic. Co do naopraw to
    > ceny częsci tez spadły, zwłascza kół dwumasowych. Oryginały razem ze
    > sprzęgłem chodza już za ok 2000-2500 zł. No i można założyć że w benzynie
    > tez padnie sprzęgło które kosztuje 400-1000 zł. Pozostałe części to już
    > zalezy czy uznajesz tylko nówki czy bierzesz pod uwage części regenerowane
    > czy używane.

    A czy nie jest też tak, że ta awaryjność wpisana jest już w cenę używanego
    samochodu? Nie wiem czy to z tego powodu, ale w pewnym momencie bliżej
    rzuciłem okiem na diesle avensis i mondeo i okazało się, że z tego samego
    rocznika (okolice 2004-2005) mondeo jest dobre kilka kilo (i to jakoś tak
    pod 10) tańsze.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: