  • 11. Data: 2010-09-16 13:48:38
    Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - mechanik, Katowice
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 11:47, huri_khan pisze:
    > Ale ja się pytam po co olej w skrzyni biegów?

    chociażby dlatego aby dłużej służyła.

    > Mam najechane prawie 300 tyś km i jeszcze ani razu nie musiałem
    > dolewać/wymieniać oleju w skrzyni biegów.

    ja też nigdy nie dolewam, ograniczam się do wymiany. 3l oleju zalecanego
    przez producenta to zaledwie 100zł więc oszczędności w tym zakresie moim
    zdaniem są bez sensu.

    --
    krzysiek82

  • 12. Data: 2010-09-16 14:10:41
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 13:48:38 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > ja też nigdy nie dolewam, ograniczam się do wymiany. 3l oleju zalecanego
    > przez producenta to zaledwie 100zł więc oszczędności w tym zakresie moim
    > zdaniem są bez sensu.

    Sama wymiana oleju nie jest jakaś kosztowna i tutaj się zgadzam, tylko jak
    zaczniemy tak wszytsko wymieniać to ze 100 zł może sie zrobic parę tyś.
    Dla przykładu: wymiana płynu w układzie wspomagania, wymiana płynu
    hamulcowego, możemy jeszcze wymieniać łożyska w alternatorze, tarcze
    sprzęgła, łożyska w piastach itp. Wszytsko osobno to: tutaj 100zł, tutaj
    100zł, itd. Jeżeli wszytsko policzymy razem plus koszty robocizny to robią
    nam się pokaźne sumy.

    Uważam , że należy się ograniczyć do tego co rzeczywiście trzeba wymieniać,
    chyba że ktoś zainwestował wszytskie pieniądze w samochód i ma zamiar nim
    jeździć 20 lat ale to już jego sprawa.
    Natomiast w przypadku, np. wypadku ubezpieczyciel nie będzie zwracał uwagi
    czy wymienialiśmy co pół roku płyny czy inne rzeczy, zobaczy Eurotax i
    wyceni nasz wrak według cennika.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 13. Data: 2010-09-16 14:21:18
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 14:10, huri_khan pisze:
    > Sama wymiana oleju nie jest jakaś kosztowna i tutaj się zgadzam, tylko jak
    > zaczniemy tak wszytsko wymieniać to ze 100 zł może sie zrobic parę tyś.

    dlatego nie wymieniam wszystko a tylko to co potrzeba.

    > Dla przykładu: wymiana płynu w układzie wspomagania

    przymierzam się do wymiany na dniach bo nie mam wpisu w książce kiedy
    był wymieniany.

    , wymiana płynu
    > hamulcowego,

    to już zdrowy rozsądek nakazuje i też myślę aby to zrobić w sobotę
    chociaż bardzo mi się nie chce.

    możemy jeszcze wymieniać łożyska w alternatorze, tarcze
    > sprzęgła, łożyska w piastach itp.

    jak słychać to wtedy się wymienia.

    Wszytsko osobno to: tutaj 100zł, tutaj
    > 100zł, itd. Jeżeli wszytsko policzymy razem plus koszty robocizny to robią
    > nam się pokaźne sumy.

    to prawda, ale koszt wymiany lub naprawy skrzyni to więcej niż 100zł
    więc inwestycja akurat w ten element jest dosyć uzasadniona.

    > Uważam , że należy się ograniczyć do tego co rzeczywiście trzeba wymieniać,
    > chyba że ktoś zainwestował wszytskie pieniądze w samochód i ma zamiar nim
    > jeździć 20 lat ale to już jego sprawa.

    wystarczy tylko cenić swoje pieniądze i rozumieć potrzeby auta, ja
    wymagam od auta bezawaryjności a żeby tego wymagać trzeba od czasu do
    czasu zainwestować :)

    > Natomiast w przypadku, np. wypadku ubezpieczyciel nie będzie zwracał uwagi
    > czy wymienialiśmy co pół roku płyny czy inne rzeczy, zobaczy Eurotax i
    > wyceni nasz wrak według cennika.

    to prawda, ale dłubiąc przy aucie nie myślę o tym, że za chwilę będę
    miał dzwona, wychodząc z takiego założenia nie kupowałbym samochodu.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-09-16 14:56:19
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 14:21:18 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > wystarczy tylko cenić swoje pieniądze i rozumieć potrzeby auta, ja
    > wymagam od auta bezawaryjności a żeby tego wymagać trzeba od czasu do
    > czasu zainwestować :)

    Tylko że czasami inwestycja staje się droższa niż zakup nowego :)
    Dlatego trzeba też wiedzieć kiedy sprzedać stare i kupić nowe.

  • 15. Data: 2010-09-16 14:58:15
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 14:56, huri_khan pisze: > Tylko że czasami inwestycja
    staje się droższa niż zakup nowego :)
    > Dlatego trzeba też wiedzieć kiedy sprzedać stare i kupić nowe.

    od 600zł, a jak masz wsad od takiej samej wersji silnikowej ale bez fap
    to już zupełnie rewelacja.

    --
    krzysiek82

  • 16. Data: 2010-09-16 17:14:19
    Od: "Tomasz_W" <t...@t...pl>

    > A nie taki sam przypadkiem? :)

    dokladnie taki sam :)

  • 17. Data: 2010-09-16 23:43:01
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "krzysiek82"

    > co 60 tyś warto wymienić olej wbrew zaleceniu producenta, chęć wymiany
    > bardzo pozytywnie świadczy o właścicielu pojazdu.

    producent zaleca wymianę co 50 000 albo 30 000 nie pamiętam teraz
    dokładnie ;-)