  • 11. Data: 2013-04-05 23:45:18
    Temat: Re: OpenWRT w projektach elektronicznych
    Od: Honza <H...@p...com>

    > BTW brakuje mi płytki, która byłaby mocno okrojonym Raspberry, ale
    > okrojonym nie o Ethernet i jeden z portów USB (jak w modelu A) ale o
    > HDMI i wyjście kompozytowe. Do tego micro SD zamiast SD i GPIO w stylu
    > podobnym do Arduino. ;)

    http://wiki.openwrt.org/toh/start

    wybierz sobie jest tego troche tylko nie z najgorszego syfu a z tej
    wyzszej polki.

  • 12. Data: 2013-04-05 23:57:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 05.04.2013 23:23, Atlantis wrote:

    > No właśnie, do _dobrego_ routera. Jeśli natomiast sprzęt ma pełnić
    > funkcję tylko i wyłącznie radia/sieciowego odtwarzacza multimediów (nie
    > mam tu na myśli DLNA, ale zwykłe odtwarzanie MP3 z dysku sieciowego w
    > MPD) to i jakiś bardziej budżetowy router powinien sobie dać radę.

    W routerach dużym ograniczeniem jest wielkość pamięci flash. Można
    oczywiście zrobić system na pendrajwie, ale tutaj znowu zaczynają sie
    schody z hubami USB (albo tandeta albo przepłacamy). Router z dwoma USB
    ma z reguły też więcej pamięci i więcej kosztuje. Nie twierdzę, że to
    jest bez sensu - dla mnie takie "radio" jest zbędne, ale ludzie takie
    rzeczy robią z powodzeniem.

> [...]
    > okrojonym nie o Ethernet i jeden z portów USB (jak w modelu A) ale o
    > HDMI i wyjście kompozytowe. Do tego micro SD zamiast SD i GPIO w stylu

    No to trzeba zaproje... zamówić u Chińczyka i zrobić podobną akcję
    reklamową jak z Pi czy Arduino. Ale to już na innym chipie, bo tamten ma
    zintegrowaną grafikę

    Mirek.

  • 13. Data: 2013-04-06 00:17:00
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-05 23:57, Mirek pisze:

> [...]
    >>
    > No to trzeba zaproje... zamówić u Chińczyka i zrobić podobną akcję
    > reklamową jak z Pi czy Arduino. Ale to już na innym chipie, bo tamten ma

    Ja znam takie routery ktore maja wystarczajaco duzo pamieci Flash na
    system i dodatki wystarczy tylko sie troche rozejrzec !

  • 14. Data: 2013-04-06 00:22:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-05 23:23, Atlantis pisze:

> [...]
    > mam tu na myśli DLNA, ale zwykłe odtwarzanie MP3 z dysku sieciowego w
    > MPD) to i jakiś bardziej budżetowy router powinien sobie dać radę.
    Który nie ma audio-out...

    Jako radio internetowe i odtwarzarka mp3 idealnie by się nadawała jakaś
    "starsza komórka" (która już ma wifi, ale już jest niemodna) z
    windows-mobile/androidem starszym, plus odpowiedni soft. Ile teraz się
    poniewiera HTC z marną baterią, ale działających...

    Tylko problem z tym softem - nie znalazłem sensownego, który jeszcze by
    miał obsługę SMB, autostartował prawidłowo (czekając na
    wifi/inicjalizując wifi) itp. Coś jak pakiet xbmc ale dla windowsmobile...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2013-04-06 08:39:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 00:22, BartekK pisze:

> [...]
    > windows-mobile/androidem starszym, plus odpowiedni soft. Ile teraz się
    > poniewiera HTC z marną baterią, ale działających...

    Też o tym myślałem kiedyś. Nie musi to być nawet komórka, ale zwykłe
    PDA, byle tylko miało WiFi. Główną zaletą takiego rozwiązania jest to,
    że mamy już dotykowy GUI. Niby mam pod ręką takie urządzenie, jednak
    ostatecznie doszedłem do wniosku, że rozwiązanie Linux + MPD lepiej się
    do tego nadaje. Przede wszystkim można ustawić montowanie dysku
    sieciowego w /etc/fstab, zyskując dostęp do wspólnej bazy muzyki.
    Najlepsza jest jednak możliwość sterowania odtwarzaniem z zewnętrznego
    klienta, zainstalowanego na PC lub smartfonie, tudzież przez ssd.

    > Tylko problem z tym softem - nie znalazłem sensownego, który jeszcze by
    > miał obsługę SMB, autostartował prawidłowo (czekając na
    > wifi/inicjalizując wifi) itp. Coś jak pakiet xbmc ale dla windowsmobile...

    I to jest właśnie rzecz, która wkurzała mnie kiedyś w PalmOS-ie,
    Windowsie Mobile, a teraz wkurza mnie w Androidzie. :)
    Można zainstalować menadżer plików, który będzie obsługiwał SMB. Jednak
    żeby cały system widział udostępnione pliki - to już inna sprawa. Resco
    Explorer z WM przynajmniej radził sobie z otwieraniem plików
    przechowywanych w sieci lokalnej - tapało się na piosenkę i natychmiast
    otwierał się odtwarzacz. Testowane menadżery pod Androida muszą najpierw
    skopiować całość do pamięci lokalnej...
    A przecież niby pod tym dalvikiem hula Linux...

  • 16. Data: 2013-04-06 08:57:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    A co do braku "audio out", to zwykła karta dźwiękowa na USB (no może nie
    taka najtańsza, za parę złotych) AFAIK rozwiązuje problem. Generalnie
    każda platforma ma jakieś minusy.

    1) Router na OpenWRT - brak wyjścia audio, trzeba dokupić kartę na USB.
    2) RaspberryPi - brak WiFi, trzeba dokupić kartę na USB.
    3) Stare PDA - mniejsze możliwości w zakresie zdalnego sterowania,
    rozwiązanie jest znacznie mniej "zintegrowane".

    W tej chwili moje Raspberry Pi pracuje w roli sieciowego radia/odtwarzacza.

  • 17. Data: 2013-04-06 11:13:56
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Atlantis wrote:

    > Czyli w takim razie chyba poprzestanę na planach zrobienia radia
    > Internetowego w oparciu o OpenWRT. Wykorzystywanie do tego RasPi to
    > jednak lekki overkill. :)

    Zaletą routera jest także to że masz odrazu obudowę i zasilanie.
    Dołączysz jakiś wyświetlacz lcd i masz fajną zabawkę.
    A śmieszna rzecz z tymi zwiechami. Router internet obsługiwał bez kłopotu
    tylko wbić się na niego nie mogłem. A czy inne usługi w tym czasie działały
    bez kłopotu to nie wiem.

    Bo(o)t manager

  • 18. Data: 2013-04-06 11:45:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-06 08:39, Atlantis pisze:

> [...]
    > skopiować całość do pamięci lokalnej...
    > A przecież niby pod tym dalvikiem hula Linux...

    Kiedyś próbowałem znaleźć do Manty takiego klienta SMB, który dołącza te
    zasoby do systemu plików. Nawet znalazłem kilka takich ale wszystkie
    wymagały zrootowania systemu, a w tym tablecie nie wchodziło to w rachubę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2013-04-06 12:15:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

> [...]
    > 3) Stare PDA - mniejsze możliwości w zakresie zdalnego sterowania,
    > rozwiązanie jest znacznie mniej "zintegrowane".

    Ad. 1 -- jeśli ktoś nie boi się nietrywialnych działań, może podłubać
    przy routerze z VoIP. Nie jest to wprawdzie karta dźwiękowa, ale hardware
    routera ma przetworniki DAC (bardzo często dwa, tak jak potrzeba).

    4) Nowy tablet można kupić za mniej niż dwie stówy.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2013-04-06 12:16:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 11:13, Bo t manager pisze:

    > Zaletą routera jest także to że masz odrazu obudowę i zasilanie.
    > Dołączysz jakiś wyświetlacz lcd i masz fajną zabawkę.

    Można co prawda poprzestać na takim prowizorycznym układzie (router +
    jakieś głośniki komputerowe). Niemniej gdyby się chciało zrobić jakieś
    bardziej jednolite urządzenie, z wyświetlaczem i przyciskami na płycie
    czołowej (a nie leżącymi luzem obok) to i tak nie uniknie się
    przełożenia wszystkiego do osobnej obudowy.