  • Data: 2010-09-16 14:21:18
    Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - mechanik, Katowice
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-16 14:10, huri_khan pisze:
    > Sama wymiana oleju nie jest jakaś kosztowna i tutaj się zgadzam, tylko jak
    > zaczniemy tak wszytsko wymieniać to ze 100 zł może sie zrobic parę tyś.

    dlatego nie wymieniam wszystko a tylko to co potrzeba.

    > Dla przykładu: wymiana płynu w układzie wspomagania

    przymierzam się do wymiany na dniach bo nie mam wpisu w książce kiedy
    był wymieniany.

    , wymiana płynu
    > hamulcowego,

    to już zdrowy rozsądek nakazuje i też myślę aby to zrobić w sobotę
    chociaż bardzo mi się nie chce.

    możemy jeszcze wymieniać łożyska w alternatorze, tarcze
    > sprzęgła, łożyska w piastach itp.

    jak słychać to wtedy się wymienia.

    Wszytsko osobno to: tutaj 100zł, tutaj
    > 100zł, itd. Jeżeli wszytsko policzymy razem plus koszty robocizny to robią
    > nam się pokaźne sumy.

    to prawda, ale koszt wymiany lub naprawy skrzyni to więcej niż 100zł
    więc inwestycja akurat w ten element jest dosyć uzasadniona.

    > Uważam , że należy się ograniczyć do tego co rzeczywiście trzeba wymieniać,
    > chyba że ktoś zainwestował wszytskie pieniądze w samochód i ma zamiar nim
    > jeździć 20 lat ale to już jego sprawa.

    wystarczy tylko cenić swoje pieniądze i rozumieć potrzeby auta, ja
    wymagam od auta bezawaryjności a żeby tego wymagać trzeba od czasu do
    czasu zainwestować :)

    > Natomiast w przypadku, np. wypadku ubezpieczyciel nie będzie zwracał uwagi
    > czy wymienialiśmy co pół roku płyny czy inne rzeczy, zobaczy Eurotax i
    > wyceni nasz wrak według cennika.

    to prawda, ale dłubiąc przy aucie nie myślę o tym, że za chwilę będę
    miał dzwona, wychodząc z takiego założenia nie kupowałbym samochodu.

    --
    krzysiek82